Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvordan fungerer fyret: Lin-Ka P30, 30kW

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Hvordan fungerer fyret: Lin-Ka P30, 30kW

Indlæg af From » 03 nov 2014 22:47

I den tråd her viewtopic.php?f=158&t=2525 er der brochure og prøvningsrapport på Lin-Ka P30


pendec

Hvordan fungerer fyret: Lin-Ka P30, 30kW

Indlæg af pendec » 03 nov 2014 22:53

Comet skrev:Ifølge sælger, så har han og hans kone brugt 8 ton på et år. Men de var vist også meget sparsommelige.
8 tons, 185m2 og sparsommelige? ;) Lyder lidt dyrt men det er bare mig.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Hvordan fungerer fyret: Lin-Ka P30, 30kW

Indlæg af MichaelK » 04 nov 2014 06:26

pendec skrev: 8 tons, 185m2 og sparsommelige? ;) Lyder lidt dyrt men det er bare mig.
Enig, jeg bruger knap 6 tons på samme antal kvm.. En 30 kW er nu også rigelig stor til det antal kvm., så
den kan være svær at drosle ned i ydelse. Frem for at investere i et helt nyt fyr, så bør man kunne få en
rigtig god komfort med en akumuleringstank.

Er tanken stor nok, kunne det være man kun behøver at fyre hver anden dag?

Modellen der omtales, har sikkert ikke automatisk tænding, så den pausefyre sikkert i tomgang?
Det koster unødig brændsel, så der ligger også en reel besparelse gemt her, ved at installere en
Akku-tank.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

nemocharley

Hvordan fungerer fyret: Lin-Ka P30, 30kW

Indlæg af nemocharley » 04 nov 2014 06:53

Jeg tror også jeg ville gå akkutank-vejen (1000l eller større). Lin-Ka har ry for at være ret solide, og hvis der kun er fyret med træpiller i den, så kan den køre i mange år endnu.

I kunne overveje at anskaffe solvarme til akku-tanken også. Ihvertfald bør i sætte noget vejrkompensering efter akku-tanken, besparelsen det giver kan være betragtelig.

Er der trækstabilisator i skorsten eller på røgrør?

Comet
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 03 nov 2014 19:43

Hvordan fungerer fyret: Lin-Ka P30, 30kW

Indlæg af Comet » 15 mar 2015 20:38

nemocharley skrev:Jeg tror også jeg ville gå akkutank-vejen (1000l eller større). Lin-Ka har ry for at være ret solide, og hvis der kun er fyret med træpiller i den, så kan den køre i mange år endnu.

I kunne overveje at anskaffe solvarme til akku-tanken også. Ihvertfald bør i sætte noget vejrkompensering efter akku-tanken, besparelsen det giver kan være betragtelig.

Er der trækstabilisator i skorsten eller på røgrør?
Anlægget har kørt rigtig fint hen over vinteren. Der er PLC styring med kedel temperaturmåler og ilt % måler. Jeg kan indstille hvor høj/lav ilt procenten skal være og hvor længe en luftblæser skal køre før under og efter indfyring. Der er ikke automatisk ild-tænding så den pausefyrer.

Hvordan ser jeg om der er trækstabilisator?


nemocharley

Hvordan fungerer fyret: Lin-Ka P30, 30kW

Indlæg af nemocharley » 15 mar 2015 21:37

den sidder på røgrør eller er muret ind i skorsten - den skulle gerne sidde og klapre lidt alt efter blæsten. Google det :)

Ja den har sikkert kørt fint i de kolde måneder - det er jo typisk i overgangssæsonen at der kan komme problemer ift lav-last drift


Besvar