Indstilling af stoker med pricatech styring.

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
Blaser
Stoker V
Stoker V
12
Indlæg: 167
Tilmeldt: 28 nov 2011 14:15
Mit fyr: Atmos med ældre stoker
Areal: 200
Brændsel: træpiller, flis og andet
Dagligt forbrug: ved ikke endnu
Geografisk sted: Himmerland

Indstilling af stoker med pricatech styring.

Indlæg af Blaser »

Hej,

Først lidt info om midt anlæg: Kedel er Atmos D14P stokeren er en ældre renoveret model der sandsynligvis er en KC eller en kopi af en sådan, den er opdateret med ny pricatech styring, uden ilt styring. Brænderhovedet er rundt omkring ø140 indvendig. Der er selvfølgelig shuntventil til returvandet til kedlen, og ligeledes shunt på fremløbet.
Det har kørt siden fredag 15.03. og jeg er ny indenfor feltet med stokerfyring derfor har jeg brug for hjælp til rigtig indstilling.

Når den har kørt et par dage og brugt omkring 60kg piller begynder den at blæse lidt i magasinet, der bliver fyldt med røg. Jeg har herefter renset brænderhovedet og det afhjælper problemet, er det normalt at rensning er nødvendig ofte med den type brændehoved?

Forbrændingen er heller ikke optimal, asken sort og ikke fin nok i strukturen, jeg startede med at reducere køretiden på sneglen, jeg mener ikke det har hjulpet meget, herefter har jeg øget blæserens effekt med noget der ligner 20%.

Er der andre indstillinger der kan bidrage til en bedre forbrænding?


På forhånd tak
Blaser

Besvar