Stoker til 320 m2 bebyggelse fra 1935

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
17
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 2 gange

Re: Stoker til 320 m2 bebyggelse fra 1935

Indlæg af Jobak »

hudle skrev:Har måske glemt at nævne.. Pris omkring 50000 kr + div. jeg skal ahve varmerør i jorden fra lade til hus osv. Men hvad er bedst til prisen..

Hvad er prisen på sådan en baxi 2,5-600.... Jeg tror den 2,5 vil kunne være ideel til mit 320 m2 dårlig isoleret hus.. virker den ligesom twin heat eller hvordan???
Den er dælme billig den helt nye Baxi 2.5. Koster vel normalt omkring 45k
Så skal du evt. bare ha fat i en maskine der kan lave noget flis ud af dine 4x4 tømmer, så er du flyvene...
Så er du osse fri for at skulle gå og putte pind i hele tiden.
Baxi 2.5 kan ikke fyre med "hel pind"

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Stoker til 320 m2 bebyggelse fra 1935

Indlæg af hudle »

Hvordan er anmeldelserne på den Baxi 2,5?? Er de gode eller hvad er erfaringen med det.. Det er fint det er billigt, men bare ikke hvis det ikke virker..... Jeg synes at have læst at der kan fyres med fastbrændsel ligesom i Twinheaten.. eller er det mig der har misforstået et eller andet fuldstændig..

Jeg er nu ligeglad med at skal gå og fyre med pind, men det er træls når altsammen skal skæres op i 30 cm stykker og flækkes når det er 4x4 tømmer..

Det er en Solo Innova 20 jeg har og den burde kunne æde det men det kan den nu ikke.. Og brændet sætter sig fast osv osv.. Det har så lille et brændkammer at det ikke kan holde 4 timers brændtid uden at gå ud eller have brændt alt træet af. Og så er akkubeholderen stadig lav i temperatur.....

Nogen der kan hjælpe med virkemåden på det baxi 2,5...

Og andre der har evt priser eller forslag til kombifyr med mulighed for fastbrændselfyring...
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 98 gange
Blevet takket: 46 gange

Re: Stoker til 320 m2 bebyggelse fra 1935

Indlæg af thoken »

hudle skrev:Hvordan er anmeldelserne på den Baxi 2,5?? Er de gode eller hvad er erfaringen med det.. Det er fint det er billigt, men bare ikke hvis det ikke virker..... Jeg synes at have læst at der kan fyres med fastbrændsel ligesom i Twinheaten.. eller er det mig der har misforstået et eller andet fuldstændig..

Jeg er nu ligeglad med at skal gå og fyre med pind, men det er træls når altsammen skal skæres op i 30 cm stykker og flækkes når det er 4x4 tømmer..

Det er en Solo Innova 20 jeg har og den burde kunne æde det men det kan den nu ikke.. Og brændet sætter sig fast osv osv.. Det har så lille et brændkammer at det ikke kan holde 4 timers brændtid uden at gå ud eller have brændt alt træet af. Og så er akkubeholderen stadig lav i temperatur.....

Nogen der kan hjælpe med virkemåden på det baxi 2,5...

Og andre der har evt priser eller forslag til kombifyr med mulighed for fastbrændselfyring...

Hej!
Her kan du læse lidt om baxi multiheat: http://www.baxi.dk/produkter/biobraends ... kaber.html


mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Stoker til 320 m2 bebyggelse fra 1935

Indlæg af hudle »

Det bliver ikke en Baxi for den kan ikke klare fastbrændsel....
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Garmin
Stoker VI
Stoker VI
15
Indlæg: 230
Tilmeldt: 01 sep 2008 12:59
Mit fyr: Woody 16
Areal: 90
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: ved ikke endnu
Geografisk sted: Hammershøj

Re: Stoker til 320 m2 bebyggelse fra 1935

Indlæg af Garmin »

Jeg har en TwinHeat M20i og er glad for den.
Hvis du mest vil fyre med træ, og har pladsen, kan en god løsning være at have to kedler.
Der er et stort udvalg af rigtigt gode kedler til brænde, og til fornuftige penge.
Sådan en kombineret med en relativ billig kedel der kun kan køre piller, kan jeg godt se fornuften i. Hvis pillebrænderen kun skal køre i "dovne" perioderne, behøver den jo ikke at være dimensioneret til at klare -20 grader og blæsevejr.
Det er en løsning jeg ville overveje hvis jeg skulle starte forfra.
/G

Besvar