Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Erfaring med Easypell

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
ENIM
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 07 mar 2021 12:43
Mit fyr: Easypell 16 kW
Areal: 200 m2
Brændsel: Træpiller, Barlinek 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 2-25 kg
Årligt forbrug: ca. 5 ton
Geografisk sted: Horsens

Erfaring med Easypell

Indlæg af ENIM » 18 okt 2021 15:17

Jeg regner med at udskifte mit efterhånden udtjente TwinHeat Cpi12 stokerfyr med et nyt pillefyr til næste sommer. I den forbindelse har jeg kigget på ÖkoFEN Easypell 16 kW, som jeg vurderer kunne være en god løsning. Nogle erfaringer med dette fyr, gode som dårlige?

Hvis der findes en stolt ejer af en Easypell i overkommelig afstand fra Horsens, som er villig til at fremvise sit fyr, vil jeg meget gerne komme forbi og beundre vidunderet.


Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 126 gange

Re: Erfaring med Easypell

Indlæg af Dunas » 18 okt 2021 17:52

ENIM skrev:
18 okt 2021 15:17
Jeg regner med at udskifte mit efterhånden udtjente TwinHeat Cpi12 stokerfyr med et nyt pillefyr til næste sommer. I den forbindelse har jeg kigget på ÖkoFEN Easypell 16 kW, som jeg vurderer kunne være en god løsning. Nogle erfaringer med dette fyr, gode som dårlige?

Hvis der findes en stolt ejer af en Easypell i overkommelig afstand fra Horsens, som er villig til at fremvise sit fyr, vil jeg meget gerne komme forbi og beundre vidunderet.
Tror du har større chance ved facebook. Her er der en dansk Easypell pillefyr gruppe.

ENIM
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 7
Tilmeldt: 07 mar 2021 12:43
Mit fyr: Easypell 16 kW
Areal: 200 m2
Brændsel: Træpiller, Barlinek 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 2-25 kg
Årligt forbrug: ca. 5 ton
Geografisk sted: Horsens

Re: Erfaring med Easypell

Indlæg af ENIM » 03 sep 2022 09:59

Det endte med en Easypell-model.
Efter at VVS'erne havde arbejdet to dage på installation af et nyt varmeanlæg, hældte vi piler på magasinet, satte stikproppen i en stikkontakt og trykkede på startknappen. Efter et stykke tid startede fyret så og har kørt upåklageligt siden. Ganske imponerende!

Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Re: Erfaring med Easypell

Indlæg af Hangaard » 06 okt 2022 11:12

Har også lige fået installeret en Easypell 32Kw og det køre ganske fint og nu kan alle finde ud af det hvis den løber tør for piller og den skal ikke renses hele tiden som den tidligere pille fyr vi havde, hvilket er et stort + her.
Eneste par ting jeg kan komme på er at kedlen indvendigt er rund og askeskuffen er firkantet så er der jo en del aske der ryger ved siden af skuffen og pga. brænderens opbygning kommer der ikke meget aske i midten af askeskuffen, men det er da et mindre problem som man sagtens kan leve med.
Og så er pille tanken godt nok høj (1,5m) og smal så tænker det kan være et problem for nogle, her kunne man godt have valgt en lidt breder og laver pille tank.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter


Besvar