Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tanker om nyt fyr

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Besvar
Bonde32
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 16 dec 2011 12:30
Mit fyr: Baxi solo Innova 30 STD
Areal: 136+overetage ca 60
Brændsel: Blandet løv og græntræ
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: ca 25 rummeter
Geografisk sted: Hobro

Tanker om nyt fyr

Indlæg af Bonde32 » 26 okt 2016 20:40

Går i tanker om nyt fyr. Ikke lige i år eller næste år, da den første ting jeg vil have lavet inden, er sløjfet min krybekælder der trækker op af i blæsevejr .bord på en bakketop, så vindblæst
Men ang fyr er jeg blevet anbefalet Blackstar, Pillux 100, og Baxi tpk af min skorstensfejer
som i kan se i min profil har jeg Baxi innova solo 30kw fastbrandselsfyr idag, med 1500 L akku tank. Vil jo gerne have lidt mere komfort, mindre arbejde ( små børn )brande save kløve.
ved ikke så meget om pille fyr. Har snakket lidt med et par smede på landbrugsudstilling. Så blackstar, men han havde også RTB, virkede til der var lidt mere automatik, på rtb,og han sagde det var samme producent som blackstar og woddy.
Snakkede med smed der sælger Vølund pillux 100, han sagde også han solgte Blackstar, men jeg ville få bedre fyr med pillux.
Baxi har jeg læst lidt blandet herinde, men ikke set.
Huset er fra 1923 med renoveret i 86 og et par nye rum, ifølge tilstandsrapport ( ca 5 år gammel)i god isoleret stand ca. 200 kvadratmeter. 136 i stueplan, og 60 på første sal
Varmtvandsbeholder er kombi


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Re: Tanker om nyt fyr

Indlæg af Bigfoot » 26 okt 2016 22:11

med den tidshorisont, kan der godt nok rende meget vand i åen inden det bliver aktuelt.

måtte lige læse efter en ekstra gang, og kan se du skriver det nok først er i 2018 det bliver realiseret.

RTB anlægget er nok ikke den ringeste ide, set ud fra i dag. Men hvad der rører sig i 2018, kan vi kun gisne om.
Jeg håber på en baxi multiheat med autotænding icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Bonde32
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 16 dec 2011 12:30
Mit fyr: Baxi solo Innova 30 STD
Areal: 136+overetage ca 60
Brændsel: Blandet løv og græntræ
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Årligt forbrug: ca 25 rummeter
Geografisk sted: Hobro

Re: Tanker om nyt fyr

Indlæg af Bonde32 » 31 okt 2016 22:45

Ja Bigfoot
det er rigtigt, der kan ske meget på den tid, bla at der kommer andre løsninger der er bedre eller fyr der blivr mere fordelaftigt, end andet på nuværende tidspunkt

dannidines

Re: Tanker om nyt fyr

Indlæg af dannidines » 01 nov 2016 05:17

Hejsa,


NBE kommer med deres BLACKSTAR+ i løbet af 2017, og som jeg forstår det, så blive det en mellemting af den nuværende BLACKSTAR og RTB - jeg ville lure på den når den lander.

Jeg er møg begejstret for mit RTB, og inden der min Woody brænder på den gamle støbejernskedel.. Så alle anbefalinger til NBE sortimentet herfra.

Jeg har (desværre) ikke noget "hands on" erfaringer med MGM, men vurderet ud fra forum, så er MGM et klippe stabilt pillefyr og et jeg ville se nærmere på.

Jeg ville ta' en snak med H.C. fra Q-pro.dk, Allan fra Hedestoker.dk og Karsten (mgmone) fra mgmpillefyr.dk


Besvar