Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Varmepumpe contra pillefyr

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
nemocharley

Varmepumpe contra pillefyr

Indlæg af nemocharley » 25 dec 2012 14:27

:oops: hey hov jeg sidder og nærlæser dit første indlæg - du taler om optimering for salg....

Den er lidt svær.

Jeg tror ikke jeg ville bruge penge og kræfter på at gå i gulvene. Et facedeløft som inkluderer hulmursisolering, 40 cm på loftet og nye energirigtige døre/vinduer - men det skal se pænt og harmonisk ud.

Nyt fyr. KSM stoker evt. med eltænding så der kan komme 60-120 rørsolfangere på taget. Da du har en akkutank kunne den måske stadig bruges, således at der tilkøbes en varmtvandsstation istedet for en regulær varmtvandsbeholder.

Maling, opfriskning, rengøring, slå græs og klip hæk.

Jeg så godt nok at man kan købe mini møller for meget billig penge med en ret kort betalingstid - jeg ved ikke om det som signalværdi kunne lokke grønne byboere til... det var lidt samme bagtanke med solfangerne.

For romantikken er en brændeovn nok sagen....og så kunne du jo fint have et billigt pillefyr istedet for en stoker.

ja jeg ved sgu ikke - men det var så noget der kunne lokke en tosk som mig til :welcome:


Besvar