hjælp mig med at finde ud af junglen med pillefyr

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
klods
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 mar 2012 19:12
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 245
Fremviser gerne i postnummer: 5985

hjælp mig med at finde ud af junglen med pillefyr

Indlæg af klods »

har haft kigget hvad der er og må sige jeg regner med bare skal have et kun til piller
har kigget på det der woody og det ser ikke dumt ud .... synes bare det er svært alt det der derfor jeg valgte spørge jer ..jeg er kvinde førstegangskøber til hus og ja synes det hele virker så uoverskueligt og besværligt .... oliefyret der er i huset er oldnordisk og derfor læstejeg mig frem til der var en del at spare ved at skifte til pillefyr så det er der j eg er
jeg vil læse lidt mere på det der woody fyr det lyder interesandt

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

hjælp mig med at finde ud af junglen med pillefyr

Indlæg af Lintz »

Hvis du er quinde kan vi jo ikke kalde dig "Klods-Hans" men pyt være med det - Du har bevæget dig ind på et mandsdomineret område men vær klar over at selv om tonen kan være hård - Især en fredag eller lørdag på Chatten - så står der mange som gerne vil ofre en masse for at du får det bedste resultat.
Scotte / Woddy er et fornuftig valg set med mine øjne - Det kan kun køre med piller men er det ingen problem så får du et fyr der er bare kører der ud af.
En lille strø-tanke, Prøv lige at undersøge hvad du kan få leveret piller til på Ærø kontra olie - Tror ikke det er helt ligemeget.
Måske er der flerer på Ærø som har pillefyr så alternativt kan man gå sammen og få leveret et helt læs.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
klods
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 mar 2012 19:12
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 245
Fremviser gerne i postnummer: 5985

hjælp mig med at finde ud af junglen med pillefyr

Indlæg af klods »

linzt ja jeg har ikke lige tænkt det med levering af piller med hehe :)
men det må jeg lige undersøge
ellers har huset en kæmpe kkælder så kan jeg vel bare bestille et kæmpe læs :)
men mener osse bare med disse dages oliepriser...så skal jeg af med det oliefyr :)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

hjælp mig med at finde ud af junglen med pillefyr

Indlæg af Lintz »

klods » 14 Mar 2012, 18:10 skrev:linzt ja jeg har ikke lige tænkt det med levering af piller med hehe :)
men det må jeg lige undersøge
ellers har huset en kæmpe kkælder så kan jeg vel bare bestille et kæmpe læs :)
men mener osse bare med disse dages oliepriser...så skal jeg af med det oliefyr :)
Du har ret med oliepriserne - Tjek ud hvad det koste med hensyn til levering på Ærø og derefter beslut dig for om det er den rigtige løsning med pillefyr - Lidt forbandet hvis det viser sig at pillerne bliver lige så dyrt som olien når man har investeret i et pillefyr.
Log på en fredag eller lørdag aften på chatten - vi mangler lidt kvindelig modspil..... icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
klods
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 mar 2012 19:12
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 245
Fremviser gerne i postnummer: 5985

hjælp mig med at finde ud af junglen med pillefyr

Indlæg af klods »

det vil jeg da gøre :) og se om alle i kkloge åger kan hjælpe til :)
men første mission er at finde et sted at købe piller ...hvor de sender til ikke brofaste øer :)

klods
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 mar 2012 19:12
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 245
Fremviser gerne i postnummer: 5985

hjælp mig med at finde ud af junglen med pillefyr

Indlæg af klods »

har lige kigget lokalt ...og kan se jeg kan købe træpiller 56 sække af 16 kg til 2199 kr er dette dyrt ???
Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 10 gange

hjælp mig med at finde ud af junglen med pillefyr

Indlæg af hensan »

Nu skal i passe på med at placere Ærø længere ude på landkortet end det i virkeligheden er. Det er fx nok den ø med flest færger i forhold til størrelsen.
Der er fx en DLG i St. Rise - det eneste der nok på det punkt er forskelligt fra folk på fastlandet er muligheden for at købe og få leveret fra Tyskland hvor Ærø vil få nogle høje leverings omkostninger.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

hjælp mig med at finde ud af junglen med pillefyr

Indlæg af Lintz »

klods » 14 Mar 2012, 18:18 skrev:det vil jeg da gøre :) og se om alle i kkloge åger kan hjælpe til :)
men første mission er at finde et sted at købe piller ...hvor de sender til ikke brofaste øer :)
klods skrev:har lige kigget lokalt ...og kan se jeg kan købe træpiller 56 sække af 16 kg til 2199 kr er dette dyrt ???
896 kg for 2200 (er det leveret?) - Ved det ikke når vi snakker "ikke-brofaste-øer" har fået leveret fra tyskland, 1000 kg for under 1800 kr pr palle i Himmerland - købte 22 tons skal dog siges.
Kan se at NBE.dk har forhandlerer i Rudkøbing og Svendborg, det skader da ikke og høre hvad de skal have for at installerer på Ærø.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
klods
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 mar 2012 19:12
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 245
Fremviser gerne i postnummer: 5985

hjælp mig med at finde ud af junglen med pillefyr

Indlæg af klods »

ja det er leveret de 2200 men har fundet et tysk sted og der snakker de ikk eom ikke brofaste øer så har tænkt at skrive til dem og se hvad de siger :) for de var lidt billigre :)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

hjælp mig med at finde ud af junglen med pillefyr

Indlæg af Lintz »

hensan » 14 Mar 2012, 18:37 skrev:Nu skal i passe på med at placere Ærø længere ude på landkortet end det i virkeligheden er. Det er fx nok den ø med flest færger i forhold til størrelsen.
Der er fx en DLG i St. Rise - det eneste der nok på det punkt er forskelligt fra folk på fastlandet er muligheden for at købe og få leveret fra Tyskland hvor Ærø vil få nogle høje leverings omkostninger.
Hej Hensan - nu er det ikke sådan at jeg vil placerer Ærø på et udsted men tænker bare på at det ikke er en bro-fast ø og dermed er levering som regel dyrer i forhold til andre landsdele. Og det synes jeg skal med i betragtingerne når man vil have pillefyr.Det er derfor jeg spørger Klods om hvad prisen er for piller leveret på Ærø kontra olie.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar