Køb af Woody / Scotte, Hvad skal man vælge?

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
krog
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 35
Tilmeldt: 07 apr 2011 20:34
Mit fyr: Har ikke købt endnu
Areal: 172
Brændsel: olie
Fremviser gerne i postnummer: 6270

Køb af Woody / Scotte, Hvad skal man vælge?

Indlæg af krog »

Jeg overvejer i øjeblkket køb af Woody / Scotte 10 Kw. anlæg,med alt bimmel /ballem.
Anlæget skal monteres sammen med Metro 644 combi, samt alpha 2.
Er der nogen der for nylig der har købt med Black Star kedel, tilfreds / utilfreds?
Nogle der har erfaring med iltstyring, om det virker som det skal, og det er pengene værd? :sos:
Hvad er den konkrete forskel på Woody/Scotte?
Kan Scotten opdateres med Woddy chip, nyeste version og så have alle funktioner som Woody?
Er der nogle ting man skal passe på at købe i forbindelse med fittings og tilbehør?

Jeg kan også kontaktes på email. marsk@c.dk

Hilsen,
Og på forhånd tak
Krog

topgun
Stoker IV
Stoker IV
15
Indlæg: 145
Tilmeldt: 04 sep 2008 14:27
Mit fyr: Scotte 16Kw
Areal: 243
Brændsel: Barnelik Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7270
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Stakroge (Herning)
Blevet takket: 1 gang

Re: Køb af Woody / Scotte, Hvad skal man vælge?

Indlæg af topgun »

krog » 18 Apr 2011, 21:53 skrev: 1. Hvad er den konkrete forskel på Woody/Scotte?
2. Kan Scotten opdateres med Woddy chip, nyeste version og så have alle funktioner som Woody?
3.Er der nogle ting man skal passe på at købe i forbindelse med fittings og tilbehør?
De 2 ting kan jeg svare op.
1. Forskellen er logoet uden på styreboksen og så den chip der sidder i styringen.

2. Ja, så vil den eneste forskel være logoet uden på kassen.

3. Kan du uddybe hvad du mener ? Da jeg installerede mit fyr for næsten et år siden (første gang jeg prøvede at samle et vandrør), fik jeg at vide at jeg skulle købe GF fittings. Tjek lige priser et par steder, der var 300% forskel i pris da jeg gjorde.
Michael Pedersen
Mit Fyr
Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Køb af Woody / Scotte, Hvad skal man vælge?

Indlæg af Frank_Rasmussen »

Velkommen til.

Angående iltstyringer, så synes jeg, at den er temmelig overbevisene fra chip-version 6.60 hos mig (...version 6.50 og senere er 'Woody'-chips ). Den samme funktionalitet kommer sikkert også til Scotte-chippene. Jeg ved ikke om disse chips kan købes endnu; men det kommer jo nok.

Der skulle være en 'version 7' på vej. Måske kan du udfritte en forhandler om, hvornår det sker.
krog
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 35
Tilmeldt: 07 apr 2011 20:34
Mit fyr: Har ikke købt endnu
Areal: 172
Brændsel: olie
Fremviser gerne i postnummer: 6270

Re: Køb af Woody / Scotte, Hvad skal man vælge?

Indlæg af krog »

Bluetooth adapter fra LM elektronic, kan man ikke bruge andre, end dem.

Da jeg har nogle andre Bluetooth USB liggende, den ene sidder i forvejen på min PC, den anden jeg skal så monteres på styringen på Woody/Scotte boksen ved hjælp af en adapter RS 232 konverter.

På forhånd tak
Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Køb af Woody / Scotte, Hvad skal man vælge?

Indlæg af Frank_Rasmussen »

Jo, bare fordi Nordjysk Bioenergi sælger et fabrikat af trådløs forbindelse, så er der vel ikke noget galt for, at man bruger et andet..

krog
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 35
Tilmeldt: 07 apr 2011 20:34
Mit fyr: Har ikke købt endnu
Areal: 172
Brændsel: olie
Fremviser gerne i postnummer: 6270

Re: Køb af Woody / Scotte, Hvad skal man vælge?

Indlæg af krog »

Det jeg også tænkte på var at jeg kunne se at der skulle strøm til enheden på Bluetooth USB adapteren ved styringen, skal der det, eller kommer der strøm tll Bluetooth enheden, fra styreboksen.

På forhånd tak
krog
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 35
Tilmeldt: 07 apr 2011 20:34
Mit fyr: Har ikke købt endnu
Areal: 172
Brændsel: olie
Fremviser gerne i postnummer: 6270

Re: Køb af Woody / Scotte, Hvad skal man vælge?

Indlæg af krog »

Frank_Rasmussen » 19 Apr 2011, 23:32 skrev:Jo, bare fordi Nordjysk Bioenergi sælger et fabrikat af trådløs forbindelse, så er der vel ikke noget galt for, at man bruger et andet..
Tak Frank

Det jeg også tænkte på var at jeg kunne se at der skulle strøm til enheden på Bluetooth USB adapteren ved styringen, skal der det, eller kommer der strøm tll Bluetooth enheden, fra styreboksen.

Ved du eller anden hvilke typer man skal bruge bruges specifikationer m.m.

1 sæt, 2 enheder mener jeg kan købes for 200 til 300 Kr

På forhånd tak
Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
15
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Køb af Woody / Scotte, Hvad skal man vælge?

Indlæg af Frank_Rasmussen »

Jeg bruger en fast forbindelse mellem computeren og fyret, og jeg har ikke meget indsigt i emnet; men jeg vil da alligevel ikke holde mig tilbage :)

Jeg vil mene, at den trådløse forbindelse standardmæssigt får strømforsyning (5V-9V) gennem ben 9 i RS232-stikket (se evt. http://www.hedestoker.dk/content/NBE/LM ... asheet.pdf ), og det skulle man nok kunne finde i styringen, selvom jeg ikke ved, hvor folk plejer at tage det fra...

PS: Der er måske også lidt at hente i http://www.hedestoker.dk/content/NBE/LM ... dapter.pdf
krog
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 35
Tilmeldt: 07 apr 2011 20:34
Mit fyr: Har ikke købt endnu
Areal: 172
Brændsel: olie
Fremviser gerne i postnummer: 6270

Trækstabilisatot montering

Indlæg af krog »

Kan man montere trækstabilisator i det gamle afgang til skorstenen isokern, højde 180cm Ø 150mm.
Det er menigen at jeg vil have opsat et 10KW Woody/Scotte anlæg, så afstanden fra udgang ny kedel til trækstabilisatore bliver vel ca 110-120 cm.
Skorstenen totale højde er ca. 4 meter
Er det for lang afstand, eller hvad er det optimale.
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Re: Køb af Woody / Scotte, Hvad skal man vælge?

Indlæg af Oldgaard »

Frank_Rasmussen » 20 Apr 2011, 10:10 skrev:Jeg bruger en fast forbindelse mellem computeren og fyret, og jeg har ikke meget indsigt i emnet; men jeg vil da alligevel ikke holde mig tilbage :)

Jeg vil mene, at den trådløse forbindelse standardmæssigt får strømforsyning (5V-9V) gennem ben 9 i RS232-stikket (se evt. http://www.hedestoker.dk/content/NBE/LM ... asheet.pdf ), og det skulle man nok kunne finde i styringen, selvom jeg ikke ved, hvor folk plejer at tage det fra...

PS: Der er måske også lidt at hente i http://www.hedestoker.dk/content/NBE/LM ... dapter.pdf
Hvis det var muligt ville jeg altid anbefale en fortrådet forbindelse, selv om der skulle trækkes lidt kabel.

Nu har jeg lige her forleden haft fornøjelsen af at makke med den trådløse version ( godt nok til sunkontrol ) og desværre så skal der separat strøm til adapteren.
samtidig så skal man lige være opmærksom på hvilken comport der tildeles, sørg for at den port der skal bruges, har et højere portnummer end de porte der i forvejen er brugt ( det er min erfaring ;) )
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Besvar