Troldmand. skrev: ↑17 mar 2019 19:59
Hvis jeg river mit gamle hus ned, for at bygge nyt. Og i den sammenhæng ønsker at genbruge mit gamle fyr - står jeg vel til at kunne få energitilskud mod ikke at opstille det gamle fyr igen?
Så skal det gamle i hvert fald have været godkendt, og stadig kunne godkendes på en klasse 5 idag.
Hvis et eksisterende fyringsanlæg afinstalleres og opbevares (uden det gennemgår reparation mv.) og på et senere tidspunkt ønskes genopstillet, så skal det opfylde bekendtgørelsens krav.
Følgende fyringsanlæg er undtaget fra emissionsreglerne:
4. Eksisterende fyringsanlæg, der nedtages med henblik på reparation eller restaurering og herefter genopstilles i samme bygning, medmindre reparationen eller restaureringen er så omfattende, at størstedelen af fyringsanlægget udskiftes
Fik det herfra, tror ikke bekendtgørelsen er blevet lempet siden 2016, nok mere begrænset yderligere.
https://braendefyringsportalen.dk/media ... aj2016.pdf
Hvis det ikke er samme bygning, så er det vel allerede udelukket at kræve energitilskud på, hvis det ikke er samme hus eller bygning mere, når det ikke kan opstilles først, før man ønsker tilskud altså.