Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Spørgsmål til justering..

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
Motosport
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 02 jan 2011 20:15
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar
Areal: 125 kvm
Brændsel: Berlinek piller
Fremviser gerne i postnummer: 4295
Dagligt forbrug: for tidligt at sige
Årligt forbrug: for tidligt at sige

Re: Spørgsmål til justering..

Indlæg af Motosport » 24 feb 2011 23:56

Det kan godt være at 30-33 kg piller om dagen er fuldt acceptabelt her i vinterkulden, og sammelignet med hvad jeg tidligere brugte i olie er det da mere end acceptabelt og stadig en stor besparelse. Men jeg kan jo se at andre kan fyre samme antal kvm eller mere op med mindre forbrug, så jeg tror stadig der er noget at hente på mit fyr med en bedre justering. Så jeg vil eksperimentere videre og er taknemlig for de gode råd der er kommet fra flere sider..

Jeg har i øvrigt stadig det første service besøg til gode, så måske det også kan hjælpe lidt på tingene at få en fagmand til se på fyret med erfarne øjne..


Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange

Re: Spørgsmål til justering..

Indlæg af Flemming DJ » 26 feb 2011 14:05

Pillekvaliteten kan sagtens ha' betydning for om, pillerne ender i skuffen. Been there, done that.

Kørte med nogle østpiller, vistnok uden navn, hvoraf der endte lidt i skuffen i pilleform i.st.f. aske - et skift til RW-piller har elimineret problemet.

Jeg gætter på, vægten har betydning - og det virker jo også logisk i dit tilfælde, når man forholder sig til afvejningen. 8)
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

TSL
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26 feb 2011 20:07

Re: Spørgsmål til justering..

Indlæg af TSL » 26 feb 2011 21:05

Hej Motorsport
Jeg kender ikke dit anlæg, men har du ikke mulighed for at stille driftpausetid på din stoker?
Jeg købte en KS stoker for et par år siden, jeg kører typisk pausetiden op indtil stokeren kører næsten max. på blæseren, min røgtemperatur ligger ca. så jeg kan holde en hånd på aftræks røret, kan jeg ikke så renser jeg kedlen (ca. 1 gang pr. måned).
Jeg har lidt problemer med slagger i brænder røret, men dem rager jeg ud ca. 1 gang hver uge.


Besvar