Hej folkens.
Nogen anbefaling. Om det er bedre, at benytte sig af justerings skema fremfor autoberegnings programmet.
Har læst lidt om begge dele. Og hvad så med skorstenstrækket. Hvad skal den sættes til/på når det ene benyttes fremfor det andet.
Nå ja ikke at forglemme PID tallene. Lige nu står de på 5,0-0,5-10,0
Skal man have det der interface modul, for at kunne ændre eller få noget ud af at ændre på dem.
Tænkte om man med det blotte øje kan se om det skal ændres.
på forhånd tak
Christian
Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum
Autoberegning vs. Justerings skema
-
- Stoker I
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 22 sep 2010 22:13
- Mit fyr: Scotte v.6,00 m/opop 418 kedel
- Areal: 159
- Brændsel: Træpiller pt overgaards
- Fremviser gerne i postnummer: 4200
- Dagligt forbrug: ca. 20 kg
- Årligt forbrug: Håber på de 6000 kg
- Geografisk sted: Slagelse
- Birch-Nielsen
- Stoker V
- Indlæg: 161
- Tilmeldt: 26 sep 2010 11:11
- Mit fyr: 10kw Scotte på Blackstar20S
- Areal: 220m² i to plan
- Brændsel: GP og Scan/Andersen 10
- Årligt forbrug: 3 tons.
- Geografisk sted: Brande
Re: Autoberegning vs. Justerings skema
Hej Christian
Som relativ ny i gamet her, vover jeg alligevel pelsen og prøver med et tip da ingen andre har svaret dig. Hvis jeg var dig ville jeg få et interface (Stokerkontrol eller andet) inden du starter med at "rode alt for meget rundt". Et interface giver dig det fulde overblik visualiseret i let forståelige grafer og søjler. Det giver et rigtigt godt overblik over din indstilling og det du ændrer til samt dets virkning, og gør det samtidig meget nemmere for andre at hjælpe. Når du så har indstalleret interfacet, ville jeg med det samme få sat en ftp-upload til en web-server op, så du kunne dele dine fyr-data med os andre der så ud fra dette kan komme med yderligere input. Mit fyr online ligger ser f.eks sådan ud: http://www.birch-nielsen.com/pillefyr. Web-serveren kan være din egen (hvis du har sådan en) eller en af de utallige hoteller på nettet. De fleste skal der betales for, men der er også gratis versioner der før har været omtalt her i forum. Når du så har fået interfacet op og køre, så gem den opsætning dit fyr kører med lige nu (alternativt skrive værdierne ned), og brug så det til at justere ud fra. Kør en uges tid med denne opsætning så der kan logges nok data til at få et troværdigt grundlag. Nu kan du så begynde at justere og pille, og her er der virkelig nogle hardcore fyre herinde der kan hjælpe!! Eks. har jeg justeret mine PID fra fabriksindstillingerne til 1-0,1-0 ud fra oplysninger fra Frank Rasmussen og TaagMan, som utvivlsomt hører til den gruppe jeg lige nævnte ovenfor (ment absolut positivt - vi er vist mange der suger til os fra Jer) Jeg fik herved en mere rolig og balanceret kørsel på Scotten, der før kørte meget 10% lavlast og gik i stop ret ofte. Som jeg nævnte i starten er jeg selv ret ny (fra 24. nov. 2010) og der er mange herinde der er meget mere kompetente end undertegnede, men nu fik du da til en start
Som relativ ny i gamet her, vover jeg alligevel pelsen og prøver med et tip da ingen andre har svaret dig. Hvis jeg var dig ville jeg få et interface (Stokerkontrol eller andet) inden du starter med at "rode alt for meget rundt". Et interface giver dig det fulde overblik visualiseret i let forståelige grafer og søjler. Det giver et rigtigt godt overblik over din indstilling og det du ændrer til samt dets virkning, og gør det samtidig meget nemmere for andre at hjælpe. Når du så har indstalleret interfacet, ville jeg med det samme få sat en ftp-upload til en web-server op, så du kunne dele dine fyr-data med os andre der så ud fra dette kan komme med yderligere input. Mit fyr online ligger ser f.eks sådan ud: http://www.birch-nielsen.com/pillefyr. Web-serveren kan være din egen (hvis du har sådan en) eller en af de utallige hoteller på nettet. De fleste skal der betales for, men der er også gratis versioner der før har været omtalt her i forum. Når du så har fået interfacet op og køre, så gem den opsætning dit fyr kører med lige nu (alternativt skrive værdierne ned), og brug så det til at justere ud fra. Kør en uges tid med denne opsætning så der kan logges nok data til at få et troværdigt grundlag. Nu kan du så begynde at justere og pille, og her er der virkelig nogle hardcore fyre herinde der kan hjælpe!! Eks. har jeg justeret mine PID fra fabriksindstillingerne til 1-0,1-0 ud fra oplysninger fra Frank Rasmussen og TaagMan, som utvivlsomt hører til den gruppe jeg lige nævnte ovenfor (ment absolut positivt - vi er vist mange der suger til os fra Jer) Jeg fik herved en mere rolig og balanceret kørsel på Scotten, der før kørte meget 10% lavlast og gik i stop ret ofte. Som jeg nævnte i starten er jeg selv ret ny (fra 24. nov. 2010) og der er mange herinde der er meget mere kompetente end undertegnede, men nu fik du da til en start