Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Scotte går i "stop"?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Scotte går i "stop"?

Indlæg af TaagMan » 03 nov 2010 19:07

Men i det mindste er den ikke bulet Søren! :P

Jeg viste sku ikke de solgte uddaterede pillefyr. Det er da noget svineri. Det reklamerer de da ikke med! Det er da godt du ikke er så nedredrægtig ;)
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html


levi

Re: Scotte går i "stop"?

Indlæg af levi » 03 nov 2010 19:35

TaagMan » 03 Nov 2010, 19:07 skrev:Men i det mindste er den ikke bulet Søren! :P

Jeg viste sku ikke de solgte uddaterede pillefyr. Det er da noget svineri. Det reklamerer de da ikke med! Det er da godt du ikke er så nedredrægtig ;)
hehe - du må hedde Martin, - det er den eneste fragtskade jeg kan huske jeg har haft i år :oops:

Man sælger jo det man har på sit lager, - som regel gør man opmærksom på at det er udgåede modeller, - mon ikke også kunden er blevet gjort opmærksom herpå - prisen burde ihvertfald få en klokke til at ringe :shock: ?

/Kram

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Scotte går i "stop"?

Indlæg af TaagMan » 03 nov 2010 19:39

levi » 03 Nov 2010, 19:35 skrev: hehe - du må hedde Martin, - det er den eneste fragtskade jeg kan huske jeg har haft i år :oops:
Hehe, ja :) Det var da værre hvis du ikke ku gætte hvem jeg var :P

Jeg synes det er brilliant du deltager så meget rundt i diverse fora. Det er super go service :great:
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

levi

Re: Scotte går i "stop"?

Indlæg af levi » 03 nov 2010 19:47

TaagMan » 03 Nov 2010, 19:39 skrev: Hehe, ja :) Det var da værre hvis du ikke ku gætte hvem jeg var :P

Jeg synes det er brilliant du deltager så meget rundt i diverse fora. Det er super go service :great:
Sådan er det når man ikke har noget liv - eller at ens arbejde er ens liv :oops:

/Kram

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Scotte går i "stop"?

Indlæg af Frank_Rasmussen » 03 nov 2010 20:16

Efter at have kigget på nettet, så gætter jeg på, at Jan's bekendte har købt en BB14 http://www.vvs-eksperten.dk/index/bb-14-1747. Det passer med prisen, hvis man afleverer sin gamle kedel eller fyr.

Hvad kan man vinde, hvis man gætter rigtigt, og hvornår udtrækkes gevinsten :) ?
TaagMan » 03 Nov 2010, 19:39 skrev: Jeg synes det er brilliant du deltager så meget rundt i diverse fora.
Ja, flot gået at komme igen på den måde. Det kan mange af os lære af :great:


jan
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15 okt 2010 19:50

Re: Scotte går i "stop"?

Indlæg af jan » 03 nov 2010 20:53

Det er fedt at så mange læser med, det giver en god back-up feeling.... :P
Søren, jeg tror altså det er den nyeste version jeg har købt på en af chips´ne står SCT 6.22.
Jeg hedder som nævnt Jan og bor på Lolland, fik min Scotte for ca. 3 uger siden. Lige efter opstart snakkede vi sammen - Jeg syns du iøvrigt har givet en god service, og du var kvik med leveringen - no problems.
Der er lige det med opstartsbesøget, men som jeg forstår det, er det ikke i dine hænder - hvilket dog ikke gør mit problem mindre.

TaagMan: Har været inde og indstille skorstenstræk til "0" - den stod til "3" - venter nu spændt på om det giver noget - tak for det. Min trækregulator står på 10 Pa.

Frank, du spør efter opstartsbesøg. Jo, jeg havde også forstået, at det var med i prisen, og det er det osse - men Søren sir´, at man først skal regne med det efter 1 måned - ham der kører besøgene har meget travlt.
Min bekendte - helt rigtigt - det er et af dem hvor de giver en pris for den gamle kedel - men det er de reelt ligeglade med. Snakkede med dem før jeg bestilte Scotten - de smider bare den gamle kedel til skrot, og giver gerne rabatten uden at modtage en gammel kelde. Det er nok bare et trix for at komme på markedet. VVS-expertmanden var endda villig til at forhandle den endnu længere ned!
På dette udemærkede forum kunne jeg læse om uddelt begejstring for en Scotte - derfor blev det den.
Tak for link til vejledning - det ser rigtig godt og overskueligt ud - DET kan selv jeg vist overskue icon_cheesygrin.gif

Forbruget...??? ja, i en vindstille efterårsperiode med solskin og 12 grader ligger forbruget på over 30kg/døgn??!!
Jeg havde i en sådan periode som vi er i/kommer fra måske regnet med 20kg/døgn.

.....Hvis det nu er -5 og blæsende OG jeg kobler min vandvarmer til pilledyret...... Uha ..uha..:shock: :shock: :shock:

Jan

levi

Re: Scotte går i "stop"?

Indlæg af levi » 03 nov 2010 21:00

Har du købt den af mig Jan ? - Det kan jeg ikke få til at passe jeg har ikke solgt nogen scotte i år hehe :)

Det er korrekt der er laaaang ventetid på opstartsbesøg, - jeg ved ikke om vi sammen har ændret nogen parametre i din styring telefonisk ?, - men det kunne vi evt. gøre indtil opstartsmanden har tid, - jeg har rimelig tjek på det meste skulle jeg mene :)

BTW - Den chip version du nævner er den 2 nyeste, - så ja det er den nye generation :)

levi

Re: Scotte går i "stop"?

Indlæg af levi » 03 nov 2010 21:06

Hov ja, - jeg kan da nu læse du har købt det hos mig, - jeg burde have læst tråden fra starten af - sorry :(

Du kan roligt ringe (Helst på Lørdag) - Så kan vi lige lege lidt med styringen.

Hvis du ikke skal bruge dit interfacekitt, - så plejer jeg at bytte det mod lidt reservedele (Eltændere/Fotoceller). hvis det skulle have interesse :)

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Re: Scotte går i "stop"?

Indlæg af TaagMan » 03 nov 2010 21:17

Hej Jan. Ja jeg har været glad for at læse disse fora, og få en forståelse for maskineriet gennem de her fora. Anywho, når du har sat dit træk dimmer på 10 Pa og sat dit skorstens halløj på 0, så kører den på absolut laveste ydelse. Ved ikke om du har været i gang med at justere den ind. Hvis du holder SET knappen i bund et stykke tid, kan du komme ind i blæser korrektions menuerne osv. Anywho... der sku være vejledninger til det. Ellers kan Super Søren helt sikkert hjælpe dig.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

jan
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15 okt 2010 19:50

Re: Scotte går i "stop"?

Indlæg af jan » 03 nov 2010 21:35

Ja, tak, det er et godt tilbud - Søren, jeg vil prøve at fange dig lørdag formiddag - vi indstillede ikke noget - den første uge kørte det bare derudaf.

Taagman - jo - jeg læste mange indlæg her før jeg købte noget - det gør det hele meget lettere - og sjovere - at man kan hente så meget viden fra ligesindede - herligt.....

Tror du der findes et lignende forum vedr. koner? smiley140.gif


Besvar