Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hældning på snegl.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Hældning på snegl.

Indlæg af Frank_Rasmussen » 31 okt 2009 13:20

Sidste del af video'en viser, at pillerne ikke drejer med rundt, når der kommer gardinstang i, og den dermed bliver mere effektiv. Video'en viser også at pillerne endda kan løftes lodret!!! :great:

Ifølge opfinderen, Troldmand, så duer 4 gardinstænger ikke. Man skal nøjes med en i klokken 10-position.

PS: Hvis man virkelig lave et lodret løft, så er der vist brug er en lille rager bundet fast til spiralen i sneglen....eller noget i den retning :|


Leif Jensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 27 dec 2008 15:52
Mit fyr: BS1016 m. Scotte v7 styring
Areal: 190m2
Brændsel: 8mm BARLINEK træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8632
Årligt forbrug: ca. 7 ton
Geografisk sted: Lemming v. Silkeborg
Modtaget likes: 1 gang

Re: Hældning på snegl.

Indlæg af Leif Jensen » 01 nov 2009 18:54

Hvad siger sneglen til smul når den er monteret med en gadinstang - er der nogen erfaring med det?

Mvh Leif

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

Re: Hældning på snegl.

Indlæg af paw » 01 nov 2009 19:10

Hej leif. nej, det er helt nyt, men der kommer mere i næste uge, lover trold, så kig med der.
mvh paw

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Hældning på snegl.

Indlæg af Frank_Rasmussen » 01 nov 2009 21:53

Troldmand skriver, at smulddannelsen sikkert bliver mindre, da pillerne jo kører mindre med rundt. Men praksis vil jo vise det.

Man kunne bruge trick'et med at bore 4 mm huller på langs i bunden af sneglen, og en oplukket kabelkanal http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... &Grp=&n=10 (påsat sneglen med kabelbindere http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... =3753&n=10) til at opsamle smulden i en spand, også afvej smulden før og efter opsætning af gardinstangen.

Under alle omstædigheder, så fjerner løsningen med de borede huller utrolig meget smuld fra min snegl, som jeg selv ikke viste, at jeg havde :)

Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Hældning på snegl.

Indlæg af Frank_Rasmussen » 05 nov 2009 21:27

Så lige på http://www.bioflame.dk/index.htm under "Sneglen yder for lidt <500 Gram", at ved store hældninger, så kan man åbne 2-3 cm af hullet i bunden af snegle, for at få det til at give noget mere.


Frank_Rasmussen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 07 feb 2009 16:36
Mit fyr: Woody rød-sort kedel (Version 6.61)
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Årligt forbrug: Ukendt, nok 5 tons
Geografisk sted: Stevns (Nej, det er ikke på Møn)

Re: Hældning på snegl.

Indlæg af Frank_Rasmussen » 22 jan 2011 20:21

Frank_Rasmussen » 01 Nov 2009, 21:53 skrev: ...trick'et med at bore 4 mm huller på langs i bunden af sneglen, og en oplukket kabelkanal http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... &Grp=&n=10 (påsat sneglen med kabelbindere http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... =3753&n=10) til at opsamle smulden i en spand...

Under alle omstædigheder, så fjerner løsningen med de borede huller utrolig meget smuld fra min snegl, som jeg slet ikke viste, at jeg havde :)
Jeg er blevet spurgt: "Hvordan og hvorledes? Hvor tæt er hullerne lavet, i flere rækker ved siden af hinanden eller blot en enkelt række opad? Hvor langt op osv.?"

Tja, det kan sikkert gøres på mange måder...så engang et billede af en der havde lavet et hul i en træpille-snegl og sat noget fin-masket hønse/ kyllinge-net ind som si. Det virkede vist fint, selvom man måske kunne tro, at det var lidt hård ved pillerne...

Jeg har boret i bunden i hele længden af sneglen. Der er måske i gennemsnit 3-4 huller ved siden af hinanden i et ujævnt mønster.... Der er jo ikke nogen som kan se hulerne, når de bliver skjult bag kabelkanalen..

Man kan jo altid pille kabelkanalen af og lave flere huler... Jeg tvivler på, at man kan lave så mange huler, at det skader pillerne...

Brugeravatar
Birch-Nielsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 161
Tilmeldt: 26 sep 2010 11:11
Mit fyr: 10kw Scotte på Blackstar20S
Areal: 220m² i to plan
Brændsel: GP og Scan/Andersen 10
Årligt forbrug: 3 tons.
Geografisk sted: Brande

Re: Hældning på snegl.

Indlæg af Birch-Nielsen » 22 jan 2011 20:50

Hej Frank

Mange tak skal du have - det skal prøves icon_cheesygrin.gif

Mvh Folke

WD40
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Bio-Comfort på gammel kedel.
Areal: 200m2
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 5 Ton
Geografisk sted: Als

Re: Hældning på snegl.

Indlæg af WD40 » 08 feb 2011 12:40

Den video med gardinstængerne er der kommet mere nyt, kan man lave lodret pille opsamling ?
Jeg har på mit rør boret 5mm huller til smuld og det drysser fint ud, kan anbefales.


Besvar