Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Diagram til Scotte og råd til hvad sætte før hvad?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Diagram til Scotte og råd til hvad sætte før hvad?

Indlæg af Ole S. » 03 sep 2009 17:25

Hej

Altså i må lige forklare mig én ting:
En Scotte/woody SKAL monteres med ekstern overkogningssikring, såvidt jeg har forstået. Men hvorfor hulen er denne ikke monteret fra fabrikken. Går ud fra at den er CE godkendt med denne overkogningssikring, da det jo er et lovkrav. og så kan man da ikke sælge den uden. Eller hva???

Sorry for Off Topic.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør


stokernut
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

Re: Diagram til Scotte og råd til hvad sætte før hvad?

Indlæg af stokernut » 03 sep 2009 17:41

Frank_Rasmussen skrev:
Eksempel på pasta i: http://www.hedestoker.dk/shop/item.asp?id=1265. Det kan sikkert fås billigere...ikke mindst lokalt.
Så er der smurt pasta på, men er det ikke meningen det skal størkne, således det "limer" føleren fast til fremløb (så tæt på kedel som muligt). Og sig ikke det først størkner, når der kommer varme på systemet. jeg skal jo gerne have alt det alu-måtte/rockwool omkring fremløb og røgrør (og det er jo ikke muligt med "flydende" pasta. Pakker jeg noget omkring dette pasta nu, vil jeg bare skubbe/løsne føleren og ender med ikke at vide hvor den sidder (når den er dækket med rockwool).
16Kw Scotte med 6.35 styring

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Diagram til Scotte og råd til hvad sætte før hvad?

Indlæg af thoken » 03 sep 2009 17:49

stokernut skrev: Så er der smurt pasta på, men er det ikke meningen det skal størkne, således det "limer" føleren fast til fremløb (så tæt på kedel som muligt). Og sig ikke det først størkner, når der kommer varme på systemet. jeg skal jo gerne have alt det alu-måtte/rockwool omkring fremløb og røgrør (og det er jo ikke muligt med "flydende" pasta. Pakker jeg noget omkring dette pasta nu, vil jeg bare skubbe/løsne føleren og ender med ikke at vide hvor den sidder (når den er dækket med rockwool).

Hej!
Varme pasta størkner ikke! Og det skal det altså heller ikke! icon_cheesygrin.gif

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Brugeravatar
Ole S.
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1876
Tilmeldt: 08 apr 2007 00:25
Mit fyr: Multi 22 på Viadrus
Areal: 105+40 uisolværksted
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: sæson 07-08 3460 kg
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Diagram til Scotte og råd til hvad sætte før hvad?

Indlæg af Ole S. » 03 sep 2009 19:13

Hej

Sæt en strips omkring, så er der styr på den.
Med Venlig Hilsen Ole S.
Multi 22 på Viadrus kedel, Trækstabilisator
Røgvender over herd, plader midt i kedlen.
Timetæller, Vvb 140 l.
Ca 6 meter isokern, 25 m. præ isolerede pexrør

stokernut
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

Re: Diagram til Scotte og råd til hvad sætte før hvad?

Indlæg af stokernut » 04 sep 2009 13:20

Frank_Rasmussen skrev: Jeg forstår på anden tråd, at du stadigvæk er tvivl.

Tag igen et kig på linket og side 16 nederst til venstre i boksen, hvor der står "SAFETY TEMPERATUR CUT OFF".

Som du kan se, så skal '2'-klemmen aldrig bruges.

Der, hvor der står 'C' i diagrammet kan du skrive 'P'. Find to samlemuffer og forbind jord-ledningerne (grøn/gul) i den ene og nullerne (blå) i den anden. Faserne går så i '1' og 'P' klemmerne.

M.a.o. overkogssikringen bryder på fasen.
ØV, ØV :cry:

1. Der er INGEN selvstændig "P". Klemme "2" er den der også hedder "P". Så "2" SKAL bruges.

Der er en "jord" og så er der en "1" og så en "2/P", som det også ses på mit billede. "2-tallet" står ved det sted, hvor man reelt kan isætte en ledning, "P'et" står i bagenden og på modsatte side af den lange "leder". Der er INGEN mulighed for at isætte en ledning ved "P'et", så derfor må "2" og "P" begge være den lange "leder.

Og hvorfor skulle jeg forbinde de to jord i en samlemuffe, nu når der findes et stikben mærket jord. Nu er jeg helt forvirret???

PS VVS Eksperten påstår at styring (rød ledning) skal i det stikben længst mod venstre (når man kikker direkte ind på sikringen, mens man fx sidder på gulvet) og 220 volt skal i det næste stikben. Det betyder at styring går i "1" og støm i "2", men nu må jeg indrømme at jeg ikke helt stoler på den forklaring, for de viste ikke en hujende hattef.. om hvad der hed "1" og hvad der hed "2". Selv mit billede hjalp dem ikke. De kunne kun sige at når jeg kikkede direkte ind på overkogssikringen skulle styring i det stikben længst mod venstre etc.

PPS Der må da være en Scotte ejer, som har samme overkogssikring som jeg har????????????
16Kw Scotte med 6.35 styring


stokernut
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

Re: Diagram til Scotte og råd til hvad sætte før hvad?

Indlæg af stokernut » 04 sep 2009 14:57

Ole S. skrev:Hej

Sæt en strips omkring, så er der styr på den.
He, he mon ikke den smelter? icon_cheesygrin.gif

Nå der findes givet metal strips.
16Kw Scotte med 6.35 styring

Brugeravatar
Jan_Al
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 486
Tilmeldt: 09 okt 2008 19:54
Mit fyr: KSM 175-13
Areal: 154
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6430
Dagligt forbrug: ca. 20Kg.
Årligt forbrug: Sæson 09/10= 6,4T
Geografisk sted: Als, Sønderjylland
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 7 gange

Re: Diagram til Scotte og råd til hvad sætte før hvad?

Indlæg af Jan_Al » 04 sep 2009 15:04

Hvis du har tre tilslutningsklemmer, så finder du de to klemmer hvor der er gennemgang. Dette er så de to klemmer som du skal bruge.

stokernut
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

Re: Diagram til Scotte og råd til hvad sætte før hvad?

Indlæg af stokernut » 04 sep 2009 17:24

stokernut skrev:
PS VVS Eksperten påstår at styring (rød ledning) skal i det stikben længst mod venstre (når man kikker direkte ind på sikringen, mens man fx sidder på gulvet) og 220 volt skal i det næste stikben. Det betyder at styring går i "1" og støm i "2", men nu må jeg indrømme at jeg ikke helt stoler på den forklaring, for de viste ikke en hujende hattef.. om hvad der hed "1" og hvad der hed "2". Selv mit billede hjalp dem ikke. De kunne kun sige at når jeg kikkede direkte ind på overkogssikringen skulle styring i det stikben længst mod venstre etc.
Sorry, Sorry det er lige modsat. Altså det længst til venstre er "2" (hvilket jo betyder styring) og det længst til højre er mærket "1" (hvilket betyder 220 Volt

Jeg er nu total forvirret og vil egentlig bare vide hvad der skal i "1" og hvad der skal i "2": Og der SKAL noget i begge, da der KUN er 3 stikben og altså "1", "2" og "jord".
16Kw Scotte med 6.35 styring

stokernut
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

Re: Diagram til Scotte og råd til hvad sætte før hvad?

Indlæg af stokernut » 04 sep 2009 17:42

PPS Har så lige besøgt min nabió som er elektriker (he, he). Havde troet at der var 40 her på dette forum, der straks kikkede i deres sikring og fortalte hvorledes den skal samles etc. Any way min nabo sagde at det er helt ligegyldigt om 220 kommer i "1" eller "2" og det samme med "fasen" fra styringen..... :oops:
16Kw Scotte med 6.35 styring


Besvar