Trådløs interface???

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
15
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Trådløs interface???

Indlæg af Bop »

Nej det havde jeg også tænkt på det nok ikke vil gå
Derfor trådløs må være sagen.

stokersoft
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 24
Tilmeldt: 04 okt 2008 23:48
Mit fyr: Woody
Areal: 238 m2
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 5-6 tons
Geografisk sted: Randers
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Trådløs interface???

Indlæg af stokersoft »

jesperrl skrev:Jeg tror ikke det går med 40 meter kabel på RS232.
Blot til info.

Selvom man måske ikke lige skulle tro det, så kan det nemt trække op til de 100 meter. Det teoretiske max. er væsentlig højere. Vi har hørt om folk som kører 50 meter uden problemer, men jeg vil ligge hovedet på blokken for at 100 meter også virker fint under de fleste forhold.

En af årsagerne er den forholdsvis lave hastighed vi kører med - den forlænger rækkevidden betragteligt.

Mvh. Jens
Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
17
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Trådløs interface???

Indlæg af Falck »

stokersoft skrev: Blot til info.

Selvom man måske ikke lige skulle tro det, så kan det nemt trække op til de 100 meter. Det teoretiske max. er væsentlig højere. Vi har hørt om folk som kører 50 meter uden problemer, men jeg vil ligge hovedet på blokken for at 100 meter også virker fint under de fleste forhold.

En af årsagerne er den forholdsvis lave hastighed vi kører med - den forlænger rækkevidden betragteligt.

Mvh. Jens
icon_cheesygrin.gif vi har da 100 meters ruller på jobbet og et 9 bens sub D stik er der hvist ude på værkstedet, så det må squ efterprøves :great:
Hvis man vælger den "nemme" løsning med trådløs, så har jeg målt på mine at de kun bruger 1,5 watt pr stk, så det er ikke den store strømfråser. Prisen her i landet er iøvrigt på omk 1k +m, ink 2 enheder med antenner mm
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted
stokersoft
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 24
Tilmeldt: 04 okt 2008 23:48
Mit fyr: Woody
Areal: 238 m2
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 5-6 tons
Geografisk sted: Randers
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Trådløs interface???

Indlæg af stokersoft »

Falck skrev: icon_cheesygrin.gif vi har da 100 meters ruller på jobbet og et 9 bens sub D stik er der hvist ude på værkstedet, så det må squ efterprøves :great:
Det skulle du nok kunne gøre. Ifølge texas instrument kan rs232 fungere fejlfrit på 500 feet kabel ved vores hastighed=152.4 meter. Det kræver selvfølgelig et godt skærmet kabel, at kablet ikke kører bag microvnen og ikke for mange hjemmelavede lodninger i stikket icon_cheesygrin.gif
Men der er lidt at give af, så jeg tror ikke 100 giver problemer - heller ikke med alm. kabel og hjemmelavet stik.
Hvis det bliver ustabilt, så er det en fordel at køre chip 4.16 eller højere, da der er bedre fejlhåndtering i disse chips (samt i StokerKontrol) i forhold til kommunikationen.

Mvh. Jens

Besvar