Forskel på: Scotte - Boink - BioComfort - Woody

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Æblebjerg
Stoker VIII
Stoker VIII
16
Indlæg: 303
Tilmeldt: 06 nov 2007 07:24
Mit fyr: Scotte 4.13/Opop + Lukket pejs
Areal: 250m2+kælder og loft
Brændsel: Piller + Brænde
Dagligt forbrug: Gn.snit Jan: 27,6 kg
Årligt forbrug: Ca. 6 t
Geografisk sted: Sydals
Blevet takket: 2 gange

Forskel på: Scotte - Boink - BioComfort - Woody

Indlæg af Æblebjerg »

Hej folkens

Jeg overvejer at investere i et pillefyr, så mit forslugne pillefyr kan slappe lidt af. Jeg synes dog det er lidt af en jungle at finde hoved og hale i alle de pillefyr/stokerfyr der er på markedet.

Er de rnogen med lidt bedre overblik end mig der kan fortælle lidt om forskellen på disse 4 pillefyr. Hvad er fordele og ulemper ved dem i forhold til hinanden.
----------------------------------------

Venlig hilsen
Jens

En glad Scotte-ejer

epo
Stoker VII
Stoker VII
15
Indlæg: 255
Tilmeldt: 29 jun 2008 22:12
Mit fyr: Scotte 16 kW + OPOP H418
Areal: 239
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Dagligt forbrug: 34kg Nov/Dec i snit
Årligt forbrug: 9 paller

Re: Forskel på: Scotte - Boink - BioComfort - Woody

Indlæg af epo »

Det er alle sammen samme brænder. Forskellen ligger i styringen, som er mere eller mindre avanceret.

De er lavet af Nordjysk Bioenergi (http://www.nordjysk-bioenergi.dk/index. ... umentId=52)

Så vidt jeg husker (ret mig, hvis jeg tager fejl). Så er Boink'en den simpleste, hvor styringen er puttet ned i selve brænderen. BioComfort og Woody har en grafisk styring (dvs. større display). Og Scotten har et mere simpelt LED display.

Hvis man sætter en PC til via. Stokerkontrol eller Pillefyr Professionel softwaren, så har man vist stort-set samme funktioner til rådighed.

Jeg har selv en Scotte. Installerede den i Torsdags og den har kørt fejlfrit siden :) Så indtil videre er jeg fortaler for disse fyr.
Dog er der ikke meget behov for varme endnu, selvom jeg har skruet lidt op for al gulvvarmen.
Æblebjerg
Stoker VIII
Stoker VIII
16
Indlæg: 303
Tilmeldt: 06 nov 2007 07:24
Mit fyr: Scotte 4.13/Opop + Lukket pejs
Areal: 250m2+kælder og loft
Brændsel: Piller + Brænde
Dagligt forbrug: Gn.snit Jan: 27,6 kg
Årligt forbrug: Ca. 6 t
Geografisk sted: Sydals
Blevet takket: 2 gange

Re: Forskel på: Scotte - Boink - BioComfort - Woody

Indlæg af Æblebjerg »

Hej epo

Tak for dit svar. Godt at høre, at det kører uden problemer hos dig. Nu har jeg fået læst lidt mere rundt omkring. Jeg tror også at Scotte med Opop 418 vil passe til mig. Nu skal jeg bare finde ud af, hvor og hvordan jeg bedst får den installeret.
----------------------------------------

Venlig hilsen
Jens

En glad Scotte-ejer

Besvar