Prøver en sidste gang

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Regin Nielsen
Stoker I
Stoker I
2
Indlæg: 6
Tilmeldt: 03 dec 2021 11:24
Mit fyr: Ikke udfyldt

Prøver en sidste gang

Indlæg af Regin Nielsen »

Jeg skrev et indlæg om hjælp til at indstille mig pillefyr den 25. November og jeg er ikke kommet et skridt nærmere en løsning.
Jeg har prøvet meget forskelligt, bland andet tvangskørt blæseren i 10%-50% og 100 % og indstillet efter det.
Men fyret køre bare piller igennem og fra den 25. november til nu,har jeg en trillebør med sort svedet træpiller.
Min vejning siger 1470 g piller, her har jeg nu prøvet og opjustere tallet så der ikke kommer så mange piller ind som fyret tror, også uden held.

Det skal siges at jeg har haft pillefyr i 12 år, de sidste 7 med det jeg har nu.
Sidste år kørte det perfekt og eneste ændring fra sidste år til nu, er ændring i piller da jeg ikke kunne få de andre.
Men pillerne ser fine ud, de er fra Danish Agro og hedder Supreme.

Er der noget andet jeg kan justere på eller kan der være et eller andet galt.

Vi har fin varme på huset, men det er ikke så rart at tømme askeskuffe hver uge og se de dyre piller som ligger der.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Prøver en sidste gang

Indlæg af triumph »

Hvis kondensatore til snegle (Og blæser på gl. modeller) er dårlige, så kan det give uens fødning = umuligt at justere korrekt
Ellers; prøv med piller af et andet mærke
calle

Re: Prøver en sidste gang

Indlæg af calle »

Som Triumph siger så er det da et forsøg værd at prøve med et par sække piller af et andet fabrikat. Der er jo rigtig mange scotteejere der har døjet med uforbrændte piller i askeskuffen. Ved du om pillerne bliver blæst ned, eller skubbet ned ? Er det en 10kw (kort herd) du har ?

Besvar