Gode råd søges

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
ladynoir
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 12
Tilmeldt: 18 apr 2011 20:29
Mit fyr: scotte pillefyr
Areal: 119
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4070

Gode råd søges

Indlæg af ladynoir »

Jeg har et problem der ikke kan tages med piller icon_cheesygrin.gif Da jeg ville tænde op for min gode scotteven, så blev der sort skærm i styringen. Vinkede flux farvel til 4-5000 kr., inden jeg googlede mig frem til, at det måske bare var en sikring(Stoker pro er min ven).

Kørte i hast til VVS Eksperten, som viste sig langt fra at være leveringdygtig i eksperthjælp. Daffede derfra med en sikring der var for lille, og rådførte mig med min søn der anbefalede Thansen. Købte en pose med 2A sikringer, og tog hjem for at skifte. Første virkede ikke, så næste der sprang. Tænkte "Jeg prøver at se hvordan den passer i længden, ved at sætte den i uden holder". Det nåede jeg ikke helt, for jeg fik det sygeste rap over fingrene(Roder aldrig med styring med strøm på fremover). Igang med at google igen, og fandt ud af, at jeg stod med en flink sikring og skulle have haft en træg.

Nu er sikringen skiftet og der er lys i skærmen. Eltænder og sensor er skiftet og fyret starter fint op, men det er ligesom om det ikke får piller nok til at holde sig igang. Så mit spm er, nulstiller styringen sig når sikringen har været sprunget?

Skynder mig at fortælle, at jeg har haft pillefyret i 10 år nu, og er super glad for det. Bortset fra en defekt motor på sneglen, har jeg kun haft småproblemer som jeg selv har kunne løse (Nogle gange med en hjælpsom Søren i røret).

pendec

Re: Gode råd søges

Indlæg af pendec »

ladynoir skrev: 18 aug 2021 09:24 Så mit spm er, nulstiller styringen sig når sikringen har været sprunget?
Jeg har ikke NBE men jeg har da altid brugt et kamera, til at tage billeder af indstillinger, så skulle de mistes, så havde jeg dokumentationen der. Så mit råd er, når du får det på plads, så få gået igennem menu'rne og få billeder af det, det koster ikke noget :) og hjælper i sådanne situationer fremad.
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: Gode råd søges

Indlæg af pille bruger »

ladynoir skrev: 18 aug 2021 09:24 Jeg har et problem der ikke kan tages med piller icon_cheesygrin.gif Da jeg ville tænde op for min gode scotteven, så blev der sort skærm i styringen. Vinkede flux farvel til 4-5000 kr., inden jeg googlede mig frem til, at det måske bare var en sikring(Stoker pro er min ven).

Kørte i hast til VVS Eksperten, som viste sig langt fra at være leveringdygtig i eksperthjælp. Daffede derfra med en sikring der var for lille, og rådførte mig med min søn der anbefalede Thansen. Købte en pose med 2A sikringer, og tog hjem for at skifte. Første virkede ikke, så næste der sprang. Tænkte "Jeg prøver at se hvordan den passer i længden, ved at sætte den i uden holder". Det nåede jeg ikke helt, for jeg fik det sygeste rap over fingrene(Roder aldrig med styring med strøm på fremover). Igang med at google igen, og fandt ud af, at jeg stod med en flink sikring og skulle have haft en træg.

Nu er sikringen skiftet og der er lys i skærmen. Eltænder og sensor er skiftet og fyret starter fint op, men det er ligesom om det ikke får piller nok til at holde sig igang. Så mit spm er, nulstiller styringen sig når sikringen har været sprunget?

Skynder mig at fortælle, at jeg har haft pillefyret i 10 år nu, og er super glad for det. Bortset fra en defekt motor på sneglen, har jeg kun haft småproblemer som jeg selv har kunne løse (Nogle gange med en hjælpsom Søren i røret).
Indstillinger er gemt, så de nulstilles ikke ved strømsvigt.
Måske er det tid til en frisk pille afvejning icon_cheesygrin.gif
Ellers er det min effekten der skal øges.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Besvar