Scotte og skift af eltænder.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Scotte og skift af eltænder.

Indlæg af vinther2 »

Så gik den ikke længere. Vores Scotte med Opop kedel og brænder version 6,35 slukkede for alt strøm her i huset tidligt på aftenen. Vores relæ var gået og min første tanke var, at muligvis var eltænderen stået af.

Tog strømmen fra pillefyret og koblede relæet til igen,- det koblede ikke ud,- helt fint.

Vores anlæg er her i foråret 9 år gammelt, og jeg har aldrig skiftet en eneste ting! Til gengæld købte jeg sammen med fyret en masse reservedele for ikke at stå i en situation en weekend, hvor man ingen reservedele kan få.

Herden var fyldt med friske piller, så der var ingen tvivl. Eltænderen var ikke sådan lige at få ud, den var temmelig skæv, men det lykkedes. Ny eltænder blev monteret og fyret startede hurtigt op.

Men 9 år uden en eneste ting som er gået i stykker,- er det ikke rimeligt godt?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Scotte og skift af eltænder.

Indlæg af Lintz »

vinther2 skrev: 03 maj 2021 19:34 Så gik den ikke længere. Vores Scotte med Opop kedel og brænder version 6,35 slukkede for alt strøm her i huset tidligt på aftenen. Vores relæ var gået og min første tanke var, at muligvis var eltænderen stået af.

Tog strømmen fra pillefyret og koblede relæet til igen,- det koblede ikke ud,- helt fint.

Vores anlæg er her i foråret 9 år gammelt, og jeg har aldrig skiftet en eneste ting! Til gengæld købte jeg sammen med fyret en masse reservedele for ikke at stå i en situation en weekend, hvor man ingen reservedele kan få.

Herden var fyldt med friske piller, så der var ingen tvivl. Eltænderen var ikke sådan lige at få ud, den var temmelig skæv, men det lykkedes. Ny eltænder blev monteret og fyret startede hurtigt op.

Men 9 år uden en eneste ting som er gået i stykker,- er det ikke rimeligt godt?
Det må siges - Lad os håbe det bliver ved sådan.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
calle

Re: Scotte og skift af eltænder.

Indlæg af calle »

Rigtig flot. Jeg har nu godt nok skiftet både eltændere, en motor fordi akslen knækkede, en enkelt lysføler, og et par kondensatorer. Alt sammen noget jeg selv har kunne skifte med lethed, og det er det aller fedeste ved de gamle primitive NBE-anlæg. Du kan stort set selv lave alt på dem, og med det her hyggelige og mega kompetente forum, så behøver du ikke frygte at skulle ringe efter en eller anden totalt inkompetent håndværker. Jeg gruer for den dag Scottedyret skal på pension :shock:

Venlig hilsen

Besvar