Foråret kom for alvor idag, og så kom vi atter på primitiv urstyring.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
calle

Foråret kom for alvor idag, og så kom vi atter på primitiv urstyring.

Indlæg af calle »

Som så mange andre år, så slukker jeg fyret om morgenen før jeg går på arbejde (og nu har Lintzyboy formentlig en kæk bemærkning icon_cheesygrin.gif ) og tænder igen før vi går i seng. Det fungerer perfekt. Takket være Roveren og i den sammenhæng den globale opvarmning, har vi brugt ca. 30 procent mindre brændsel denne sæson 8) Hvis tendensen holder, så kan jeg sende Scotten på sommerferie om fjårten dage og tænde for elpatronen :great:

Venlig hilsen Calle

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Foråret kom for alvor idag, og så kom vi atter på primitiv urstyring.

Indlæg af Zarge »

Tja ifølge scotten har jeg haft det hidtil højeste forbrug nogensinde...
Screenshot_20210331_214038_com.nbe.v7pelletburner.jpg
pendec

Re: Foråret kom for alvor idag, og så kom vi atter på primitiv urstyring.

Indlæg af pendec »

Jeg har kun til 14 dage mere, så jeg håber virkelig vi kan slukke der :)
Så har jeg vist også holdt mig til laveste forbrug længe, 5 paller á 896kg , det synes jeg er et passende forbrug.

Tingene er jo begyndt at melde sig, nu skal man slå græs, skifte til forårs tøj, sommertiden og ja, pillefyr som kører på lavblus.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Foråret kom for alvor idag, og så kom vi atter på primitiv urstyring.

Indlæg af Lintz »

Har nu aldrig gået helt vildt op i forbruget. Vi skal have den varme vi skal have men prøvede sidste sommer noget andet end jeg plejer.

Gik på urstyring om natten på fyret - Slog vvb-prio fra og lod solfangeren varme vvb til ca 57 - 58 g og derefter til huset. Tændte for el-patron i vvb og satte den til 50 g - Tror jeg det var.

Om det har haft en kæmpe besparelse ved jeg såmænd ikke men forbruget 2020 blev det laveste siden start - Dog lige overgået af 2018 med 20 kg mindre.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Foråret kom for alvor idag, og så kom vi atter på primitiv urstyring.

Indlæg af Lintz »

calle skrev: 31 mar 2021 20:14 Som så mange andre år, så slukker jeg fyret om morgenen før jeg går på arbejde (og nu har Lintzyboy formentlig en kæk bemærkning

Venlig hilsen Calle
Næ - Egentlig ikke - Er stadig helt kulret i hovedet efter at køre fra Helsingør til Østhimmerland i går - Onsdag. En kamp fra Nord for Kbh og til nord for Vejle. Alle disse Nordsjællænder i deres osende Range og Land rover. Mercer og porscher som absolut skulle over til Danmark her i påsken. icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

calle

Re: Foråret kom for alvor idag, og så kom vi atter på primitiv urstyring.

Indlæg af calle »

Hele budgettet skrider nu. Havde ellers glædet mig til et liv i luksus, men den sidste måneds polarvejr, har været en bombe under økonomien. Fyret kører endnu, selvom jeg havde håbet på, at vi kunne stoppe med at forurene her og nu :( Tænker at det er prisen for at have fundet cyklen for tidligt frem :roll:

Venlig hilsen Calle :wink:
pendec

Re: Foråret kom for alvor idag, og så kom vi atter på primitiv urstyring.

Indlæg af pendec »

Enig, jeg har kun 15 sække tilbage, så jeg regner med at tage forskud på næste sæson og køber en palle om en uge+ , så har jeg da noget at starte op med igen til efteråret. Og for sjov prøver jeg nok Stora Enso eller sån noget, de er lidt billigere og højere smelte punkt står der.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Foråret kom for alvor idag, og så kom vi atter på primitiv urstyring.

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 08 apr 2021 18:58 Enig, jeg har kun 15 sække tilbage, så jeg regner med at tage forskud på næste sæson og køber en palle om en uge+ , så har jeg da noget at starte op med igen til efteråret. Og for sjov prøver jeg nok Stora Enso eller sån noget, de er lidt billigere og højere smelte punkt står der.
Jeg gardere mig lige og tager 3 pl hjem næste weekend. Så har jeg 12 tons - Mon ikke det rækker hvis det bliver en kølig sommer :-)
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Foråret kom for alvor idag, og så kom vi atter på primitiv urstyring.

Indlæg af MichaelK »

Jeg synes nu det har været en forholdsvis billig fyringssæson, men sommerdrift kommer jeg
ikke på endnu. Det plejer at være i løbet af Maj måned, at Jeg skifter over til kun at bruge piller
på at holde VVB varm.

Der blev indkøbt 6 paller Olimp træpiller til denne sæson, og jeg har godt og vel 1,5 palle tilbage.
Det betyder så, at der kun skal indkøbes 5 paller til næste sæson. Overvejer dog at bestille dem
allerede nu, da priserne er lave i øjeblikket. 8863,- skal jeg give, for 5 paller Olimp inkl. fragt.

Har i øvrigt droppet at handle hos Pillemadsen, da de ikke modtager betaling med dankort. Så
derfor har jeg fundet en anden, med samme lave priser, men som gerne tager i mod dankort.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
calle

Re: Foråret kom for alvor idag, og så kom vi atter på primitiv urstyring.

Indlæg af calle »

MichaelK skrev: 08 apr 2021 23:56 Jeg synes nu det har været en forholdsvis billig fyringssæson, men sommerdrift kommer jeg
ikke på endnu. Det plejer at være i løbet af Maj måned, at Jeg skifter over til kun at bruge piller
på at holde VVB varm.

Der blev indkøbt 6 paller Olimp træpiller til denne sæson, og jeg har godt og vel 1,5 palle tilbage.
Det betyder så, at der kun skal indkøbes 5 paller til næste sæson. Overvejer dog at bestille dem
allerede nu, da priserne er lave i øjeblikket. 8863,- skal jeg give, for 5 paller Olimp inkl. fragt.

Har i øvrigt droppet at handle hos Pillemadsen, da de ikke modtager betaling med dankort. Så
derfor har jeg fundet en anden, med samme lave priser, men som gerne tager i mod dankort.
Vil du løfte sløret ?

Venlig hilsen Calle

Besvar