Version 7 amok efter årsskifte

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
WAFRT
Stoker I
Stoker I
3
Indlæg: 3
Tilmeldt: 01 jan 2021 14:42

Re: Version 7 amok efter årsskifte

Indlæg af WAFRT »

Men så længe at du er i indstillinger kan du vel se indstillingerne for 2020/21? Og så genindstille?

Brugeravatar
Frank sejer larsen
Stoker IV
Stoker IV
14
Indlæg: 110
Tilmeldt: 23 nov 2009 20:56
Mit fyr: orlan40kw/woody black star 10 kw
Areal: ca200+70m2 værksted
Brændsel: trœ/træpiller jbc 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7850
Dagligt forbrug: ca.16 kg
Årligt forbrug: ca. 4,5 tons
Geografisk sted: stoholm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Version 7 amok efter årsskifte

Indlæg af Frank sejer larsen »

ja
GeorgBM
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 49
Tilmeldt: 18 mar 2013 12:40
Mit fyr: Black Star m/ 16 kW brænder
Areal: 130 + 80 = 210
Brændsel: Brænde i masseovn og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4690
Årligt forbrug: 6
Geografisk sted: Sjælland

Re: Version 7 amok efter årsskifte

Indlæg af GeorgBM »

Hej og forhåbentlig godt nytår
Ditto her. Var ikke rigtig frisk da jeg vågnede i et koldt hus ved 10 tiden.
Min V7 woody styring stod og blinkede. Slukkede for strømmen, tændte igen, men det samme igen, forsøgte at trykke mig ind... men klik sagde det og det hele gik i sort skærm. Ringede en ven med samme NBEfyr, der dog er lejer og hun havde ringet viceværten, der var kommet og skiftet datoen tilbage, hvorpå fyret kørte igen. Det kunne jeg jo ikke... da skærmen var gået helt i sort.
Så det var ind på nettet her og andre steder... for at søge hjælp... der er jo ikke mange der har åbent i dag. Her kunne jeg jo så se, at hundredvis af stakkels mennesker havde problemet, med denne software fejl, som NBE kalder "et lille host i version 7 styringen"! Som der vil komme en rettelse til i løbet af nogle dage!? Det er godt nok en nonchalant indstilling at have, til så mange menneskers varmeproblem en 1. nytårsdag.

Løsning her i huset: Var, at jeg heldigvis kunne få fat i Pillestoker.dk for reservedele (og bor i nærheden) og jeg selv kan lave lidt mere end at tænde/slukke/skifte dato. Så jeg fandt ud af, via div tråde, at sikringen kunne være slået, ligesom det kunne være nødvendigt at pille knap batteriet ud (men prøv først uden, da dine indstillinger går tabt), for at få mulighed for at ændre dato. Jeg var bare lige hurtig nok til at prøve ting af, da familien ventede på varmt vand;-)
Sikring (4A 230v) og knapbatteri (2032) sidder inde bag styringens låg (pas på de 8 små skruer 4 i hver side) og man har naturligvis trukket ELstikket ud inden man 'kravler' derind. Tror godt man selv må skifte disse 2 ting - selv om man nok burde, få en pro til det (men 1.nytårsdag?). Sikringen sidder nederst i venstre hjørne i en lille grøn box, hvor du skal lirke låget af incl sikring, batteriet er lige til at se... men skal lige vide, at der skal trykkes med lille skruetrækker (forsigtigt) forneden på stålfjeder, så det springer ud.
Da jeg kom hjem med sikringer, batteri og el tændinger (for en sikkerheds skyld, da nogle tråde mener de bør skiftes - hvilket ikke var nødvendigt her), satte jeg bare ny sikring i, satte strøm til... så startede fyret (som havde det bare ventet på det... knold), herefter isatte jeg batteri (forsigtigt da der jo nu var strøm på). Gik ind på indstillinger (18) og rettede årstallet til 2010... da det år passer med dagenes navne (så kører nu med fredag 1-1-2010)
Supl. infor´: mit system er ikke på nettet og har ej heller en masse special udstyr/styringer. Har læst at en del stakler har fået beskadiget, enkelte af deres udgange til, cirk pumpe og andet. Så her har jeg nok bare været heldig.

Lige nu kører fyret som min bedste ven. Kan se mine hændelser, historikker for drift og forbrug er pist borte... men hvad gør det, når der er ved at komme varme i radiatorrene efter 8 timers kamp.

Nu, tænker jeg mere på de stakkels mennesker, som måske ikke har nået at få varme på.

Mine varmeste hilsner, godt nytår og held og lykke
Steff66
Stoker I
Stoker I
3
Indlæg: 2
Tilmeldt: 01 jan 2021 16:20

Re: Version 7 amok efter årsskifte

Indlæg af Steff66 »

Så kører fyret igen med ny opdatering 7.0674
Steffen
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Version 7 amok efter årsskifte

Indlæg af Dunas »

Ser ud til nogle styringer skal have service eller ombytning... :shock:
Gu ved hvad fejlen skyldes.
Vedhæftede filer
NBE.jpg

toenner
Stoker I
Stoker I
3
Indlæg: 2
Tilmeldt: 02 jan 2021 14:42

Re: Version 7 amok efter årsskifte

Indlæg af toenner »

Jeg har lige tilmeldt mig Stokerpro, da jeg også har haft et woody stokerfyr med Scotte 7.xxx der ikke ville starte igår efter nytår. jeg har været inde og sætte årstallet tilbage til før 2021 og det virker umiddelbart. fyret er ihvertfald startet op og kører pt. 77 % i effekt.
er meget taknemmelig for de gode svar på problemstillingen her efter nytår. håber at kunne slukke for olieradiatorerne senere idag....
mit fyr er pt. offline og seneste opdatering er fra efteråret 2017 da jeg fik ny styring efter lynnedslag.
hvad gør jeg for at komme 2021 problemet til livs? kan jeg opdatere styringen uden at være online?
mvh Leif Tønner
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Version 7 amok efter årsskifte

Indlæg af Dunas »

Ja her https://www.nbe.dk/program-download/
Den nye version blev frigivet i går og hedder 7.0674
Ja du kan downloade via styring, men kun hvis du er online, ellers er det SD kort download.
Den løser problemet med årsskiftet :great:
Martin1
Stoker I
Stoker I
10
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11 jan 2014 18:59
Mit fyr: Blackstar 1016 10KW
Areal: 284
Brændsel: HP Ekman 8mm
Dagligt forbrug: 24
Årligt forbrug: 5,7

Re: Version 7 amok efter årsskifte

Indlæg af Martin1 »

csfd skrev: 01 jan 2021 14:22 Hvordan finder man sin brænder størrelse? Måske man kan læse det udfra dette (polske?) mærkat på pillefyret, som jeg har vedhæftet?
Sorry, helt ny med pillefyr.
Som jeg læser det, så er dit fyr et 20kw. Valget står på 10KW og så skal du trykke op på den næste som er 20KW.
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Re: Version 7 amok efter årsskifte

Indlæg af pille bruger »

Martin1 skrev: 02 jan 2021 21:05 Som jeg læser det, så er dit fyr et 20kw. Valget står på 10KW og så skal du trykke op på den næste som er 20KW.
Mål længden på herden icon_cheesygrin.gif
eller læs etiket på brænderen.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
monsunen
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 9
Tilmeldt: 02 sep 2011 15:46
Mit fyr: Scotte Black Star 20, 16 kW ver. 7.05.09
Areal: 200
Brændsel: 8 mm fra Højlund Mølle
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Årligt forbrug: 3-4 paller

Re: Version 7 amok efter årsskifte

Indlæg af monsunen »

jeg har samme fejl, men kan ikke få lov at komme ind på menuen, hverken via nettet eller direkte på styringen. Der kommer et skærmbillede frem, hvor der står: "OPOP - partner for your heating, og Exception cause 276826140 og Status 1048579"
Har nogen en opskrift på at ændre dato eller foretage noget andet fornuftigt? Jeg har version 7.0673
Mvh Henrik

Besvar