Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Identifikation af pillefyr model

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
DannyK

Identifikation af pillefyr model

Indlæg af DannyK » 20 mar 2020 14:45

Hej.

Jeg har været en flittig læser af dette forum siden jeg købte hus hvor der var pillefyr.... og jeg INGEN forstand havde på sådan en fætter.

Så jeg starter lige med en stor tak til alle dem som har bidraget med deres viden her på stedet og dermed sparet mig utroligt mange penge! :)

Nu har vi besluttet, at vi hopper med på fjernvarmen og dermed har vi ikke længere brug for vores pillefyr. Det virker jo fint men jeg kan forstå, at det muligvis ikke kan godkendes til at blive "genopsat" hvis det ikke opfylder visse krav.
Jeg har prøvet at ringe til producenten men de vil ikke tale med mig og henviser til den lokale forhandler.... som heller ikke vil tale med mig men fortæller at jeg jo bare kan gå på nettet og finde information.... eller ringe til producenten!!

Jeg har set, at der er nogle "typegodkendelser" på producentens hjemmeside.... men når jeg ikke engang ved hvilken model mit pillefyr er, bliver det skisme lidt op ad bakke.

SÅ.... jeg håber, at der er nogle af jer Pillefyrs-Jedier som kan fortælle mig hvordan jeg finder ud af om mit pillefyr kan/må sælges eller om jeg bare skal smide det ud på genbrugspladsen icon_cheesygrin.gif
Vedhæftede filer
IMG_20200304_165409740.jpg
IMG_20200307_100512384.jpg
IMG_20200307_100457101.jpg
IMG_20200307_100448373.jpg


pendec

Re: Identifikation af pillefyr model

Indlæg af pendec » 20 mar 2020 14:51

måske kan du bruge denne info til noget:

http://www.stokerforum.dk/index.php?topic=8602.0

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Re: Identifikation af pillefyr model

Indlæg af Lintz » 20 mar 2020 15:18

DannyK skrev:
20 mar 2020 14:45
Hej.

Jeg har været en flittig læser af dette forum siden jeg købte hus hvor der var pillefyr.... og jeg INGEN forstand havde på sådan en fætter.

Så jeg starter lige med en stor tak til alle dem som har bidraget med deres viden her på stedet og dermed sparet mig utroligt mange penge! :)

Nu har vi besluttet, at vi hopper med på fjernvarmen og dermed har vi ikke længere brug for vores pillefyr. Det virker jo fint men jeg kan forstå, at det muligvis ikke kan godkendes til at blive "genopsat" hvis det ikke opfylder visse krav.
Jeg har prøvet at ringe til producenten men de vil ikke tale med mig og henviser til den lokale forhandler.... som heller ikke vil tale med mig men fortæller at jeg jo bare kan gå på nettet og finde information.... eller ringe til producenten!!

Jeg har set, at der er nogle "typegodkendelser" på producentens hjemmeside.... men når jeg ikke engang ved hvilken model mit pillefyr er, bliver det skisme lidt op ad bakke.

SÅ.... jeg håber, at der er nogle af jer Pillefyrs-Jedier som kan fortælle mig hvordan jeg finder ud af om mit pillefyr kan/må sælges eller om jeg bare skal smide det ud på genbrugspladsen icon_cheesygrin.gif
Det er jo et Scotte fyr med en OPOP kedel.
Åbenbart Blackstar 20 og om brænderen så er en 10 eller 16 kw skal jeg ikke kunne sige.

Er ikke så meget inde i om de må genopstilles men den kan altid ryge som reservedele.
Kunne da godt være interesseret i noget af det afhængig af hvor i landet det befinder sig.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Re: Identifikation af pillefyr model

Indlæg af Flammen » 20 mar 2020 20:38

16kw

Nkjessen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 40
Tilmeldt: 18 feb 2018 23:05
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 3 gange

Re: Identifikation af pillefyr model

Indlæg af Nkjessen » 21 mar 2020 00:03

DannyK skrev:
20 mar 2020 14:45
hvordan jeg finder ud af om mit pillefyr kan/må sælges eller om jeg bare skal smide det ud på genbrugspladsen icon_cheesygrin.gif
Spørg din skorstensfejer.
Mvh Niels
I lære som fyrpasser på Woody / Scotte Blackstar 20-30 bs2030 Version 10 styring.


Besvar