Hvem har erfaring med NBE silo overbygning

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
pendec

Re: Hvem har erfaring med NBE silo overbygning

Indlæg af pendec »

I har sgu nogle flinke skorstensfejere der :)

Jeg lavede en silo af brændbart materiale, og juks, så blev den afvist af ham, da han forklarede at silo ikke måtte være i brændbart materiale ;(

I er sgu rigtig heldige der.

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Hvem har erfaring med NBE silo overbygning

Indlæg af hensan »

pendec skrev: 05 apr 2019 22:18 I har sgu nogle flinke skorstensfejere der :)

Jeg lavede en silo af brændbart materiale, og juks, så blev den afvist af ham, da han forklarede at silo ikke måtte være i brændbart materiale ;(

I er sgu rigtig heldige der.
Forsikrings taksatoren har fornyelig inspiceret mit fyrrum i forbindelse med fornyelse af forsikringen. Han udtalte (stort set ordret) at det ikke er pillerne i tanken der i givet tilfælde brænder. Det er resten af det "skrammel" der altid er opbevaret i værkstedet/fyrrummet der brænder dvs når rummet er udbrændt står pilletanken stadig tilbage med piller i stort set intakt tilstand.
(Jeg har generelt altid låg på og bruger låget som aflægger plads. Jeg tog dog låget af for at kunne tage billeder)
pendec

Re: Hvem har erfaring med NBE silo overbygning

Indlæg af pendec »

hensan skrev: 05 apr 2019 22:40 Forsikrings taksatoren har fornyelig inspiceret mit fyrrum i forbindelse med fornyelse af forsikringen. Han udtalte (stort set ordret) at det ikke er pillerne i tanken der i givet tilfælde brænder. Det er resten af det "skrammel" der altid er opbevaret i værkstedet/fyrrummet der brænder dvs når rummet er udbrændt står pilletanken stadig tilbage med piller i stort set intakt tilstand.
(Jeg har generelt altid låg på og bruger låget som aflægger plads. Jeg tog dog låget af for at kunne tage billeder)
Er det ikke skorstensfejeren som altid har ret.

Som jeg har forstået andres rådgivning her, så er skorstensfejerens ord, lov, så kan alle have en holdning til noget der. Det er hans underskrift som gælder.
Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Hvem har erfaring med NBE silo overbygning

Indlæg af hensan »

pendec skrev: 05 apr 2019 22:47 Er det ikke skorstensfejeren som altid har ret.

Som jeg har forstået andres rådgivning her, så er skorstensfejerens ord, lov, så kan alle have en holdning til noget der. Det er hans underskrift som gælder.
Skorstensfejeren ser den hvert år, underskriver sit brandsyn og er glad og tilfreds + Forsikringsmanden ser den en gang imellem og er glad og tilfreds = Jeg er glad og tilfreds.

Hvorfor gøre noget til et problem hvis ikke det er det.
pendec

Re: Hvem har erfaring med NBE silo overbygning

Indlæg af pendec »

hensan skrev: 05 apr 2019 22:53 Skorstensfejeren ser den hvert år, underskriver sit brandsyn og er glad og tilfreds + Forsikringsmanden ser den en gang imellem og er glad og tilfreds = Jeg er glad og tilfreds.

Hvorfor gøre noget til et problem hvis ikke det er det.
:) Hvorfor tænker min skorstensfejer ikke sådan, når det skal være.

Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Hvem har erfaring med NBE silo overbygning

Indlæg af Troldmand. »

Alt det bøvl med skorstensfejer. Få jer en Vp. Wupti icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 98 gange
Blevet takket: 46 gange

Re: Hvem har erfaring med NBE silo overbygning

Indlæg af thoken »

Troldmand. skrev: 05 apr 2019 23:10 Alt det bøvl med skorstensfejer. Få jer en Vp. Wupti icon_cheesygrin.gif
Hej.
Er der ikke krav om lovpligtigt årligt eftersyn på varmepumper?
Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Hvem har erfaring med NBE silo overbygning

Indlæg af MichaelK »

Jo, det er der icon_cheesygrin.gif For varmepumper generelt, stiller arbejdstilsynet krav om et lovpligtigt årligt eftersyn. Her er der fokus på det indbyggede kredsløb i varmepumpen. Dette krav er pålagt alle anlæg, som har en fyldning på over 1 kilo kølemiddel, hvilket svarer til en varmepumpe til et almindeligt villahus. Denne service skal udføres af en person, som har den fornødne instruktion og øvelse i den pågældende anlægstype. Hvis anlægget har en større fyldning end 2,5 kilo kølemiddel, skal det årlige eftersyn udføres af en certificeret montør, som skal komme fra et anerkendt kølefirma.

Der er til gengæld ikke noget lovpligtigt årligt eftersyn på en stoker/pillebrænder icon_cheesygrin.gif

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
pendec

Re: Hvem har erfaring med NBE silo overbygning

Indlæg af pendec »

Så er problemet vel bare, vi har skorstensfejere som kommer mindst 1 gang om året, uden vi ringer.

På VP siden skal man selv overholde den lov, og ringe efter service. Og jeg så aldrig nogen banke på døren da jeg havde l/l vp, som også skulle overholde det eftersyn.

Så måske skal vi se og få en vpfejer som kører rundt og banker på på døre, hvor BBR har vp som primær kilde, det kunne da sikre det blev gjort :)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Hvem har erfaring med NBE silo overbygning

Indlæg af Lintz »

Troldmand. skrev: 05 apr 2019 23:10 Alt det bøvl med skorstensfejer. Få jer en Vp. Wupti icon_cheesygrin.gif
thoken skrev: 06 apr 2019 06:37 Er der ikke krav om lovpligtigt årligt eftersyn på varmepumper?
MichaelK skrev: 06 apr 2019 07:00 Jo, det er der icon_cheesygrin.gif For varmepumper generelt, stiller arbejdstilsynet krav om et lovpligtigt årligt eftersyn. Her er ........
pendec skrev: 06 apr 2019 08:16 Så er problemet vel bare, vi har skorstensfejere som kommer mindst 1 gang ..........
Skal vi prøve at holde os til Torpet´s emne - Nemlig en overbygning på en pillesilo.

- Hvilket Troldmand vist ikke helt forstår.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar