Underlig oplevelse af pillemængde Woody/Scotte

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Underlig oplevelse af pillemængde Woody/Scotte

Indlæg af HR LUCCA »

Renser aldrig min silo , gjorde det i starten men fandt ud af doseringen ændre sig meget , så man skal afveje piller flere gange efter rengøring .
Kører på 4-5 år uden og have tømt siloen , jeg bruger til gengæld en kop gear eller bagtøjs olie oven på 300 kg piller , det tager smuld ,og doseringen på sneglen er stort set ens når jeg en gang imellem laver en afvejning , tror ikke den har svinget mere end 20-30 gram de sidste 4-5 år .

Murer6933

Re: Underlig oplevelse af pillemængde Woody/Scotte

Indlæg af Murer6933 »

HR LUCCA skrev: 05 mar 2019 22:55 Renser aldrig min silo , gjorde det i starten men fandt ud af doseringen ændre sig meget , så man skal afveje piller flere gange efter rengøring .
Kører på 4-5 år uden og have tømt siloen , jeg bruger til gengæld en kop gear eller bagtøjs olie oven på 300 kg piller , det tager smuld ,og doseringen på sneglen er stort set ens når jeg en gang imellem laver en afvejning , tror ikke den har svinget mere end 20-30 gram de sidste 4-5 år .
samme her, olie på toppen, og eletrikerrør i extern snegl, så spiller det
Brugeravatar
Rakjaer
Stoker VI
Stoker VI
6
Indlæg: 223
Tilmeldt: 06 jul 2017 10:25
Mit fyr: RTB 50kW + Atmos DC75SE
Areal: 800m2/ 4 boligenhed
Brændsel: Håndbrænde + Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3310
Årligt forbrug: 95.000kW
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Underlig oplevelse af pillemængde Woody/Scotte

Indlæg af Rakjaer »

Tak for billeder og svar. Jeg vil også bore nogle huller i min snegl. Med hensyn til "elektrikerrør", så kom min 250cm snegl med et stålrør fra frabrikken side - så de må have lært et eller andet.

Billede
RTB 50kW + Atmos 75SE + 50m2 solfangeranlæg + 5000l akkumulering + 12kW solceller + 20kWh batteri
https://stokercloud.dk/v3/#/rakjaer/main-page

Besvar