Ny Chip version 4.19a løste lysmålerproblem.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
16
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

Ny Chip version 4.19a løste lysmålerproblem.

Indlæg af BFE »

Til orientering.

Efter en længere periode med gentagne driftsstop pga lysmåleralarm er dette problem nu løst ved at NBE har sendt mig en ny opdateret chip version WDY 4.19a.
Oprindeligt havde jeg købt og fået en version WDY 4.16 monteret, men med min effiktive lysføler, som næsten konstant måler 100% lys, blev dette af chippens nye feature tolket som en lysføler defekt, hvilket udløste lysføleralarm og stoppede fyret. Featuren var blevet indbygget som ekstra sikring.
Dette har jeg fået oplyst af Jannic, NBE, som straks sendte mig en ny version 4.19, hvor featuren skulle være fjernet.
Dog var der sket en fejl, idet den nye version 4.19 stort set opførte sig som 4.16. En ny og opdateret version 4.19a blev sendt til mig og den fungerer nu.

Jeg har før fortalt om min montage af en lille deflektorplade over lysføleren, for at beskytte føleren mod slag fra pillerne. NBE er helt klar over dennne problematik, men er dog kommet til den konklusion, at man kan nøjes med at trække lysføleren så langt ud, at den stort set kun lige flugter med skaktvæggen. Jeg kan bekræfte, at selvom lysføleren trækkes så langt ud, har den stadig fuld funktionalitet, omend den måske mister nogle lux, men det er altså nok. Dette er testet over en lægere periode.
Så til alle Scotte-, Boink-, Woody- og Bio-Comfort- ejere: Løsn holderen og træk din lysføler langt nok ud til, at pillerne ikke kan ramme den, hvis du over tid vil undgå, at den bliver slået i stykker. Eller brug både livrem og seler og monter en deflektorplade samtidig med.
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.

Besvar