Rimeligt meget forbrug om natten??

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
pendec

Re: Rimeligt meget forbrug om natten??

Indlæg af pendec »

Jeg tror ikke du kan forvente noget unormalt i disse dage, hvis du ikke natsænkning på, så vil den afgjort bruge mere på nætter hvis nogle dage er 5 grader i forskel og frost. Så har du vinden som også kan på virke træk i skorstenen og suge lidt varme ud, hvis træk stabilisator ikke kan klare mosten (altså 2 stk skal til).

Så evt. få noget mere udstyr på, så du kan sænke temp om natten, hvis du vil formindske forbrug.

MIK60
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 9
Tilmeldt: 19 nov 2016 11:34
Mit fyr: BS1016 10 KW
Areal: 166
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9520

Re: Rimeligt meget forbrug om natten??

Indlæg af MIK60 »

Ja nu har jeg monteret en 16kw brænder i stedet for, den er meget mere stabil og bruger mindre piller, har kikket på afvejningen, laver jeg en afvejning liger den på 1350g, men måler jeg den efter forbrug liger jeg Ca på 1070g, det har jeg ændret det til, efter følgende er det bliver meget lettere at justere og få en fin flamme på, så mit næste projekt bliver nok at prøve at sætte et rør i sneglen for at gøre den mere stabil, ang natsænkning så er jeg ikke tilhænger af det da jeg har næste kun gulvvarme, men måske regulering efter udetempraturen, og termostat på vvb i stedet for motorventil, eller kombinere dem, syntes det kører så ustabilt når vvb slår til .
BS1016 10KW V7 STYRING 250L VVB MED 2 VEJS MOTORSTYRING
https://stokercloud.dk/v3/#/sejlstrup/main-page
Besvar