Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nødprogram

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Henning
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20 jan 2007 17:01
Mit fyr: Ikke udfyldt

Nødprogram

Indlæg af Henning » 25 feb 2008 20:05

Der står flere steder i min vejledning til Bio Comfort at hvis f.eks fotocelle går i stykker skal den udskiftes eller NØDPROGRAM andvendes, hvordan kommer man i NØDPROGRAM det står der nemmelig intet om, er der en venlig sjæl der vil løfte sløret for dette.
OBS fyret kører fantastisk det var bare til en anden gang


Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Nødprogram

Indlæg af thoken » 25 feb 2008 20:15

Henning skrev:Der står flere steder i min vejledning til Bio Comfort at hvis f.eks fotocelle går i stykker skal den udskiftes eller NØDPROGRAM andvendes, hvordan kommer man i NØDPROGRAM det står der nemmelig intet om, er der en venlig sjæl der vil løfte sløret for dette.
OBS fyret kører fantastisk det var bare til en anden gang
Hej Henning! Et godt råd: Hav en ekstra lysføler liggende! De har det med at "dø" engang i mellem, og det er jo altid fredag eftermiddag, noget sådant sker! Godt at høre at det kører :great:
mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Re: Nødprogram

Indlæg af petaas » 27 feb 2008 05:08

Hejsa

Kender ikke til det nødprogram men her er hvad jeg ville gøre, det er dog på eget ansvar og kan ikke anbefales uden opsyn :

1. Klip ledning på den defekte fotocelle
2. afisoler de 2 ledninger.
3. Start fyret som normalt, vent til der er ild og kobl de 2 ledninger sammen, pas dog på jeg ved ikke hvor stor spænding der er på.

"kortslutnig" gør at styring for 100 lux ind så den tror den ser ild. HUSK AT STYRING IKKE KAN SE AT ILD GÅR UD HVIS DER SKER NOGET så derfor bør dette kun gøres i nødstilfælde og under overvågning.
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact

tn
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 135
Tilmeldt: 20 jan 2007 14:25
Mit fyr: bio-comfort på tasso-us kedel
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: 17-25
Årligt forbrug: 5000
Geografisk sted: sydfyn
Kontakt:

Re: Nødprogram

Indlæg af tn » 27 feb 2008 17:02

petaas skrev:Hejsa

Kender ikke til det nødprogram men her er hvad jeg ville gøre, det er dog på eget ansvar og kan ikke anbefales uden opsyn :

1. Klip ledning på den defekte fotocelle
2. afisoler de 2 ledninger.
3. Start fyret som normalt, vent til der er ild og kobl de 2 ledninger sammen, pas dog på jeg ved ikke hvor stor spænding der er på.

"kortslutnig" gør at styring for 100 lux ind så den tror den ser ild. HUSK AT STYRING IKKE KAN SE AT ILD GÅR UD HVIS DER SKER NOGET så derfor bør dette kun gøres i nødstilfælde og under overvågning.
Hej

jeg er deswærre ikke sikker på at det dur i nyere versioner program, det lader til at der er lavet sikkerhed for at lys skal variere, ellers kommer der lys-føler alarm
Det var i hvert tilfælde konklusionen ved et problem, hvor lys var konstant høj, og den gav lys alarm.
Ved at dreje lysføler så den svingede, kom alarm ikke igen.
Derfor er der muligvis indført dette nødprogram, som jeg ikke kender til.
Hilsen TN
omline fyrdata http://pillefyr.tknweb.dk


Besvar