Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

PID driller, hjælp

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Re: PID driller, hjælp

Indlæg af triumph » 27 okt 2015 19:00

Dit fyr levere den varme der er behov for, og bruger de piller der behøves for for at holde temperaturen på ca. 65 C.
Der kan sagtes være 1 til 2 KW tab, bare i rørsystemet, så selvom du lukker for alle radiatore, så er der stadigt et forbrug.
Sørg for at forbrændingen er korekt.
Sørg for at fyret regulere roligt, men aligevel så hurtigt at det ikke stopper på over temp/slukker cirkulationspumpe ved lav temp.
Og brug evt. rumtermostat til at stoppe fyr, så du spare rørtab


nielshm
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 117
Tilmeldt: 27 jan 2009 20:24
Mit fyr: MGM Comfort 15 Kw
Areal: 260
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7480
Årligt forbrug: 8 tons
Modtaget likes: 1 gang

Re: PID driller, hjælp

Indlæg af nielshm » 27 okt 2015 20:31

Torpet skrev:Tak begge to, jeg ved godt jeg kun lige er i indlæringstiden med PID, så håber ikke I bliver for irriteret, det er en hård nød at knække, men jeg skal nok gå stille fremad :). Det er ikke de ekstra piller der betyder noget, det er mere det at få det hele til at køre optimalt, den part tror jeg nok I vil nikke genkendende til :). Gemmer lige din forklaring her, Hjemme teori, den vil nok betyde mere om en uges tid, når jeg får mere viden putttet ind i hovedet :).
Nu har jeg haft en længere skriveri under MGM, men er også under oplæring. Min hovsa oplevelse var så, at termostaten i VVB ikke var skubbet i bund, så den målte alt for kolde temperaturer og reagerede voldsomt på bare små aftapninger. Når først pumpen til VVB åbner, så aftages der meget mere varme og ydelsen går bare "op op op" uden at temperaturen rykker sig noget særligt. Måske du skulle tjekke at alt sidder på sin plads, få centimeter flytter mange grader.

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: PID driller, hjælp

Indlæg af Torpet » 27 okt 2015 21:34

Fin advarsel nielshm, sikkert noget ikke ret mange lige tænker på, det er den slags der gør disse forums så vigtige.


Besvar