Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

blackstar snegle problemmer

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

blackstar snegle problemmer

Indlæg af mrjyden » 09 mar 2015 07:52

hej ville høre om der er nogle herinde der har fået deres snegle skåret op på snegle fra silo på woody mini
det er nede i bunden af snegle hvor der bliver skåret op så der vil blive et støre hul så den får en støre åbning til piller.
problemmet er efter dette er skåret op er at der er brændt 3 snegle motore af og hvad jeg kan og mener regne ud vil der ved at skære dette op også blive et støre pres på snegle og en støre belastning på motore om dette er korekt eller ikke ville jeg høre om her inde ved jer der har rodet meget med disse kedler


Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Modtaget likes: 2 gange

blackstar snegle problemmer

Indlæg af Olaf13 » 09 mar 2015 21:12

Jeg tror du skal gøre et eller andet ved indløbet så pillerne løber mere jævnt til sneglindløb med ikke for stor mængde/tryk som sneglen ikke kan klare. I et andet tråd her var der en som havde sat en spand på hoved med et hul i siden, som blev sat oven på indløbet, for at få en mere ensartet tilførsel af piller til indløbet. :roll:
Se det med spanden her Personlige råd Scotte 10kw BS1016

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

blackstar snegle problemmer

Indlæg af Torpet » 09 mar 2015 23:39

Ideen med spanden :).
Ikke min ide, bare kopieret her til dig.
Spand løsning.jpg

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

blackstar snegle problemmer

Indlæg af mrjyden » 11 mar 2015 08:17

jo jo det ser fint ud men det er den model scotte der er sort og sammen bygget lidt svære og sætte spand ned i den jeg troer at det med at de har skåret snegle røret op er med til og presse snegle så den ikke kan trække det længer den er øget til næsten 28 cm skåret op i toppen af snegle røret

jeg forståer ikke helt hvorfor man skal skæret snegle røret op så hullet bliver mere ind dobelte så stort har en anden ven som ikke har gjort dette og han har kørt i 2 år nu og har aldrig haft problemmer med 8mm eller 6 mm piller dernæst oplyser sælger af fyret som min kammerat har købt det af at den ikke kan køre på 8 mm men skal køre på 6 mm det forståer jeg så heller ikke da mange andre køre 8 mm uden problemmer
:shock:

Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Modtaget likes: 2 gange

blackstar snegle problemmer

Indlæg af Havmand » 11 mar 2015 09:49

At der er brændt 3 motorer af, på en mini lyder HELT vildt... eller rettere HELT FORKERT

Hvor stor motor sidder der på - En 2 meter snegl bruger en 20W motor - 3 meter kører med 30W som standard mener jeg.

Jeg har i min egen silo kørt upåklageligt med 2,8 meters pilletryk uden nogen form for aflastning på en 20W 2 meters snegl.
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog


Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Modtaget likes: 2 gange

blackstar snegle problemmer

Indlæg af Olaf13 » 11 mar 2015 12:40

mrjyden skrev:jo jo det ser fint ud men det er den model scotte der er sort og sammen bygget lidt svære og sætte spand ned i den jeg troer at det med at de har skåret snegle røret op er med til og presse snegle så den ikke kan trække det længer den er øget til næsten 28 cm skåret op i toppen af snegle røret

jeg forståer ikke helt hvorfor man skal skæret snegle røret op så hullet bliver mere ind dobelte så stort har en anden ven som ikke har gjort dette og han har kørt i 2 år nu og har aldrig haft problemmer med 8mm eller 6 mm piller dernæst oplyser sælger af fyret som min kammerat har købt det af at den ikke kan køre på 8 mm men skal køre på 6 mm det forståer jeg så heller ikke da mange andre køre 8 mm uden problemmer
:shock:
Kan du ikke gøre hulet ind lidt mindre med en plade eller ligende og tvangskøre sneglen for at se hvordan det ter sig med stor pilletryk? Hvis sneglen sider fast og ikke kan trække det og bliver varmt kan du måske prøve med en støre motor eller tage nogle piller ud af beholderen igen så trykket ikke er støre end den kan trække det. Den skal også kunne klare 8 mm piller.

xkfc

blackstar snegle problemmer

Indlæg af xkfc » 11 mar 2015 13:15

Det burde kunne køre som NBE har konstrueret fyret, uden at skære hamre og save i grejet. Og det gør det jo også for det meste, det er jo et fåtal ud af måske 60000 fyr der fejler.
Det bedste er at sørge for at fyret bare kører de første 2 år, og så få montøren/leverandøren til at rette eventuelle fejl, har der været ekstrem mange fejl de første 2 år burde montøren snakke med NBE og finde en løsning.
Det er en dårlig ide at ændre på fyret, man kan jo så ikke gøre producenten ansvarlig længere.

Det bedste man kan gøre er at rette fejlen i stedet for at krejle videre med spande eller elektrikerrør.
Har man en motor, kondensator, snegl og sneglerør der virker og vender rigtigt samt en god kvalitet piller, så er jeg rimelig sikker på at det bare spiller. Det gør det alle andre steder. :great:

Når det nu er savet i stykker er det bedste måske at købe en ny komplet snegl, hvis det stadig fejler kommer der måske ikke den korrekte strøm fra styringen, og ellers er der kun pillerne tilbage.

Mvh. Kenneth

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

blackstar snegle problemmer

Indlæg af mrjyden » 11 mar 2015 14:04

jeg har overvejet og lave hullet mmindre for min kamerat men fyret er kun ca 1 år gammelt og det er nbe reperatør der har skåret hullet op og efter han gjorde dette ståer den ene efter den anden motore af.

jeg har snakket med ham om det og han siger der jo garanti på sådan et fyr og så må de jo bare skifte den motore hver 3 mrd når den ståer af han synes ikke vi skal gå i gang med og sveje det på igen for så kan det jo være de siger det vores fejl nu så vi har snakket lidt frem og tilbage og det vi ikke forståer er hvordan det kan være de skal skæres op så der bliver et støre hul til pille indløbet for kender der også andre der ikke har problemmer med det også uden at lave hullet støre men er der ikke noget med hvis den samme fejl gentger sig 3 gange i følge købe loven skal de skifte det hele ud med nyt eller tilsvare igen når samme fejl på gang på gang opståer

Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 13 gange

blackstar snegle problemmer

Indlæg af nasty » 11 mar 2015 15:14

Et billede vil være godt er det selv gjort eller er det levert sådan ? Har selv en mini men mit problem er at få en stabil frem føring
Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas

dannidines

blackstar snegle problemmer

Indlæg af dannidines » 11 mar 2015 17:15

mrjyden skrev:.... fyret er kun ca 1 år gammelt og det er nbe reparatør der har skåret hullet op og efter han gjorde dette ståer den ene efter den anden motore af.
Det der er FORKERT og såfremt det er en NBE reparatør som har gjort dette må han BYT TIL NYT, slut færdig!!!

Jeg tænker forhandlerne som er repræsenteret her på forum kan bekræfte det der er et no go og helt forkert... SÅFREMT det skulle være en af producenten underbygget problemløsning, så kunne de vel bekræfte det også, men jeg tænker mest nej!

Men "NBE" reparatør, hvad mener du egentlig? Sælgeren? Eller teknikker fra NBE? Der findes mange forhandlere, men det gør det ikke til NBE folk, men det fritholder dem ikke garantiforpligtigelser ;)

Held og lykke med det


Besvar