Hvordan er jeres nytår afviklet?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Hvordan er jeres nytår afviklet?

Indlæg af vinther2 »

Hej alle i gode og kompetente brugere af dette forum.

Ja,- jeg er da bare lidt nysgerrig hvordan I er kommet ind i det nye år.

For vores eget vedkommende var vi til fest på et sted som hedder "Johanneberg" Har tit tænkt på hvad det egentlig var for et sted. Men hvis I kommer sydfra og kører hen over Farøbroerne,- så vil I ude til venstre se en stor hvid bygning,- og det er stedet.

Skal lige siges at vi var inviteret,- for tror at det er lidt pebret at komme der, til gengæld er det en stor oplevelse.

Men hvordan er I kommet ind i det nye år?

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Hvordan er jeres nytår afviklet?

Indlæg af Lintz »

Vi var kun os to gamle samt vores datter på 10. Vores dreng på 19 er flyttet hjemmefra.
Planen var at den skulle stå på det helt store skaldyrsbord, men vi var for sent ude så det blev Lammeculotte, Kalvefile´ og bbq ben samt flødekartofler som blev maden.
Ellers var det HELT NEDE på jorden - Som vi begge to faktisk foretrækker det.
Fyrværkeri bliver kun indkøbt for børnenes skyld, så der blev fyret lidt af ved 18,00 tiden og resten til midnat.
I seng ved halv to tiden hvor året lige blev "knaxxxt" ind. :wink:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
nemocharley

Hvordan er jeres nytår afviklet?

Indlæg af nemocharley »

vi var syd for århus ved svigerinden og hendes mand, deres to børn - så afstemt efter ungerne på 2 og 4, hyggeligt med hjemmelavet sushi, pulled beef i hjemmelavede burgere - is og chokoladekage.

afslutning med rom i kaffen og kig på psykopatisk pløkning udover århus i det fjerne.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Hvordan er jeres nytår afviklet?

Indlæg af Bigfoot »

Stille og roligt..... Fruen og jeg, samt svigermor, og en god gang mad dertil. Ikke det vilde, ingen fyrværkeri. Bare stille og roligt.

Jeg gider ikke rigtig det nytårshalløj længere.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
jopa

Hvordan er jeres nytår afviklet?

Indlæg af jopa »

flower.gif Hele familien samlet næsten til Sønderjysk grønlangkål brune kartofler kålpølser skinke og hamborrøg snaps øl osv osv flower.gif

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4675
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Hvordan er jeres nytår afviklet?

Indlæg af MichaelK »

Min søster og jeg holdt nytår hos min bror, hans kone, og deres 2 knejter på 4 og 6 år.
Stille og roligt, dog kan både min bror og jeg godt lide fyrværkeri, så vi havde købt lidt
også for ungernes skyld ( for ca. 3500,-).

Middagen bestod af kammuslinger til forret, chateaubriand (Oksemørbrad) med fyldte
tomater og bagt kartoffelmos. Til slut en dessert som jeg ikke lige ved hvad kaldes?
Men det var noget mandel/marcipanbund, med noget citronfromage-agtigt , og lidt
forskellige fyldte iskugler til.

Alt "småtteriet" blev løbende fyret af i løbet af aftenen, mest for ungernes skyld. Men
de holdt ud til midnat, og fik også det store fyrværkerishow med. Omvendt var de også
lige til at hælde i seng bagefter.

Ellers forløb aftenen uden det store festivitas, jeg blev faktisk ikke engang beruset. man
har måske nået en alder, hvor tømmermændene ikke er et mål sig selv? Gik i seng ca.
kl. 03.30, og stod op igen ca. kl. 10.00.

Godt Nytår. :great:




PS.:
Ingen sprængte postkasser, intet ulovligt fyrværkeri blev bemærket, alt i alt en
utrolig rolig nytårsaften.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Hvordan er jeres nytår afviklet?

Indlæg af Oldgaard »

Her var vi kun fruen og mig, samt vagttelefonen :/ da jeg med kort varsel kan blive kaldt afsted, så er det stærkeste jeg drikker en espresso sådan en aften ;)
menuen tja eftersom nytårsaften ikke siger nogen af os noget, så blev det til en gang kalvekoteleter med hasselbagt katofler, dessert fruens hjemmelavet is i vaffel.
har ikke skudt noget krudt af i over 10 år, ikke fordi jeg er modstander men bla. fordi jeg har haft solgt nytårskrudt før i tiden og blev da mæt af det, samtidig så passer vi 2-3 hunde hvert år som absolut ikke bryder sig om brag
Tro det eller lad værd ;) men lå faktisk i min seng lidt et par min. før midnat ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
kabam1966
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 19
Tilmeldt: 23 dec 2014 19:40
Mit fyr: Scotte
Areal: 130 + 50
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 12-14 kilo
Årligt forbrug: Ca. 4 tons
Geografisk sted: Ørslev v/ Ringsted
Kontakt:

Hvordan er jeres nytår afviklet?

Indlæg af kabam1966 »

Starter med at råbe GODT NYTÅR BirthdayBalloonsgift.gif

Var hjemme med fruen og vores 3 børn.
Til forret var det fruens hjemmelavet tun musse
Til hovedret En god oksemørbrad tilberedt på weberen serveret med hassel bagte kartofler og bearnaise sovs
Dessert var fløderand med citron fromage.

Efter maden kom et hold venner forbi, og vi hyggede med diverse øl, drinks etc. og efter nytåret var skudt ind et par gode rejemadder.

Og her til morgen måtte jeg så ud i fyr rummet og rense fyret, det havde da lige fyldt brand kammer med halv afbrændte piller :evil:
Kabam1966 alias Brian Kristensen
Pas på !!! lyset for enden af tunnellen kan være et modkørende tog
Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Hvordan er jeres nytår afviklet?

Indlæg af Brian B »

Hej
Vi var 6 voksne og 4 børn fra 2-4 år hos naboen til en fiske forret og racklet eller hvad det hedder med lidt islænder og kylling osv det var meget godt, vi havde kigget i gemmerne og fundet 5-6 raketter fra sidste år og et bomberør så det var det, ungerne fik osse kastet et par hunderede knaldperler..
Så det var helt stille og roligt
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Hvordan er jeres nytår afviklet?

Indlæg af Landlyst »

Vi var hjemme Landlysts kone og jeg, ungerne på 5 & 7, samt hunden... Hun var på arbejde i går og skulle også i dag, grisene holder jo ikke op med at fare bare fordi der er fest...

Så vi fik en rejecoktail som forret. Så har ungerne en svaghed for grilkylling, altså en hel lavet på grillen, så det blev det til, med rosti kartfofler til.. Deserten bestod af forskellige slags is.

Aftenen gik på at ungerne havde bestemt at de ville være oppe til kl 24... men vi var ude at fyre af og "drille" naboen lidt (her fandt jeg så ud af at næste år bliver det store batterier og raketter, for det jeg havde købt til ungerne selv kunne lege med stod den lille bare og kiggede på det og sagde " Tarveligt, var det det" :shock:

Men kl. var kun lidt i 23 da de selv bad om at komme i seng, der var de HELT færdige... Lidt efter smuttede konen også i seng og så sad jeg selv og gik ud da kl blev 24... Hunden lagde og sov (og det blev han ved med) mens det buldrede og bragede...
Blev lidt harm da jeg kom ud af døren for det første jeg så var sgu to nødraketter.... :( Og der var ind i mellem buldre og bragene nogle RIGTIGT store drøn, hvad det var ved jeg ikke men det har været stort...

Der efter gik jeg selv i seng... uden tømmermænd eller noget... :great:

Besvar