Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

'Låst' styring efter tordenvejr

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
H2K
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20 dec 2014 14:23
Mit fyr: 2012 Scotte 10kw Black Star kedel
Areal: 144
Brændsel: 8mm piller
Dagligt forbrug: <15
Årligt forbrug: 3-4
Geografisk sted: Vestjylland

'Låst' styring efter tordenvejr

Indlæg af H2K » 22 dec 2014 11:56

lamborg skrev:Den er færdig du kan ike se at noget er brændt af det er meget meget svært.. Da min stod af var der bare en meget lille prik på rj45 indgangen som vidne på lyn..
Meld det til forsikringen mandag morgen . De dækker. Hvor i landet bor du jeg har et printkort liggende ... Det er ikke i superstand men vil holde dig igang til du får fat i en ny styring ?
Hvad er det for et printkort du har liggende? Er det til styringen? Jeg har mailet med Allan fra Hede Stoker, han mener umiddelbart, at jeg skal have en ny styring og nyt motorprint. Det er jo straks en udgift på mindst 3500,00 lige midt i den strammeste tid på året og forsikringen dækker kun de 500 :(


Brugeravatar
Kjeld P
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 383
Tilmeldt: 27 nov 2011 19:16
Mit fyr: Biomax 16
Areal: 185
Brændsel: Piller og solskin
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0,4T
Geografisk sted: Øst Jylland
Givet likes: 1 gang

'Låst' styring efter tordenvejr

Indlæg af Kjeld P » 22 dec 2014 14:03

Netop pga tiltagende antal og styrke af tordenvejr har jeg i efteråret fået en DEHNGARD transient beskytter monteret i sikringstavlen samt forbedret min jordledning. Jeg har for meget kostbart elektronisk udstyr...herunder 3 varmepumper og fyr. Også min bedbånds forbindelse er blevet beskyttet. Jeg fandt en helt ny Denhgard (3 faser og 0) på DBA til 500kr og en ADSL linie beskytter til 100kr. Jeg fik samtidig lavet potentiale udligning på alle installationer...så jeg ikke kommer i stødet. Jeg har også tidligere fået ødelagt udstyr af lynnedslag i området.
Nu med tre Panasonic Inverter varmepumper...assisteret af pillefyr hvis det bliver rigtig dejlig koldt.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

'Låst' styring efter tordenvejr

Indlæg af lamborg » 22 dec 2014 15:50

Hej H2K .. Det er et print mnagen til dit. Der er bare knækket nogle skrueterminaler af til ekstra udstyr men loddet ledninger på i stedet for. Det virker fint og du må gerne få det. Jeg også et par forskellige chip liggende dem må du også gerne få
Sendt dig en pb
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

H2K
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20 dec 2014 14:23
Mit fyr: 2012 Scotte 10kw Black Star kedel
Areal: 144
Brændsel: 8mm piller
Dagligt forbrug: <15
Årligt forbrug: 3-4
Geografisk sted: Vestjylland

'Låst' styring efter tordenvejr

Indlæg af H2K » 22 dec 2014 16:58

lamborg skrev:Hej H2K .. Det er et print mnagen til dit. Der er bare knækket nogle skrueterminaler af til ekstra udstyr men loddet ledninger på i stedet for. Det virker fint og du må gerne få det. Jeg også et par forskellige chip liggende dem må du også gerne få
Sendt dig en pb
Hej igen. Jeg kan vist ikke sende eller besvare private beskeder, kun modtage. Men tak, jeg ringer om få minutter.


Besvar