Kraftigt, luftig sod...

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
calle

Kraftigt, luftig sod...

Indlæg af calle »

Ja ja Old, Smut og Brand - det er godt med jer :wink: Jeg kender også en der har en elektrisk kværn i afløbet til køkkenvasken, fordi vedkommende ikke gider rense sien. Man kan altså også blive for magelig :shock:

Næh drenge. Her holder vi fanen højt og sætter en ære i stolte hådværkstraditioner :heat:

Venlig hilsen icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Kraftigt, luftig sod...

Indlæg af Oldgaard »

Smut 25 skrev: olde der er sådan en skrabe tingest med når du køber fyret jeg fandt ud af at når det
ligger op over herden og der kun er frit foran herden fordi blæs får det skubbet op af siderne...

så er den god til lige og komprimer asken med
Så kan den godt 1 md mere...uden rens og tømning af den nederste....
Skrabetingest ?? den troede jeg var en fejl at den var med :shock: men takker, nu ved jeg da hvad den er med for, men hvorfor er det stykke fladjern så ikke svejst lige på stangen ? så vil det jo være nemmere at komprimerer asken ;) det må være en stor fejl :lol:
calle skrev:Ja ja Old, Smut og Brand - det er godt med jer :wink: Jeg kender også en der har en elektrisk kværn i afløbet til køkkenvasken, fordi vedkommende ikke gider rense sien. Man kan altså også blive for magelig :shock:

Næh drenge. Her holder vi fanen højt og sætter en ære i stolte hådværkstraditioner :heat:

Venlig hilsen icon_cheesygrin.gif
Du giver mig en ide til julegave til fruen [tag]calle[/tag] :lol:

Husk lige at når vi endelig renser, så gør vi det også grundigt ;) så ingen slinger i den håndværksmæssige udførelse af arbejdet :P
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Besvar