Intern snegl i Bio-Comfort knækket. Ny, hvor???

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
16
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Intern snegl i Bio-Comfort knækket. Ny, hvor???

Indlæg af BFE »

Ok, der er da plads til noget :great:
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.

Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
16
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Intern snegl i Bio-Comfort knækket. Ny, hvor???

Indlæg af BFE »

BFE skrev: Men det glæder mig da, at du og evt. andre kan få gavn af min modifikation :)
Når mere erfaring er høstet, vil jeg opdatere her.
Opdatering.
Bortset fra en uge på drift med oliefyr, pga bøvl med lysføleren (som jo er behandlet andetsteds), har brænderen nu kørt uafbrudt siden, med neddrejet snegl og støtteleje, hvoraf den sidste uge på Stampemøllenspiller :) (med deraf følgende askekageproblem, men det er en anden sag) :(
Der har ikke på noget tidspunkt været problemer med fremføring af piller ved diverse belastninger, det være sig helt nede fra 1KW drift (~ 10% ved nedjustering af brænder til 10KW) og hele vejen op. Ej heller driftstop pga af fastkørt snegl har jeg observeret. Ovennævnte gælder for både piller fra Højlund Mølle og Stampemøllen. Den knaser stadig lidt, men ikke som før med original snegl.
Jeg betragter derfor personligt den neddrejede snegl og støttelejet som en succes og er rigtig glad for at jeg har fået styr på den interne snegl. icon_cheesygrin.gif
Jeg må i den forbindelse ikke glemme at takke Troldmanden, som jo ledte mig ind på sporet med neddrejningen. Tak for det :great:
Det vil overraske mig meget, hvis der igen skulle opstå problemer i retning af fastkørt snegl eller knækket gearaksel.

Skulle nogen have interesseret, piller jeg det gerne fra hinanden, så man kan komme og se med egne øjne, hvordan det kan laves.
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.
Besvar