Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Indstilling af fyr ved 10% effekt

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Gertln
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 34
Tilmeldt: 03 sep 2012 04:29

Indstilling af fyr ved 10% effekt

Indlæg af Gertln » 08 feb 2014 16:13

Hejm
jeg har nu forsøgt at indstille det her Scotte fyr ved 10%, men det går ud hele tiden. Jeg har fulgt den instruktion der er er lavet af MHES.

Men jeg har sat trækket til 1.0 kw og begynder at justere. Rød flamme mere blæs. Flammen går ud selv om jeg øger blæs en del. Har så sat tækket op. Lige lidt hjælper det.
Skal jeg først stille trækket til det kan holde liv i ilden og så justere blæs ?


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Indstilling af fyr ved 10% effekt

Indlæg af HR LUCCA » 08 feb 2014 20:39

Gertln skrev:Hejm
jeg har nu forsøgt at indstille det her Scotte fyr ved 10%, men det går ud hele tiden. Jeg har fulgt den instruktion der er er lavet af MHES.

Men jeg har sat trækket til 1.0 kw og begynder at justere. Rød flamme mere blæs. Flammen går ud selv om jeg øger blæs en del. Har så sat tækket op. Lige lidt hjælper det.
Skal jeg først stille trækket til det kan holde liv i ilden og så justere blæs ?
Hvis det er en V7 eller V10 styring skal du hæve min ydelsen under Snegl ,indtil det kan køre 10 %, nu når du stiller blæseren ved 10, 50 og 100 % kan du kun regne med flammen de første sekunder efter du åbner låget og ser til flammen , efter hver justering skal du vente 4-5 minutter før du kan regne med resultatet af justeringen , en indstilling tager ca en øl tid :)

Besvar