Hvad er der galt med mit fyr nu?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Hvad er der galt med mit fyr nu?

Indlæg af Landlyst »

Hvad pokker sker der med mit fyr? Er der ikke nogle af jer som måske kan se det ud af stokercloud? Den går i alarm manglende brændsel men det er der.... Den begyndte i går efter jeg rensede den første gang.... men kan ikke lige gennemskue hvorfor den går ud.... :(

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Hvad er der galt med mit fyr nu?

Indlæg af Lintz »

Er du sikker på at den får piller selv om der er i magasinet. En pille der har sat sig fast i intern snegl - måske.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Ladegaard10
Stoker VI
Stoker VI
10
Indlæg: 213
Tilmeldt: 11 okt 2013 20:08
Mit fyr: BS 1016 med semi-rens
Areal: 160
Brændsel: Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 6430
Årligt forbrug: 4
Geografisk sted: Nordborg
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Hvad er der galt med mit fyr nu?

Indlæg af Ladegaard10 »

Landlyst skrev:Hvad pokker sker der med mit fyr? Er der ikke nogle af jer som måske kan se det ud af stokercloud? Den går i alarm manglende brændsel men det er der.... Den begyndte i går efter jeg rensede den første gang.... men kan ikke lige gennemskue hvorfor den går ud.... :(
Den kan ikke se ild der har ikke være lux over en lang periode
Kl 13:52 er der ingen lux kl 14:02 så går det ud en periode på 10 min uden lux, så skal fyret slukke på alarm manglende brændsel
MVH Jan
Scotte 10 KW med V10, semirens, U herd med skamol plade
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Hvad er der galt med mit fyr nu?

Indlæg af pille bruger »

Landlyst skrev:Hvad pokker sker der med mit fyr? Er der ikke nogle af jer som måske kan se det ud af stokercloud? Den går i alarm manglende brændsel men det er der.... Den begyndte i går efter jeg rensede den første gang.... men kan ikke lige gennemskue hvorfor den går ud.... :(
Du skal øge min. drift effekten ( skorstenstræk )
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Har takket: 50 gange
Blevet takket: 39 gange

Hvad er der galt med mit fyr nu?

Indlæg af J-B »

Prøv lige at kontrollere din fotocelle, at den sidder rigtig og er fri for støv, og at din herd sidder rigtig.
Når man kigger på din lux, så er det jo først gået i ged efter du har pillet ved det :wink:

calle

Hvad er der galt med mit fyr nu?

Indlæg af calle »

Landlyst skrev:Hvad pokker sker der med mit fyr? Er der ikke nogle af jer som måske kan se det ud af stokercloud? Den går i alarm manglende brændsel men det er der.... Den begyndte i går efter jeg rensede den første gang.... men kan ikke lige gennemskue hvorfor den går ud.... :(
Ja den der problematik er formentlig faldstokerens største problem :evil: Der ophobes stille og roligt smuld af forskellig grovhed i siloen. En hel del af det kan sies fra ved at bore huller i den externe snegl. Andre tilsætter madolie for at få smulden til at klumpe, så den kan transporteres med op gennem sneglen. Jeg har af forskellige årsager valgt at bore huller i sneglerøret. Det gør at jeg kan nøjes med at rense siloen for hver CA. 1200 kg, så vidt jeg lige kan sjuffe mig til. Det er tydeligt, at når siloen er nyrenset, så kommer der piller ved hver eneste rotation fra sneglen. Det kniber godt nok noget, når vi nærmer os rensetid. Jeg gider ikke rende og veje piller af og stille på fyret i tide og utide, så når jeg kan se, at tiden er ved at nærme sig en rensning, så "timer" jeg det, så siloen er tom, når den SKAL renses.

Jeg har endnu ikke fået noget gjort ved mit "snegleprojekt" icon_cheesygrin.gif men lige pludselig så gør jeg det 8)

Venlig hilsen
Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Hvad er der galt med mit fyr nu?

Indlæg af WoodyHugo »

Landlyst skrev:Hvad pokker sker der med mit fyr? Er der ikke nogle af jer som måske kan se det ud af stokercloud? Den går i alarm manglende brændsel men det er der.... Den begyndte i går efter jeg rensede den første gang.... men kan ikke lige gennemskue hvorfor den går ud.... :(
......husk at hælde benzin på tanken
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Hvad er der galt med mit fyr nu?

Indlæg af Landlyst »

Lintz skrev:Er du sikker på at den får piller selv om der er i magasinet. En pille der har sat sig fast i intern snegl - måske.
Hmm ups... :oops: Da jeg lige var omkring hurtigt og starte den igen, så da jeg rørte slangen så faldt der en håndfuld piller ned... Hvordan de har kunnet hænge der forstår jeg ikke :shock:

Men lagde mærke til at den tidliger i dag kørte underligt op og ned og kurver så vilde ud... Troede det havde noget med det at gøre... Det havde det så ikke lige her... Men hvorfor svinger den sådan op og ned i ydelse som den gør...

Og når den køre VVB så burde den vel justere ned når kedeltemp. stiger? Men der køre den videre og slukker med i stedet for...
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

Hvad er der galt med mit fyr nu?

Indlæg af pille bruger »

Landlyst skrev:
Hmm ups... :oops: Da jeg lige var omkring hurtigt og starte den igen, så da jeg rørte slangen så faldt der en håndfuld piller ned... Hvordan de har kunnet hænge der forstår jeg ikke :shock:

Men lagde mærke til at den tidliger i dag kørte underligt op og ned og kurver så vilde ud... Troede det havde noget med det at gøre... Det havde det så ikke lige her... Men hvorfor svinger den sådan op og ned i ydelse som den gør...

Og når den køre VVB så burde den vel justere ned når kedeltemp. stiger? Men der køre den videre og slukker med i stedet for...
Der sker det at når du vil lave varmt vand, bliver den nye kedeltemperatur din valgte vvb temp + 20 gr.
Altså 58+20=78 gr.
Når den er færdig med at varme vvb, er din kedeltemp stadig 78 gr. og det er mere end 60 + diff over = 70 gr
Forslag: sænk vvb temperatur til 55 gr. og sæt diff over op til 15 gr.
Det giver et større spillerum, før der bliver så varmt at det lukker ned.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Hvad er der galt med mit fyr nu?

Indlæg af Landlyst »

pille bruger skrev:
Der sker det at når du vil lave varmt vand, bliver den nye kedeltemperatur din valgte vvb temp + 20 gr.
Altså 58+20=78 gr.
Når den er færdig med at varme vvb, er din kedeltemp stadig 78 gr. og det er mere end 60 + diff over = 70 gr
Forslag: sænk vvb temperatur til 55 gr. og sæt diff over op til 15 gr.
Det giver et større spillerum, før der bliver så varmt at det lukker ned.
Aha... Det fremgår jo ingen steder at den hæver kedeltemp når den laver varmtvand... :shock: Det vil jeg da så lige prøve... :great:

Besvar