Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af HR LUCCA » 08 dec 2013 20:37

Christian_83 skrev:Lucca, hvilke piller kører du med?
Man burde da kunne indstille sig ud af og køre med alle pille typer, eller er det mig der er galt på den?

Havn, hvilken chip havde du? og med manuel, mener du så med auto beregning off?
Nogle billige lyse piller ingen navn , de er købt ved lavpristræ i Slagelse til 1799 for en palle .
Jeg syntes og have set en del med problemer der bruger mørke og hårdt presset piller .


havn
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 142
Tilmeldt: 06 mar 2011 19:04
Mit fyr: Windhager Biowin 212
Areal: 360m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 2900
Dagligt forbrug: endnu ukendt
Årligt forbrug: 10tons
Geografisk sted: Hellerup
Givet likes: 1 gang

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af havn » 08 dec 2013 21:08

jeg kører/kørte med Neova... jeg husker ikke hvilken chip jeg havde, og blev også fortalt at det ikke var noget man havde set før men kan da adskille min styring for at de hvilken der er i nu, tror det er 6.10 eller 6.11 det var den samme version der kom i..
det er godt nok længe siden, men ja såvidt jeg husker kan du stille mætning ved lav og fuld last og så laver den en kurve imellem de to punkter, jeg kender ikke din brænder,men havde alle der sagde til mig at det "bare" var den herd med lodrette sider som ikke brændte ok... det viste sig så IKKE at være tilfældet...men den første test jeg lavede var også at sætte pille mgd. højere for at give mere luft, det gav intet resultat.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af HR LUCCA » 08 dec 2013 23:02

havn skrev:jeg kører/kørte med Neova... jeg husker ikke hvilken chip jeg havde, og blev også fortalt at det ikke var noget man havde set før men kan da adskille min styring for at de hvilken der er i nu, tror det er 6.10 eller 6.11 det var den samme version der kom i..
det er godt nok længe siden, men ja såvidt jeg husker kan du stille mætning ved lav og fuld last og så laver den en kurve imellem de to punkter, jeg kender ikke din brænder,men havde alle der sagde til mig at det "bare" var den herd med lodrette sider som ikke brændte ok... det viste sig så IKKE at være tilfældet...men den første test jeg lavede var også at sætte pille mgd. højere for at give mere luft, det gav intet resultat.
Hvis du slukker din styring og tænder den igen , så skriver den hvad vers der sider i

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af pso » 08 dec 2013 23:09

Hvis pillerne ikke er rent træ tror jeg ikke du nødvendigvis kan indstille dig ud af det.

Christian_83
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 05 okt 2013 19:09

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af Christian_83 » 08 dec 2013 23:21

Jeg troede ellers barlinek pillerne var i den gode ende af piller.
Havn, mener du, at du prøvede at sætte pillemængde op (gram/6min) for at få mindre piller ind? Og det ikke hjalp?


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af HR LUCCA » 09 dec 2013 00:50

Christian_83 skrev:Jeg troede ellers barlinek pillerne var i den gode ende af piller.
Havn, mener du, at du prøvede at sætte pillemængde op (gram/6min) for at få mindre piller ind? Og det ikke hjalp?
Barlinek kan sikkert være ok piller , men der kan være forskel på dem lige som på alle andre piller

Det hjælper ikke noget og hæve pillemængden , man kan lige så godt stille blæs ved 10, 50 og 100% det giver det samme óg er mere korrekt

havn
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 142
Tilmeldt: 06 mar 2011 19:04
Mit fyr: Windhager Biowin 212
Areal: 360m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 2900
Dagligt forbrug: endnu ukendt
Årligt forbrug: 10tons
Geografisk sted: Hellerup
Givet likes: 1 gang

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af havn » 09 dec 2013 19:00

den skriver til mig at det er en version 6.81 (så det var jo tæt på :-) )
jeg stillede så modsat HR Lucca den indfyrede mængde til eks 50% over den afmålte vægt eks 1200+600 gram=1800gram mener at have fået fortalt at den kurve den kører efter er den der er angivet ud fra mætning høj og mætning lav.
dvs nu skulle den jo gerne justere luften op til at passe med luften til at forbrænde 1800 gram piller...
du kan jo prøve og se om der sker noget...

nu husker jeg ikke dine data på fyr mv men..
hvad med din træk stabilisator? jeg måtte montere to fordi min skorsten er meget høj.

mvh Havn

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af HR LUCCA » 09 dec 2013 21:07

havn skrev:den skriver til mig at det er en version 6.81 (så det var jo tæt på :-) )
jeg stillede så modsat HR Lucca den indfyrede mængde til eks 50% over den afmålte vægt eks 1200+600 gram=1800gram mener at have fået fortalt at den kurve den kører efter er den der er angivet ud fra mætning høj og mætning lav.
dvs nu skulle den jo gerne justere luften op til at passe med luften til at forbrænde 1800 gram piller...
du kan jo prøve og se om der sker noget...

nu husker jeg ikke dine data på fyr mv men..
hvad med din træk stabilisator? jeg måtte montere to fordi min skorsten er meget høj.

mvh Havn
Det er ikke den rigtige måde og gøre det på :| sæt de antal gr ind som man får på de 6 minutter og der efter stille blæser ved 10,50 og 100 % ,så er muglighed for at stille på storstenstræk eller ydelse i lavlast i de sidste v 6 styringer hvis den får for mange piller mellem 10 og 50 % ydelse , så skulle det gerne virke :wink:

havn
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 142
Tilmeldt: 06 mar 2011 19:04
Mit fyr: Windhager Biowin 212
Areal: 360m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 2900
Dagligt forbrug: endnu ukendt
Årligt forbrug: 10tons
Geografisk sted: Hellerup
Givet likes: 1 gang

Stadig sorte piller på sydfyn, nogen eksperter?

Indlæg af havn » 09 dec 2013 21:41

Ja det er da muligt, men jeg var jo også i en fejlsøgningssituation, da jeg lavede den "finte", intet andet virkede og rigtig mange flinke mennesker indskærpede for mig, hvad der var den korrekte måde....det virkede bare ikke...hvis jeg gør det nu og trykker på gem, viser den i loggen at mætningen er opdateret, før var der slet ikke hul igennem.
og jo jeg havde haft en af de autoriserede montører herude til "troubleshooting" uden held, nåhr jo man sørgede for at jeg fik den herd med 45 grader sider, det hjalp ....lidt men på ingen måde løste det problemet.....men den nye chip løste det så og så lige lidt indstilling igen, så var den ged barberet. men heldigvis længe siden nu :-)
lidt tal:
lav 16
middel 20
høj 26
skorsten 0
temp 62 -3 +6
p-i 1,2 - 0,1-10 (var dog tidligere 3,5 -0,3-10)


Besvar