Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
levi

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af levi » 13 okt 2013 21:48

vilhapiller skrev:Super så køre det jo. Men 30 grader er jo nok lidt over målet. Hvis du ønsker 23 grader så sætter du termostaten til 22 grader så slukker fyret ved 23 grader og tænder igen ved 21 grader.
Rumtermostaten er tilsyneladende placeret i et forkert rum - hvis de fryser i huset, - skal de placere rumtermostaten i det rum de mangler varme i (Husets koldeste rum - typisk et rum der peger mod nord).

Det er fint nok at stille rumtermostaten op - her og nu, - så de får varme på huset, - rumtermostaten kan jo sættes ned igen senere - eller placeres smartere :great:


levi

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af levi » 13 okt 2013 21:49

Janehenriksen skrev:Den tæller som sagt ned på displayet, men den skifter mellem at vise nedtællingen og stadig skrive STOP TAST ... Betyder det noget?
Hvis styringen skriver "stop tast" - så hold pil "ned" inde indtil styringen skriver "vent".

Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 14 gange

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af vilhapiller » 13 okt 2013 21:50

levi skrev:
Rumtermostaten er tilsyneladende placeret i et forkert rum - hvis de fryser i huset, - skal de placere rumtermostaten i det rum de mangler varme i (Husets koldeste rum - typisk et rum der peger mod nord).

Det er fint nok at stille rumtermostaten op - her og nu, - så de får varme på huset, - rumtermostaten kan jo sættes ned igen senere - eller placeres smartere :great:
Ja det kunne det tyde på.

Janehenriksen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 okt 2013 21:26

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af Janehenriksen » 13 okt 2013 21:55

JAAAAAAH "optænding 1" er hermed igang :) Øj hvor er jeg glad ... Tusinde, mange tak :D

levi

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af levi » 13 okt 2013 21:56

Janehenriksen skrev:JAAAAAAH "optænding 1" er hermed igang :) Øj hvor er jeg glad ... Tusinde, mange tak :D
No problemo - alt for damerne icon_cheesygrin.gif


Janehenriksen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 okt 2013 21:26

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af Janehenriksen » 13 okt 2013 22:00

Tak, tak, tak ... Kan gå trygt i seng nu - har lige tjekket nede ved risten og der kommer en liflig røg, så det skulle være igang ;) Ang den der termostat så sidder den der hvor der er forbindelse til - kan nemlig huske kæresten brækkede sig over at den ikke kunne række langt nok for den kunne ikke sidde i slveværelset hvor han ville have haft den oprindeligt - men det må han finde ud af når han kommer hjem, jeg er bare flad. TAK igen :)

levi

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af levi » 13 okt 2013 22:01

Janehenriksen skrev:Tak, tak, tak ... Kan gå trygt i seng nu - har lige tjekket nede ved risten og der kommer en liflig røg, så det skulle være igang ;) Ang den der termostat så sidder den der hvor der er forbindelse til - kan nemlig huske kæresten brækkede sig over at den ikke kunne række langt nok for den kunne ikke sidde i slveværelset hvor han ville have haft den oprindeligt - men det må han finde ud af når han kommer hjem, jeg er bare flad. TAK igen :)
Sov godt - imorgen er der varme overalt :great:

Janehenriksen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 okt 2013 21:26

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af Janehenriksen » 13 okt 2013 22:05

Tak :) Øj altså.. Hvordan kunne man overhovedet eksistere før internettet?! ;) - Godnat, godnat. :)

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af godsejeren » 14 okt 2013 11:13

Havde i så varme på her til morgen
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk

Janehenriksen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 okt 2013 21:26

Jeg kan ikke starte vores pillefyr

Indlæg af Janehenriksen » 14 okt 2013 11:21

Der var/er SÅ dejligt varmt :) Det kører bare nu ;)


Besvar