Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Scotte Mini i fyrrum.. ?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Dalbjerg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 sep 2013 07:52

Scotte Mini i fyrrum.. ?

Indlæg af Dalbjerg » 13 sep 2013 09:05

Overvejer at skrotte/udskifte min ellers forholdsvis nye oliekedel til et pillefyr men kommer i tvivl omkring om den kan/må placeres i fyrrummet. Det er et lukket fyrrum murstensvægge og en dør ind til bryggers, gipsloft og udover fyret er husets eltavle placeret herinde.

Kan jeg bruge den eksistrende separate vvb fra nuværende installation eller er det noget rod ?

Huset er 205m2 i 2 plan, det er vel ikke noget problem for Scotte mini eller giver det nogen begrænsninger ?

Kom gerne med indput :)


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Scotte Mini i fyrrum.. ?

Indlæg af pille bruger » 13 sep 2013 09:13

Dalbjerg skrev:Overvejer at skrotte/udskifte min ellers forholdsvis nye oliekedel til et pillefyr men kommer i tvivl omkring om den kan/må placeres i fyrrummet. Det er et lukket fyrrum murstensvægge og en dør ind til bryggers, gipsloft og udover fyret er husets eltavle placeret herinde.

Kan jeg bruge den eksistrende separate vvb fra nuværende installation eller er det noget rod ?

Huset er 205m2 i 2 plan, det er vel ikke noget problem for Scotte mini eller giver det nogen begrænsninger ?

Kom gerne med indput :)
Regler til fyrrum kan du finde her http://www.nbe.dk/fejlfinding/opsaetnin ... yrrum.html
Spørg også fejer før du går i gang, det er jo surt at lave noget to gange.
Ja, du kan genbruge nuværende vvb.
205 m2 er ikke noget problem for en Scotte mini.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Scotte Mini i fyrrum.. ?

Indlæg af HR LUCCA » 13 sep 2013 11:34

Undersøg også om du kan sælge din co2 kvote INDEN du køber pillefyr , det kan der være både få eller mange penge i , lidt efter hvor godt dit gamle fyr var , så ville jeg vælge et stort pillemagasin , så hvis du har plads og og kan holde ud og se på det , jeg fandt ud af mit magasin var for lille hvis jeg skulle være væk en uge om vinteren så måtte hen og bygge det større , et scotte er et rigtig godt fyr til pengene , billigt i reservedele og et stort forum hvis man har spørgsmål, det bliver du og pengepungen glad for grin.gif

Dalbjerg
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 sep 2013 07:52

Scotte Mini i fyrrum.. ?

Indlæg af Dalbjerg » 13 sep 2013 12:10

HR LUCCA skrev:Undersøg også om du kan sælge din co2 kvote INDEN du køber pillefyr , det kan der være både få eller mange penge i , lidt efter hvor godt dit gamle fyr var , så ville jeg vælge et stort pillemagasin , så hvis du har plads og og kan holde ud og se på det , jeg fandt ud af mit magasin var for lille hvis jeg skulle være væk en uge om vinteren så måtte hen og bygge det større , et scotte er et rigtig godt fyr til pengene , billigt i reservedele og et stort forum hvis man har spørgsmål, det bliver du og pengepungen glad for grin.gif
Hvad er en stor silo den kan stå i garagen da fyrrummet står op af muren mod garagen. Hvad kan man hente ved at sælge CO2 kvoten, bruger 27-2800l olie som det er nu.

nemocharley

Scotte Mini i fyrrum.. ?

Indlæg af nemocharley » 13 sep 2013 15:40

Hvis du har pladsen så vælg den store silo (mener NBE kører med 200, 320 og 500 liter). Mafa sælger siloer med op 720 liter, hvilket vel svarer til cirka en halv palle piller.


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Scotte Mini i fyrrum.. ?

Indlæg af HR LUCCA » 13 sep 2013 16:38

En 500 l er fin , jeg har også min silo i garagen , det er smart så kan jeg køre træpiller helt over til siloen og skal ikke bære dem så langt , der er andre her inde der har skrevet om co 2 kvoter , jeg fandt først ud af jeg kunne få det efter jeg havde sat det op og så er det for sendt :|

nemocharley

Scotte Mini i fyrrum.. ?

Indlæg af nemocharley » 13 sep 2013 16:41

2800liter olie giver vel cirka 6 tons i træpiller.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Scotte Mini i fyrrum.. ?

Indlæg af HR LUCCA » 13 sep 2013 16:51

I emnet lige under dette er der en masse om co2 kvoter, der bla en på side 4 der godt vil hjælpe med det .


Besvar