Mange fejl på nyt fyr :(

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
nemocharley

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af nemocharley »

:great:

levi

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af levi »

Allan M skrev:Hej
Mads har købt pillefyret hos os, det er selvfølgeligt beklageligt at det ikke fungere og ikke er som det skal være,
Randa kan være helt sikker på at vi nok skal sørge for at finde en løsning så det bliver bragt i orden.

Bedste hilsner
Allan
Hedestoker.dk
Sådan - sådan håndterer en seriøs forhandler et problem :great:
Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
10
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 86 gange

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af T-mek »

Helt enig i, at når der er problemer med noget nyt, så skal man gå tilbage til forhandleren.

Men i indlægget som starter denne tråd beskrives hvordan man selv har lavet fyrrum, opsat ny kedel, forlænget ledninger, fejlsøgt ved at afmontere stik / lysføler osv...

Min tanke var så at Randa nok er typen, "kan selv - vil selv" da han er gået i gang at fejlsøge og samtidig opretter denne tråd med et par øf om problemerne.

Vil så nok også mene at han har været mere uheldig end gennemsnittet da han åbenbart både har et defekt print i brænderen og et defekt timer print eller motorproblemer til rens.

(nogen der ved om de elektriske dele bliver afprøvet fra fabrikken ?, eller måske er denne del sparet væk..))

Synes det er kanon med sådan et forum her og man skal nok forvente at der kommer mange løsningsforslag, da her åbenbart er mange der selv skruer en del...

Hvor langt man så vil gå må være op til den enkelte, men helt enig i at den skal ikke være nødvendigt at have en "doktorgrad" i svagstrøm/elektronik med SMD komponenter, SMD=små mærkelige dimser.

Jeg går selv sommetider langt for at finde problemer med den slags, men det er nok fordi jeg synes det er sjov...

Super af forhandleren at komme på banen.
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.
levi

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af levi »

T-mek skrev:Helt enig i, at når der er problemer med noget nyt, så skal man gå tilbage til forhandleren.

Men i indlægget som starter denne tråd beskrives hvordan man selv har lavet fyrrum, opsat ny kedel, forlænget ledninger, fejlsøgt ved at afmontere stik / lysføler osv...

Min tanke var så at Randa nok er typen, "kan selv - vil selv" da han er gået i gang at fejlsøge og samtidig opretter denne tråd med et par øf om problemerne.

Vil så nok også mene at han har været mere uheldig end gennemsnittet da han åbenbart både har et defekt print i brænderen og et defekt timer print eller motorproblemer til rens.

(nogen der ved om de elektriske dele bliver afprøvet fra fabrikken ?, eller måske er denne del sparet væk..))

Synes det er kanon med sådan et forum her og man skal nok forvente at der kommer mange løsningsforslag, da her åbenbart er mange der selv skruer en del...

Hvor langt man så vil gå må være op til den enkelte, men helt enig i at den skal ikke være nødvendigt at have en "doktorgrad" i svagstrøm/elektronik med SMD komponenter, SMD=små mærkelige dimser.

Super af forhandleren at komme på banen.
Jamen du har helt ret - og jeg vil da også mene at hvis der er tale om en fejlmontering - jamen så ryger regningen for udbedringen naturligvis hen til forbrugeren!

Alle anlæg testes ikke fra fabrik, - der tages stikprøver som på alle andre anlæg der sælges inden for EU`s grænser.

Det er sjældent et print er defekt - men det sker naturligvis engang imellem, - og så skal det bare løses smertefrit og hurtigt :great:
Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
10
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 86 gange

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af T-mek »

Jamen du har helt ret - og jeg vil da også mene at hvis der er tale om en fejlmontering - jamen så ryger regningen for udbedringen naturligvis hen til forbrugeren!

Alle anlæg testes ikke fra fabrik, - der tages stikprøver som på alle andre anlæg der sælges inden for EU`s grænser.

Det er sjældent et print er defekt - men det sker naturligvis engang imellem, - og så skal det bare løses smertefrit og hurtigt :great:[/quote]

Levi, det er klar tale det der.
:great:
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.

Randa
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 13
Tilmeldt: 25 okt 2009 23:13
Mit fyr: Scotte 20kW med BS1016 kedel
Areal: 235
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6630
Geografisk sted: Skodborg ved Vejen

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af Randa »

Hej alle sammen.

Tak for de mange indlæg. Det er helt rigtigt som Allan skriver, at anlægget er købt hos dem, men jeg havde af princip ikke sagt hvor, idet det ikke har været muligt at kontakte forhandleren inden denne tråd blev startet pga. weekenden. Min skuffelse har kun drejet sig om selve fyret og, jeg understreger, IKKE forhandleren. Jeg har indtil videre kun fået top service fra Hedestoker. Bare for at skære det ud i pap. Jeg kontakter dem selvfølgelig I morgen, så der kan findes en løsning.

Nu er det en gråzone når vi snakker om monteringsfejl mht. reklamation og fyr der ikke virker. når det vedlagte monteringsmateriale er så fyldt med fejl som NBE's er. Den vedlagte documentation har desuden adskillige mangler.

Nu er jeg ganske bekendt med elektronik og mekanik, idet jeg er maskiningeniør og arbejder til dagligt med styringer og maskinanlæg. Det er også derfor jeg har gået I kast med installationen af fyret på egen hand. Det er også derfor, at jeg har lavet den fejlsøgning, som tidligere beskrevet, hvorfor jeg er ret sikker på at fejlene ikke er ift. monteringen. Jeg har derfor endnu ikke afmonteret de fabriksmonterede ledninger I brænderen, idet vi så arbejder I gråzonen om reklamations- kontra monteringsfejl. Ligeledes gælder det printet med selvrens. En stærk formodning er, at det ved selvrensen er kondensatoren til motoren, som er defekt, men dette kan kun konstateres ved adskillelse af fabrikssamlinger.

Status på anlægget følger, når der er noget nyt.

Mvh Mads Randa

PS. nu er det kun blevet til et par pilsnere imellem indretningen af reoler og rengøring I fyrrummet I denne weekend.

http://stokercloud.dk/dev/randa.html
levi

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af levi »

Randa skrev:Hej alle sammen.

Tak for de mange indlæg. Det er helt rigtigt som Allan skriver, at anlægget er købt hos dem, men jeg havde af princip ikke sagt hvor, idet det ikke har været muligt at kontakte forhandleren inden denne tråd blev startet pga. weekenden. Min skuffelse har kun drejet sig om selve fyret og, jeg understreger, IKKE forhandleren. Jeg har indtil videre kun fået top service fra Hedestoker. Bare for at skære det ud i pap. Jeg kontakter dem selvfølgelig I morgen, så der kan findes en løsning.

Nu er det en gråzone når vi snakker om monteringsfejl mht. reklamation og fyr der ikke virker. når det vedlagte monteringsmateriale er så fyldt med fejl som NBE's er. Den vedlagte documentation har desuden adskillige mangler.

Nu er jeg ganske bekendt med elektronik og mekanik, idet jeg er maskiningeniør og arbejder til dagligt med styringer og maskinanlæg. Det er også derfor jeg har gået I kast med installationen af fyret på egen hand. Det er også derfor, at jeg har lavet den fejlsøgning, som tidligere beskrevet, hvorfor jeg er ret sikker på at fejlene ikke er ift. monteringen. Jeg har derfor endnu ikke afmonteret de fabriksmonterede ledninger I brænderen, idet vi så arbejder I gråzonen om reklamations- kontra monteringsfejl. Ligeledes gælder det printet med selvrens. En stærk formodning er, at det ved selvrensen er kondensatoren til motoren, som er defekt, men dette kan kun konstateres ved adskillelse af fabrikssamlinger.

Status på anlægget følger, når der er noget nyt.

Mvh Mads Randa

PS. nu er det kun blevet til et par pilsnere imellem indretningen af reoler og rengøring I fyrrummet I denne weekend.

http://stokercloud.dk/dev/randa.html
Jeg vil lige understrege her til slut - man skal ikke undervurdere en god kølig pilsner - eller 2 icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange
Kontakt:

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af Aaen »

sådan en pils, mens man sidder og tænker over problemet. Så er man mange gange halvvejs :-)
levi

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af levi »

Aaen skrev:sådan en pils, mens man sidder og tænker over problemet. Så er man mange gange halvvejs :-)
Lige præcis :great:
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

Mange fejl på nyt fyr :(

Indlæg af Flammen »

kender det godt, jeg bliver også klogere og klogere, jo flere pilsner jeg får icon_cheesygrin.gif

Besvar