Scotte eller Pellux

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Scotte eller Pellux

Indlæg af Oldgaard »

Rolig nu drenge og mænd icon_cheesygrin.gif og kom tilbage til mchlbk`s spørgsmål ;) det nytter jo ikke med flere sider af min bil kan køre stærkere end dig ;)

mchlbk : som forslået tidligere i tråden så kom ud og sparke lidt forskellige fyr, det er der du finder ud af hvad og hvorfor et fyr du ender med, er med 100% garanti sikker på at hvis du fortæller hvor i landet du holder til så skal der nok være nogle der inviterer på lidt fyrrumssnak.

Der er jo fordele og ulemper ved alle fyr ;)

Ps. jeg er muligvis en utodoks scotteejer :) men bare for at se hvad der ville ske, så har jeg ikke haft åbnet fyret de sidste 3 måneder, det eneste jeg har gjort er at fylde siloen med piller, så man kan sagtens bare lade en scotte køre.
skifte hærd flere gange om året :shock: ?? ikke her, i stedet for har jeg valgt en størrelse på fyret som passer til huset ;)
har nu haft scotten i 2 1/2 år med udskiftning af 1 stk lysføler = udgift på ca 140 kr
Ja eftersom jeg til tider er væk fra huset i længere tid af gange, så er jeg en af dem der syntes det er rart med stokerkontrol/cloud, så jeg kan følge med i at tingene nu kører som det skal og familien kan med sindsro glemme alt om hvor varmen kommer fra ;)

Selvom jeg er 100% scotte/woody så findes der sku da også andre fabrikater som jeg syntes ser spændene ud, og tro mig var pengene som jeg gerne ville, så kunne jeg sagtens have fundet på at prøve en mgm eller en biowin bare for at se hvad det er for en fætter ;)

just my 2 cent ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

hgj
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 23
Tilmeldt: 20 feb 2011 14:48
Mit fyr: Pellux 100, PB20Max
Areal: 220
Brændsel: Piller + træ
Geografisk sted: Vrå

Scotte eller Pellux

Indlæg af hgj »

levi skrev:Jeg forsøger netop at forholde mig sagligt i denne tråd, - hvilket jeg også forlanger andre gør, - og jeg har så vidt jeg kan læse hverken provokeret nogen eller noget i denne tråd...

Hvorfor må jeg ikke modargumentere - og forlange argumenter ? - fordi jeg er forhandler ?
Der er jo netop ikke tale om en modargumentation når man udelukkende forlanger argumenter og saglige indlæg fra dem der ikke kører NBE anlæg. Jeg betvivler ikke din viden angående NBE's produkter..
levi

Scotte eller Pellux

Indlæg af levi »

nemocharley skrev:
Du har mere indflydelse qua din viden, erfaring og mængde af indlæg og self. din titel.

Og så er du decideret fræk med den skole kommentar - du skriver NEMO ikke Nemo, og du ved ligeså godt som jeg, at der er en væsentlig forskel - det svarer jo til at råbe mit nick/navn. Jeg synes, du glider af på min direkte henvendelse til dig. Når det så er sagt, så har jeg stor respekt, for det arbejde du har lagt herinde på forum - og det er blandt andet på baggrund af dette, at jeg personligt er af den holdning, at du bør fare mere med lempe i dit skriftsprog. Du ved mindst ligeså godt som jeg, at det hurtigt bliver ømtåeligt, når vi sammenligner stokere - derfor er der særlig god grund til at skrive pænt og holde dialogen mere åben (hvilket naturligvis ikke betyder, at man skal give køb på sine overbevisninger).

At du er forhandler er ikke et problem for mig - det fremgår jo tydeligt i signaturen.
OK - det var ikke en bevidst handling at skrive hele dit nick med stort - det beklager jeg hvis du tog ilde op!

Jeg er en stædig satan, - jeg ved meget om pillefyr - hvis nogen siger "B" - så vil jeg *BIP* vide hvorfor de siger "B".

Jeg er ikke farvet af nogen typer pillefyr overhovedet, - men jeg handler med de pillefyr jeg mener er de bedste, - og dem jeg bedst kan sælge til de kunder jeg har.

Hvis nogen siger noget er bedre - er jeg lydhør - og vil gerne høre hvorfor - men argumenterne skal sku være iorden, - hvis de ikke er det, - bliver jeg provokeret, - og ramt fagligt.

Og ja - jeg er debattør til fingerspidserne på trods af at jeg også er forhandler.
levi

Scotte eller Pellux

Indlæg af levi »

hgj skrev:
Der er jo netop ikke tale om en modargumentation når man udelukkende forlanger argumenter og saglige indlæg fra dem der ikke kører NBE anlæg. Jeg betvivler ikke din viden angående NBE's produkter..
Når man anbefaler et anlæg fremfor et andet (Uanset mærke) - må man så ikke forlange argumenter herfor - og gerne saglige argumenter ?

Syntes du at et argument som bedre eltænder, - og en skæv skrue er saglige argumenter ?..... :shock:
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Scotte eller Pellux

Indlæg af Brandsen »

Guds fred i Stoker Pro forum,

Jeg har både en Baxi 2.5, og en Scotte BS mini 10kw, sat i serie, så jeg kan udmærket følge begge
fløje i religionskrigen. Hvis jeg åbner og lukker lågerne på min Baxi, og efterfølgende samme på Scotten,
så er der en verden til forskel i kvaliteten. Der er også en verden til forskel i prisen, Baxi'en koster godt det
dobbelte, og ikke mindst, der er en verden til forskel hvad de er gode til, det er præcis derfor jeg har begge dele.

Baxi'en æder alt med sin iltstyring, og er suveræn til at æde alle mulige forskellige brændsler, uden overhovedet
at skulle bekymre sig om noget som helst, mens Scotten er suveræn til at køre i mega lav last her om sommeren,
for det kan min Baxi dæl'me ikke. En Baxi 2.5 til kun 425m2 er alt for stor om sommeren.
Omvendt kan min Baxi æde spildkorn til kr 300,- pr ton, og hamre afsted i pingvinvejr, det kan min Scottte dæl'me ikke.

Synes det er en diskussion om hammer eller skruetrækker, hammer er klart bedst hvis man skal slå søm i,
mens skruetrækker er klart at foretrække hvis der skal en skrue i, og det er præcis sådan jeg ser min Baxi
versus min Scotte, de er begge pisse gode, men til hvert sit formål.

Nu er mit indlæg klart jo bedre en ham der Oldgaards, så det er altså 5 cent 8)
Senest rettet af Brandsen 01 aug 2013 22:24, rettet i alt 1 gang.
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

nemocharley

Scotte eller Pellux

Indlæg af nemocharley »

Fair nok Levi og tak for det.

Jeg beklager jeg ikke kan svare dig teknisk godt nok i dybden (heldigvis sidder der folk som Ugelvig og Triumph herinde, som kan dette til fulde) - en af mine pointer var, at det er der rigtig mange forbrugere som ikke kan - og de vælger ud fra det standpunkt. Jeg fik meget vejledning og hjælp, men mange informationer var direkte modstridende - til sidst gik jeg efter en overbevisning og en vurdering af hvad vi kunne holde til (set i lyset af - at jeg ville have solvarme). Men det kan jeg skrive om i anden tråd. Tak for debatten, denne tråd er ret oplysende.

ps. de skæve skruer i pillemagasinet og sjuskede svejsninger gav mig bare ikke lyst til at købe anlægget - det er hverken repræsentativt retfærdigt eller specielt sagligt, omend det vækkede en bekymring i mig om anlægget var sådan hele vejen igennem. Samme uretfærdige behandling fik Ekoheaten, da den flyttede sig, bare fordi jeg lænede mig lidt op ad fyret, mistede jeg tilliden til den.
Senest rettet af nemocharley 01 aug 2013 22:51, rettet i alt 1 gang.
hgj
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 23
Tilmeldt: 20 feb 2011 14:48
Mit fyr: Pellux 100, PB20Max
Areal: 220
Brændsel: Piller + træ
Geografisk sted: Vrå

Scotte eller Pellux

Indlæg af hgj »

levi skrev:Når man anbefaler et anlæg fremfor et andet (Uanset mærke) - må man så ikke forlange argumenter herfor - og gerne saglige argumenter ?

Syntes du at et argument som bedre eltænder, - og en skæv skrue er saglige argumenter ?..... :shock:
Det er jo netop det jeg forsøger at sige til dig, man skal forlange saglige argumenter, også når det er ens "eget" udstyr.
Alt hvad der er positivt ang. NBE er pr definition sandt, argumenter eller ej, mens negative aspekter affærdiges hurtigt som usaglige og fjollede.

En bedre eltænder er et lille aspekt, jeg er væk hjemmefra ca 200 dage om året, så en solid eltænder er vigtig for mig. Kan kun tilslutte mig at for nogle er det sjovt at gå og fin-tune, det er det ikke nødvendigvis for andre. Alle fyr har fordele og ulemper, og selvfølgelig er man farvet af hvad man selv har investeret i. Men der findes stadig andre fisk i vandet :lol:
levi

Scotte eller Pellux

Indlæg af levi »

hgj skrev:
Det er jo netop det jeg forsøger at sige til dig, man skal forlange saglige argumenter, også når det er ens "eget" udstyr.
Alt hvad der er positivt ang. NBE er pr definition sandt, argumenter eller ej, mens negative aspekter affærdiges hurtigt som usaglige og fjollede.

En bedre eltænder er et lille aspekt, jeg er væk hjemmefra ca 200 dage om året, så en solid eltænder er vigtig for mig. Kan kun tilslutte mig at for nogle er det sjovt at gå og fin-tune, det er det ikke nødvendigvis for andre. Alle fyr har fordele og ulemper, og selvfølgelig er man farvet af hvad man selv har investeret i. Men der findes stadig andre fisk i vandet :lol:
Jeg er altid lydhør over for hvad der kan gøres bedre på et NBE produkt, - og jeg går også gerne videre med tingene til producenten hvis jeg er enig - så kritik/konstruktive forslag må absolut også godt fremhæves vedr. NBE anlæg - det har jeg aldrig været bleg for at lytte til - og jeg har aldrig fejet fejl eller reklamationer ind under gulvtæppet - jeg har LØST problemerne hvergang! :great:

Jeg er slet ikke så farvet endda, - jeg er nørd som så mange andre - endda nok mere end så mange andre - min "ulempe" er blot at jeg også er forhandler - som elsker en rask debat - faglige korrektheder og gode argumenter icon_cheesygrin.gif

Får jeg ikke det i en debat, - så bliver jeg skuffet!
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Scotte eller Pellux

Indlæg af Ugelvig »

levi skrev:Hvad med den ? - jeg kender ikke nogen der har skiftet deres NBE kedel/brænder/snegl pga. slitage?...

Jo en gearmotor - og andre sliddele, - men da ikke hele kedeldele (??)...

Kom nu Nemo - du må kunne gøre det bedre, - frem med argumenter der holder vand istedet for det her.... icon_frown.gif

Det kan godt være vi ikke argumenterer ens - men husk nu jeg er grossist og sælger ca. 1000 anlæg om året, - jeg tror ikke du finder nogen der har fingeren på pulsen vedr. holdbarhed bedre end mig!

Så det du sidder og skriver nu - er total mystisk, - og ikke noget jeg på nogen måde kan genkende - hvis du vil argumentere og debattere med mig, - så kom med fakta! :x
Jeg kan ikke tage bladet fra munden, da jeg jf. mit arbejde ikke kan/må udstille mine kunder. Nu blander jeg mig igen i debatten, selvom jeg egentlig burde holde kæft. Du må stole på det jeg skriver eller lade være Levi. De kunder der kontakter mig, gør det enten fordi de er i tvivl om, hvad de skal købe/investere i eller når "Shit hits the fan" og de skal hjælpes ud af en skidt situation.

Jeg har umiddelbart kendskab til et par håndfulde mere eller mindre fortvivlet NBE kunder, der bestemt ikke føler de har købt Verdens bedste produkt. Ligeledes føler de ikke, at der kommer meget hjælp fra deres installatør/montør, der i de fleste tilfælde ikke kommer direkte fra NBE af. Altså kan der sagtens ligge en fejlkilde heri, da den lokale montør måske ikke er klædt godt nok på. I mange af tilfældene er anlæggene skiftet til andet mærke (ikke Vølund).

Selvfølgelig kan man sige at 10 - 15 anlæg i Sønderjylland jo på ingen måder vælter læsset. Men NBE har en overrepræsentation i de opkald jeg får ind med problemer. Jeg får bestemt også opkald og spørgsmål om andre anlæg, men ikke som NBE. Dette kan selvfølgelig skyldes, at der står mange anlæg fra NBE i landet, det kan også skyldes så meget andet.

Når man som mig, arbejder som uvildig konsulent, er det fandens svært at begå sig på diverse åbne fora som f.eks. dette. Jeg ser og oplever mange forskellige ting, som alm. installatører/montører/forhandler og importøre ikke gør. Jeg oplever oftest kun problemerne, når lortet er gået i hårdknude. Jeg skal forholde mig nøgternt til ALLE produkter! Men sad vi helt privat og drak en pils, så ville du få hele historien, råt for usødet 8)

Dermed ikke sagt, at NBE ikke laver gode anlæg, det gør de! Og salgstallene taler deres eget tydelige sprog. Vi har jo set, hvad der sker hvis producenterne er ligeglade... :wink:
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)
levi

Scotte eller Pellux

Indlæg af levi »

Ugelvig skrev:
Jeg kan ikke tage bladet fra munden, da jeg jf. mit arbejde ikke kan/må udstille mine kunder. Nu blander jeg mig igen i debatten, selvom jeg egentlig burde holde kæft. Du må stole på det jeg skriver eller lade være Levi. De kunder der kontakter mig, gør det enten fordi de er i tvivl om, hvad de skal købe/investere i eller når "Shit hits the fan" og de skal hjælpes ud af en skidt situation.

Jeg har umiddelbart kendskab til et par håndfulde mere eller mindre fortvivlet NBE kunder, der bestemt ikke føler de har købt Verdens bedste produkt. Ligeledes føler de ikke, at der kommer meget hjælp fra deres installatør/montør, der i de fleste tilfælde ikke kommer direkte fra NBE af. Altså kan der sagtens ligge en fejlkilde heri, da den lokale montør måske ikke er klædt godt nok på. I mange af tilfældene er anlæggene skiftet til andet mærke (ikke Vølund).

Selvfølgelig kan man sige at 10 - 15 anlæg i Sønderjylland jo på ingen måder vælter læsset. Men NBE har en overrepræsentation i de opkald jeg får ind med problemer. Jeg får bestemt også opkald og spørgsmål om andre anlæg, men ikke som NBE. Dette kan selvfølgelig skyldes, at der står mange anlæg fra NBE i landet, det kan også skyldes så meget andet.

Når man som mig, arbejder som uvildig konsulent, er det fandens svært at begå sig på diverse åbne fora som f.eks. dette. Jeg ser og oplever mange forskellige ting, som alm. installatører/montører/forhandler og importøre ikke gør. Jeg oplever oftest kun problemerne, når lortet er gået i hårdknude. Jeg skal forholde mig nøgternt til ALLE produkter! Men sad vi helt privat og drak en pils, så ville du få hele historien, råt for usødet 8)

Dermed ikke sagt, at NBE ikke laver gode anlæg, det gør de! Og salgstallene taler deres eget tydelige sprog. Vi har jo set, hvad der sker hvis producenterne er ligeglade... :wink:
Ok - nu handler jeg meget med en energikonsulent som i dag er ansat hos Seas NVE i Kalundborg, - en jeg læste til installatør med for mange år siden, - han anbefaler mere eller mindre kun Scotte til sin kunder, - men han ved også - bliver der problemer, - så ringer de bare til mig, - så skal jeg nok fikse det!

Det samme tilbud får du hermed Ugelvig - hvis du har kunder der har problemer med et NBE produkt - så ringer du til mig - eller får dem til at ringe til mig, - så skal jeg sørge for problemerne bliver fikset med det vuns!

Kom til NBE`s åbent hus 31/8 - så tager vi en snak om sagerne over en kold øl eller 2 - og får løst de problemer du nævner!

En ting jeg vil give dig ret i - det betyder rigtig meget hvem man køber anlægget af - der er mange der ikke aner hvad de har med at gøre... - Og det lider alle produkter under, - men kontakt mig, - så skal jeg sørge for der bliver taget hånd om sagerne!

Det tilbud gælder forøvrigt ALLE!

Besvar