Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ikke en eneste uforbrændt pille

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
calle

Ikke en eneste uforbrændt pille

Indlæg af calle » 01 apr 2013 19:55

Lintz skrev:
Mon ikke trådstarter bærer over med os - fik lige læst den gamle tråd igennem igen - Hold da op en diskussion - Dejligt.
Og "Calle-dreng" var også med på banen, enda med en tråd noget ligende, fra før jeg blev født... icon_cheesygrin.gif
Jep Lintzyboy :great:

Jeg ved stadig ikke, om jeg fyrer effektivt, men jeg ved, at lortet er stabilt, og at selve forbrændingen er fin. Var lige en smut på Læsø i påsken, og da vi kom hjem stod Scotten bare og kørte, som den skulle. Jeg tænkte ikke engang på den, mens vi var væk :great: .

Mellemovernattede på Scandic Aalborg og stod på værelset med kikkerten og spejdede ud over Hadsundvej mod øst. Havde ikke helt sluppet Stoker Pro, for jeg stod og tænkte - derude i horisonten, der bor Lintzyboy. (og så er det ikke engang løwn). icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Ikke en eneste uforbrændt pille

Indlæg af HR LUCCA » 01 apr 2013 21:07

triumph skrev:Puha det var en en lang tråd, og jeg nåede altså ikke hele vejen igennem.
Min erfaring med min 24 KW brænder (der jo er den samme som en 16 KW´s brænder)
Er at ved lav last suser der en del luft forbi bålet uden og deltage i forbrændingen. (bålet er meget lille ifh til hærden, så der er meget plads luften kan smutte forbi bålet på)
Jeg har prøvet at optimere på dette ved at lave skamolfætre, andre hærde mm.
Men fandt ud af at selvom det formindskede forbruget, så gav det driftmæssige problemer. Og i stedet monterede jeg rumtermostat, herved kan jeg sikre at fyret aldrig kommer til at køre mindre end 30-40% last. Og heller ikke står og fedtfyre, med et stort tomgangstab tilfølge.

På denne måde syntes jeg at man i højgrad kan kompentsere for stort fyr/lille forbrug :great:

Hej Trimph kan du ikke sætte min drift højre ? hæve den fra 10 % til feks 20-30 % så vil den ikke fedtfyre

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Ikke en eneste uforbrændt pille

Indlæg af Lintz » 01 apr 2013 21:12

calle skrev:
Jep Lintzyboy :great:

Jeg ved stadig ikke, om jeg fyrer effektivt, men jeg ved, at lortet er stabilt, og at selve forbrændingen er fin. Var lige en smut på Læsø i påsken, og da vi kom hjem stod Scotten bare og kørte, som den skulle. Jeg tænkte ikke engang på den, mens vi var væk :great: .

Mellemovernattede på Scandic Aalborg og stod på værelset med kikkerten og spejdede ud over Hadsundvej mod øst. Havde ikke helt sluppet Stoker Pro, for jeg stod og tænkte - derude i horisonten, der bor Lintzyboy. (og så er det ikke engang løwn). icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen
24 km - Calle-dreng - 24 km fra Scandic v Statoil.
Lie ud og så te højre :D
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Ikke en eneste uforbrændt pille

Indlæg af triumph » 02 apr 2013 10:10

HR LUCCA skrev:

Hej Trimph kan du ikke sætte min drift højre ? hæve den fra 10 % til feks 20-30 % så vil den ikke fedtfyre
Den står til min 30%, men der er meget bedre økonomi i at fyret står stille, hvis der er varme nok i rummet, og kun køre når det er koldt


Besvar