Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Køb af scotte (VVS nr)

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
lnilni
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 58
Tilmeldt: 27 jan 2013 07:34
Mit fyr: Woody 16kw
Areal: 194kvm+18m3 pool
Brændsel: Barkinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Årligt forbrug: 8

Køb af scotte (VVS nr)

Indlæg af lnilni » 11 feb 2013 08:13

Hejsa, jeg overvejer meget kraftigt at købe et pillefyr og efter megen søgen i div forum's ( dog virker stokerpro som mest seriøst) jeg har et spørgsmål hvis jeg skal sammenligne priser fra forskellige udbyder skal jeg bruge VVS nr men hvordan finder jeg en komplet liste? Jeg bruger pt fjernvarme ( med varmeveksler) ca 200 kvm et hus fra 1969 med meget store vinduer ( er blevet anbefalet 16kw). Jeg skal bygge et fyr-rum i min garage, hvad vil i anbefale som minimum størrelse i kvm? ( jeg vil have en 500L silo) på forhånd tak. Mvh Lars ( jeg har ikke en VVB, men regner med at købe en brugt, hvis det er nødvendig??? Er der noget jeg skal tage forbehold for da jeg regner med at sætte solvarme til i løbet af et par år)


Blaser
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 167
Tilmeldt: 28 nov 2011 14:15
Mit fyr: Atmos med ældre stoker
Areal: 200
Brændsel: træpiller, flis og andet
Dagligt forbrug: ved ikke endnu
Geografisk sted: Himmerland

Køb af scotte (VVS nr)

Indlæg af Blaser » 11 feb 2013 15:11

Hvis du forventer at installere solvarme, kan du ligeså godt montere en beholder der er forberedt til det med samme.

Blaser

dannidines

Køb af scotte (VVS nr)

Indlæg af dannidines » 11 feb 2013 16:34

Såfremt du overvejer solvarme, prøve engang at sammenligne priserne for en VVB med 2 spiraler (centralvarme+sol) koster alene og hvad du kan erhverve dig F.eks . Et sæt m. 200/300 L beholder, 1 vacuum eller 2 planfangere til... Oftest (sys jeg) er beholderen skam dyr alene sammenlignet met sætpriserne...

Såfremt du er fokuseret på en brugt beholder, så prøv dba.dk, gul&gratis, eller under køb/salg på dette forum og se hvad du kan erhverve dig et brugt solfanger sæt for...

Bare mit "indspark" ... ;-)

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Køb af scotte (VVS nr)

Indlæg af Lintz » 11 feb 2013 19:06

lnilni skrev:Hejsa, jeg overvejer meget kraftigt at købe et pillefyr og efter megen søgen i div forum's ( dog virker stokerpro som mest seriøst) jeg har et spørgsmål hvis jeg skal sammenligne priser fra forskellige udbyder skal jeg bruge VVS nr men hvordan finder jeg en komplet liste? Jeg bruger pt fjernvarme ( med varmeveksler) ca 200 kvm et hus fra 1969 med meget store vinduer ( er blevet anbefalet 16kw). Jeg skal bygge et fyr-rum i min garage, hvad vil i anbefale som minimum størrelse i kvm? ( jeg vil have en 500L silo) på forhånd tak. Mvh Lars ( jeg har ikke en VVB, men regner med at købe en brugt, hvis det er nødvendig??? Er der noget jeg skal tage forbehold for da jeg regner med at sætte solvarme til i løbet af et par år)
Var det ikke en ide at gå ind på NBE´s hjemmeside under forhandlerliste http://www.nordjysk-bioenergi.dk/forhan ... liste.html
Der burde du kunne finde en forhandler i dit nærområde.

Du kunne også udfylde din profil lidt mere - evt. m postnummer - der er mange som gerne viser sit fyr frem hvis du gerne vil sparke til et inden du køber.

Her på siden er der også forhandler som giver rabat når du er medlem af Stokerpro - hvem det er må du selv finde ud af....

Forresten - velkommen til :P
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

torp
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 19
Tilmeldt: 29 maj 2011 09:41
Mit fyr: Scottie 20 kw
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 3500
Geografisk sted: Værløse

Køb af scotte (VVS nr)

Indlæg af torp » 11 feb 2013 19:13

Du ringer bare til Søren fra Dansk Vvs-center A/S :-)

Men hvis du bor i stor København kan du jo kikke forbi inden

Ole
Værløse
Med venlig hilsen
Ole Torp
Værløse


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Køb af scotte (VVS nr)

Indlæg af HR LUCCA » 11 feb 2013 21:58

Hvis du vil have et pillefyr vil jeg sige du skal droppe solvarmen , den tjenner sig aldrig hjem :wink: du skal kun vælge det hvis du er meget grøn icon_cheesygrin.gif , jeg er ejer af et pillefyr og bruger ca 100 kg piller =200 kr til varmt pr måned om sommeren , så hvis du skal bruge 25-30 tusinde på sol varme går der mange år indet det er betalt , inden du laver rummet så kontakt din skorstenfejer og hør hvad han forlanger til størelsen af rum og hvordan det skal brandsikkeres .

lnilni
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 58
Tilmeldt: 27 jan 2013 07:34
Mit fyr: Woody 16kw
Areal: 194kvm+18m3 pool
Brændsel: Barkinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Årligt forbrug: 8

Køb af scotte (VVS nr)

Indlæg af lnilni » 12 feb 2013 19:01

Blaser skrev:Hvis du forventer at installere solvarme, kan du ligeså godt montere en beholder der er forberedt til det med samme.

Blaser
Hej Blaser, tak for input :)

lnilni
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 58
Tilmeldt: 27 jan 2013 07:34
Mit fyr: Woody 16kw
Areal: 194kvm+18m3 pool
Brændsel: Barkinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Årligt forbrug: 8

Køb af scotte (VVS nr)

Indlæg af lnilni » 12 feb 2013 19:08

dannidines skrev:Såfremt du overvejer solvarme, prøve engang at sammenligne priserne for en VVB med 2 spiraler (centralvarme+sol) koster alene og hvad du kan erhverve dig F.eks . Et sæt m. 200/300 L beholder, 1 vacuum eller 2 planfangere til... Oftest (sys jeg) er beholderen skam dyr alene sammenlignet met sætpriserne...

Såfremt du er fokuseret på en brugt beholder, så prøv dba.dk, gul&gratis, eller under køb/salg på dette forum og se hvad du kan erhverve dig et brugt solfanger sæt for...

Bare mit "indspark" ... ;-)
Hej dannidines tak for feedback, jeg regnede med at købe en brugt VVB nu og om et par år at udskifte den med et solfanger sæt. Men hr Lucca har et hårdt slående argument så jeg dropper nok solfangeren men lad os nu se om et par år icon_cheesygrin.gif

dannidines

Køb af scotte (VVS nr)

Indlæg af dannidines » 12 feb 2013 19:25

Hejsa,

Jeg er bekendt med investeringen af solfangeranlæg i ren kr/øre, så er der meget som taler imod et sådan anlæg ved etableringen af pillefyr..

Men lad mig kort skitsere min situation..

Pillefyr 16 kw scotte V10
Solfangeranlæg 90 vacuumrør 500L beholder
Solcelleanlæg 3 kw

Samlet investering på 70000 kr

Jeg har indledningsvis den grønne hat på og er vokset op i et lille grønt Greenpeace joggingsæt og er skolet til at passe på vor jord, så nu du advaret - jeg er farvet i mine holdninger og miljøskadet af min opvækst:-)

Jeg har forude. Ovenstående, en enorm komfort i mit solfangersetup - det laver alt varmt vand i ca 7-8 mdr om året og suppleret med varme på badeværelserne i perioden "sen forår - tidlig efterår" og p.t leverer det min. 500L 35-40 grader varmt vand (fyret skal stå for de resterende 20-25 grader)

Men ved et "lille anlæg" med 1 vacuum eller 2 plan samt VVB på 200 (300L) vil du for tja en 7-10000 (brugt) være godt kørende og have komforten ved ikke at skulle have fyret kørende om sommeren og have supplement til varmt vand i de kolde måneder..


På papiret kan det være en lang forrentning, men at fortryde for at gøre om er oftest dyrere og tager længere tid...

Håber du vælger det som er rigtigt for dig/jer, men jeg ville ikke undvære mit..

For lige at vende mit beløb (for alle 3 ting) så har jeg med et NBE pillefyr+solfanger samt et solcelle anlæg fra schmalfeldt et setup "mit alles" for mindre end andre køber fyr for alene:-)

lnilni
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 58
Tilmeldt: 27 jan 2013 07:34
Mit fyr: Woody 16kw
Areal: 194kvm+18m3 pool
Brændsel: Barkinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Årligt forbrug: 8

Køb af scotte (VVS nr)

Indlæg af lnilni » 12 feb 2013 19:28

Lintz skrev:
Var det ikke en ide at gå ind på NBE´s hjemmeside under forhandlerliste http://www.nordjysk-bioenergi.dk/forhan ... liste.html
Der burde du kunne finde en forhandler i dit nærområde.

Du kunne også udfylde din profil lidt mere - evt. m postnummer - der er mange som gerne viser sit fyr frem hvis du gerne vil sparke til et inden du køber.

Her på siden er der også forhandler som giver rabat når du er medlem af Stokerpro - hvem det er må du selv finde ud af....

Forresten - velkommen til :P
Hej Lintz tak for velkomsten :great: mit postnr er 8722... (Så jyde med stort J) grunden til en liste med VVS nr er for at sammenligne tilbud fra mere en forhandler eller købe det direkte hos sanistål 8) hvis man kan spare flere tusinde kr var det jo en mulighed ( jeg vil foretrække at købe ved en forhandler men ikke for enhver pris) det er nemmere at tage en beslutning når man kender pris niveuet. Jeg har et par bekendte som kører med scotte (kun gode anbefalinger, så derfor er valget nemt Scotte) Jeg har kontaktet Søren hos dvc-center for et tilbud, har dog ikke modtaget det endnu :roll: (hans kommentar var dog " jeg tjener ikke noget på selve fyret kun på tilbehør" så det bliver spændene at se tilbuddet icon_cheesygrin.gif


Besvar