Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvilken askesuger bruger I?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Hvilken askesuger bruger I?

Indlæg af pso » 27 mar 2013 23:17

Min Nilfisk Aero har været udsat for slibestøv fra både mur og gips flere gange og i større mængder, den er ikke gået i stykker endnu, men det er naturligvis gds og ikke hver dag som erhverv. Det originale papirfilter skulle dog skiftes til det nyere filter lavet i noget kunststof, WASCO poser 5715 fungere også rigtig godt.


calle

Hvilken askesuger bruger I?

Indlæg af calle » 28 mar 2013 08:31

Jeg bruger en Bosch industristøvsuger 1100 w. med en original askecyklon foran. Renser Scotten hver 14. dag i vinterhalvåret. Hverken støvsuger eller cyklon er tømt endnu, og sættet har kørt siden december 2011. Det skal så siges, at jeg har askebakke i fyret, som bliver tømt i en plastikpose.

Venlig hilsen

peos
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 151
Tilmeldt: 26 feb 2012 18:04
Mit fyr: Scotte 20 kW og 60 rør solvarme
Areal: 280
Brændsel: træpiller 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: Ved jeg ikke endnu
Geografisk sted: Næstved

Hvilken askesuger bruger I?

Indlæg af peos » 04 apr 2013 21:19

Jeg bruger også en billig en fra VVS-eksperten. Jeg har haft den 1 år, jeg har ikke tømt eller renset den endnu, og den suger stadig! Ikke kraftigt, men det har den aldrig gjort.

dannidines

Hvilken askesuger bruger I?

Indlæg af dannidines » 05 apr 2013 07:15

Jeg har så'n Wasco våd/tør støvsuger fra Harald skrald med 1250 watt og med en brændhæmmende stofpose sat i. jeg mener dog kun jeg gav 299 kr + 49 kr for filter, men 348 kr som er ved at runde sin 3. Sæson af er okay:-)

http://www.harald-nyborg.dk/p4470/vaad- ... 20-l-wasco

Eneste ulempe er mundstykket er plastik, men jeg suger først når fyret et koldt... Har ikke oplevet noget som er smeltet endnu..

Den her er den fra VVS-eksperten, men er magen til:

http://www.vvs-eksperten.dk/index/stofp ... ger-p42268

Brugeravatar
Scotte Kim
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 312
Tilmeldt: 03 jun 2008 13:35
Mit fyr: Scotte 10kw + Black star kedel styr 6,25
Areal: 145 bolig +60 garage
Brændsel: Træpiller 8 mm
Årligt forbrug: 3,5 tons
Geografisk sted: Lyndby (vest for Roskilde)

Hvilken askesuger bruger I?

Indlæg af Scotte Kim » 11 apr 2013 23:45

Jeg bruger kun min støvsuger til at suge træstøv med. Det virker godt gennem sneglen hvis den er fyldt med støv og ikke kan transportere pillerne pga for meget støv.

Enten brænder jeg støvsugerne af eller også hvirvler de mere rundt med askestøv end godt er. Desuden larmer de som en en rumraket. Jeg bruger en støvmaske og tømmer så meget jeg kan udendørs fra skuffen så støvet blæser væk fra mig selv.

De sidste i kedlen renser jeg lige med en børste og fejebakke. Fyret er altid slukket så der ikke er gløder.

Om kedlen er renset 98% eller 100% er jo ligegyldigt for forbruget og effekten efter rens.

Jeg bruger også først stålbørsten efter jeg har skrabet med den lille flade rensepind. På den måde faldet støvet ned i kedlen i stedet for at suse rundt i luften.

Godt mit fyr ikke står indeni huset !!


pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Hvilken askesuger bruger I?

Indlæg af pso » 29 apr 2013 21:29

Den der originale stålbørste er da helt håbløs den kan da kun ridse og ikke rense.
Jeg bruger en alm pejsekost og så den flade rensepind der hvor kosten er for tyk.


Besvar