kW i display

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

kW i display

Indlæg af TaagMan »

pso skrev:ER der iøvrigt nogen steder man kan se hvad skorstenstræk værdierne svare til i Pa?
Ikke så vidt jeg ved. Hvis man har et nogenlunde stabilt træk på 10 Pa, mener jeg at skorstenstrækket skal indstilles 0-1... men det er altid noget der skal indstilles pr installation. Bare fordi man har en trækstabilisator på der er indstillet til 10 Pa, kan trækket jo godt være 9 eller 13... desværre.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

kW i display

Indlæg af triumph »

jeg lavede 5 afvejninger i træk og tog et gennemsnit (afvejningerne havde en variation på så vidt jeg husker 20%..!)
Jeg havde modtaget 3 paller træpiller, sammen med dem jeg havde tilbage var det = 3264 kg. Som jeg indtastede i display.
Nu viser display - 69 kg. Samtidigt har jeg ´288 kg tilbage = en fejlvisning på 359 kg (hvis der altså ikke var mere end 16 kg/sæk)
= en fejlvisning på 11%. Noget derformodentligt kan henføres til uens fødning. (det er vist sjældent leverandørende kommer for meget i sækkende)
Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
17
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Blevet takket: 1 gang

kW i display

Indlæg af Flunk »

TaagMan skrev:Hvad vinkel står din snegl i Flunk?
40-45 grader
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk
peos
Stoker V
Stoker V
12
Indlæg: 151
Tilmeldt: 26 feb 2012 18:04
Mit fyr: Scotte 20 kW og 60 rør solvarme
Areal: 280
Brændsel: træpiller 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: Ved jeg ikke endnu
Geografisk sted: Næstved

kW i display

Indlæg af peos »

Jeg går ud fra, at forklaringen om at kW i displayet beregnes ud fra pillemængden og afvejningen kun gælder, hvis der ikke er monteret flowmåler, sådan som Flunk starter med at skrive.

Hvis der er flowmåler, skulle kW i displayet da gerne være beregnet ud fra flow og frem- og returtemperatur og dermed vise den effekt, der afsættes i huset?

Min 20 kW kan sagtens køre 100 % (f.eks. ved VVB) og samtidig vise 10 kW i displayet. Det har jeg indtil videre forklaret mig selv med, at hus/VVB ikke aftager mere end 10 kW. Og det kan godt lade sig gøre i en kort periode, hvis temperaturen i kedlen er på vej op. Men naturligvis ikke i længere tid.

Men jeg har også i den kolde tid, vi havde for en måneds tid siden, oplevet at fyret konstant lå på 70-80 procent og effekten samtidig viste 12 kW - eller 60-70 procent og 10 kW. Og det har jeg ikke rigtig nogen forklaring på, for så meget spild kan der vel ikke ryge ud af skorstenen, når røgtemperaturen ligger på 100-130 grader?
Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
13
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

kW i display

Indlæg af TaagMan »

Flunk skrev:40-45 grader
Hm, det er sgu underligt. Har du prøvet at sidde en 20 minutter i fyrrummet og lytte til den eksterne snegl... og den doserer en nogenlunde ens mængde hver gang, og ikke f.eks. stritter meget imod/sidder fast når den er ved at have nået en omgang osv?

Jeg forstår ikke hvorfor der skal være så stor forskel. Min kW måler passer perfekt med den effekt jeg indfyrer -3/4% og det er jo at forvente... men, min pillebeholdning passer også når jeg er ved at være i bund, så det kan jo være derfor.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Besvar