Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forbrug i øjeblikket

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
saveit
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 19 aug 2012 21:37
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar Semirens
Areal: 145kvm, 90kvm opvarm
Brændsel: TPI Supreme 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4171

Forbrug i øjeblikket

Indlæg af saveit » 06 dec 2012 19:59

Nu var trykket så totalt gået af systemet igen selvom der er 1,4 bars tryk på ekspansionen.... Bliver sindssyg af det l**t...


Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2517
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 232 gange

Forbrug i øjeblikket

Indlæg af Hjemme teori » 06 dec 2012 20:05

Nu i er inde på ekspansionbeholderen. Selv om det i siger med 1,5 bar virker, så plejer man vist at sige at den skal fyldes uden modtryk, altså inden den monteres eller med tomt og åbent anlæg. Så skal den fyldes til 0,1-0,2 bar over trykket fra ekspensionsbeholdren til højeste sted i anlægget. Lad os sige øverste radiator er 4 meter over beholderen så skal fortrykket være 0,5-0,6 bar, hvorefter anlægget fyldes til de 1,5 bar. Så har man den maksimale udnyttelse af sin beholder, med mindst slid til følge.

Kan det tænkes at der er luft i dit system, som er ved at blive luftet ud i automat udluftere.
Last edited by 2 on Hjemme teori; edited 6 times in total
Mvh. Sophus

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Forbrug i øjeblikket

Indlæg af Grevens » 06 dec 2012 20:08

... når du nu om 97 dage stadigvæk kan påfylde 2 liter om dagen ... ... - når du vel til den erkendelse at der må være en utæthed i systemet ét sted ... ... eller at der bare er mejet mejet luft der kommer ud af autoudlufter i nattens mulm og mørke ...
8)
...

saveit
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 24
Tilmeldt: 19 aug 2012 21:37
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar Semirens
Areal: 145kvm, 90kvm opvarm
Brændsel: TPI Supreme 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4171

Forbrug i øjeblikket

Indlæg af saveit » 06 dec 2012 20:27

Grevens skrev:... når du nu om 97 dage stadigvæk kan påfylde 2 liter om dagen ... ... - når du vel til den erkendelse at der må være en utæthed i systemet ét sted ... ... eller at der bare er mejet mejet luft der kommer ud af autoudlufter i nattens mulm og mørke ...
8)
Jeg læser din besked som om at jeg ikke kan erkende, at mit system skulle være utæt. Al logik fortæller mig, at det burde være utæt. Men jeg kan simpelthen ikke finde utætheden. Jeg har haft lukket begge gulvvarmekredse af, samt kredsen til radiatoren på badeværelset. De eneste samlinger jeg har i mit system er i fyrrummet og inde ved shunten/gulvvarmekredsene - og der er knastørt.... Så ja, jeg er enig i at de 2 liter skal ud et sted, men jeg fatter det simpelthen ikke....


Besvar