Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Mit Nye Scotte Kører :) Nu til lidt spørgsmål

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
andersholm
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 170
Tilmeldt: 05 sep 2007 20:39
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kw semirens
Areal: 174 + 50 m2 garage
Brændsel: Rw pellets
Fremviser gerne i postnummer: 7330
Årligt forbrug: 5 tons

Mit Nye Scotte Kører :) Nu til lidt spørgsmål

Indlæg af andersholm » 13 nov 2012 22:50

Mit er med semirens. Det larmer PÆNT meget. Sådan du ved, lidt ligesom skole kridt på tavle og så meget højt. Er det normalt ? når jeg kikker ned til de rense flader som kører op og ned, så er de ikke Heeeeeeeelt lige, kan se den ene har skrabet lidt imod og lavet lidt slibe mærker. Men betyder det noget ?
Jeg har også den nye kedel med semirens, og oplever præcis det samme som dig. Det larmer og renser langt fra hele fladen(erne) Men jeg har så kun kørt med det 2 gange i sidste måned i 5 min. Syntes ikke der er så stort behov - men det skal jo virke alligevel. Ved ikke helt om det bare er sådan?

Jeg har monteret Silo føler. Når pillerne går helt op imod min silo føler viser displayet at siloen er tom dog står der med skrift hvor mange kilo der er i, baseret på når man indstaster silo indhold etc. 150kg og så tæller den ned baseret på snegl, så den kan finde på skrive 126kg hvis jeg ikke har indtstet at jeg har fyldt piller på. Men netop når føleren registrer der er 0cm skal lortet jo ikke fejle og skrive et andet tal når der er monteret en silo måler. Når så der bliver lidt afstand til silo måler så bliver silo i styringen sort op til så meget der er i kassen. Altså ½ sort ½ blank hvis silo er ½ fyld. Præcis som den jo skal. Nu skifter den så til skrive indhold i cm på den røde kontrol boks...

Nu til mit spørgsmål. Hvordan får jeg lortet til registrer at når siloføleren har 0cm til piller skal den skrive 150kg og ikke baser på det tal man selv indstaster ? Hvordan ændre jeg CM som den skriver i afstand til piller til KG ? Hvordan får jeg Stokerkontrol til registrer det er silo måler ? Den siger bare det tal som er baseret på indstastet silo indhold - de kg snegl har kørt ind? Så hvis jeg fjern aflæser over stokerkontrol så får jeg ikke den fysiske afstand fra min føler. Men en ´baseret´ indhold som jo langt fra er 100% sikker som en silomåler
Jeg har også silo måler monteret og har fundet ud af den ikke er helt så smart som håbet. Jeg havde også fået den opfattelse at den kunne skrive hvor mange kg der var tilbage, men det er altså ikke tilfældet endnu. Den kan vise det du ser i styringen med det sorte og ellers cm tilbage i stokercloud. På et tidspunkt kommer der nok en "bar" (se billede) - men det er vist ikke færdigt endnu. Men jeg ved ikke om den nogensinde kommer til at kunne ændre på kg, med mindre du selv justere når du fylder op. :wink:
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2012-11-13 kl. 22.52.34.png


knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Mit Nye Scotte Kører :) Nu til lidt spørgsmål

Indlæg af knaldhatte » 13 nov 2012 23:03

Jeg har også silo måler monteret og har fundet ud af den ikke er helt så smart som håbet. Jeg havde også fået den opfattelse at den kunne skrive hvor mange kg der var tilbage, men det er altså ikke tilfældet endnu. Den kan vise det du ser i styringen med det sorte og ellers cm tilbage i stokercloud. På et tidspunkt kommer der nok en "bar" (se billede) - men det er vist ikke færdigt endnu. Men jeg ved ikke om den nogensinde kommer til at kunne ændre på kg, med mindre du selv justere når du fylder op. :wink:
Jeg bruger kun stokerkontrol. Har ikke lige brugt tid på se hvordan stokercloud virker. Men har den sidst nye stokerkontrol. Hvordan får jeg aflæsningen fra silo måler derind ?

Ang. Semi rens. Min kører på ur 15m/dag lader bare lortet køre. Det skader vel ikke kanalerne altid er rene :) men lyder godt det ikke kun er mig, der mener det giver en grim lyd.

Brugeravatar
andersholm
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 170
Tilmeldt: 05 sep 2007 20:39
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kw semirens
Areal: 174 + 50 m2 garage
Brændsel: Rw pellets
Fremviser gerne i postnummer: 7330
Årligt forbrug: 5 tons

Mit Nye Scotte Kører :) Nu til lidt spørgsmål

Indlæg af andersholm » 14 nov 2012 07:36

Det virker først i den næste version stokerkontrol, men den skulle vist være lige på trapperne.

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Mit Nye Scotte Kører :) Nu til lidt spørgsmål

Indlæg af knaldhatte » 14 nov 2012 07:45

andersholm skrev:Det virker først i den næste version stokerkontrol, men den skulle vist være lige på trapperne.

Vil jeg glæde mig til icon_cheesygrin.gif


Status på min shunt er. Jeg har pillet kavelar røret op af den dyk lomme jeg har og stripset den udenpå kobberrøret, som jo er alm str. Rør. Min teori er den ikke kan finde ud af juster ordenligt. Da den sidder i det tykke rør på retur og temp ikke viser temp stigning med det samme shunten åbner. Allerede nu er temp blevet mere rolig på retur. Så nu får det lov prøve køre sådan.

Jeg har også isoleret med noget rockuld rundt om føleren til røret. Så den ikke måler 1/2 luft fra rummet self.

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Mit Nye Scotte Kører :) Nu til lidt spørgsmål

Indlæg af knaldhatte » 14 nov 2012 13:45

Så kom fyret online. Fyret kører nok lidt mærkeligt lige fra det kom online, Da jeg havde haft fyret slukket der. Så det skal lige finde sig selv.


http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=Knaldhatte


Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Mit Nye Scotte Kører :) Nu til lidt spørgsmål

Indlæg af Bigfoot » 14 nov 2012 15:32

det er da pænt varmt der ved dig hva??? 199.9 graders udetemp.... puha...
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Mit Nye Scotte Kører :) Nu til lidt spørgsmål

Indlæg af knaldhatte » 14 nov 2012 15:35

Bigfoot skrev:det er da pænt varmt der ved dig hva??? 199.9 graders udetemp.... puha...
Jah her i Taulov der skinner solen altid :evil:

Hvordan retter jeg ude temp ? har ikke føler så ved slet ikke hvor den får det tal fra...

0 Watt/m2 Sol indstråling ----> Hvad mener der med det tal det har ændret sig før. Forstår bare ikke hvad der mener med det.

Thomas5721
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 30 okt 2010 22:30
Mit fyr: Scotte
Areal: 225
Brændsel: German pellets
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Dagligt forbrug: ca 25 kg.
Årligt forbrug: Vides ikke endnu
Geografisk sted: Brønderslev

Mit Nye Scotte Kører :) Nu til lidt spørgsmål

Indlæg af Thomas5721 » 14 nov 2012 20:47

Tror det er lige i overkanten med 15 min rens hver dag, jeg bruger et elektronisk tænd/sluk, den kører et minut om dagen. Prøv at tænk dig dit kører 15*7*52*20, det bliver til mange timer i fyrets levetid. ca 1820 timer på 20 år, det tror jeg ikke vores polske håndværk har godt af.. min shunt kører perfekt med en radiator ventil.
Piller er ikke noget man spiser, men noget man brænder..


Besvar