Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

mini og overkogssikring

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

mini og overkogssikring

Indlæg af pso » 14 jan 2013 21:43

Jeg har minisiloen på højre side.
Jeg kunne ikke have overkogssikringen til at side på venstre side for der et gang areal hvor man ville gå ind i den.
Som elektronikman var jeg helt klar over at den IKKE skulle side inde i siloen. Læsningen blev at jeg satte den i den dyklomme der sider på bagsiden.
Det er lidt tæt på røgrøret og man kan måske risikere at en emsig skorstensfejer beklager sig ovar at den er for tæt på, men i praktisk er det ikke noget problem.
Normalt sidder manometer i dyklommen bagpå. den lykkes det mig med lidt begrænset magt at få krænget ud i gennem siden så den istedet for kunne sidde i siloen. På venstre side har jeg så den elektroniske føler fra styringe.


aamose
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 22 maj 2012 22:20
Mit fyr: Scotte mini 10 KW
Areal: 155
Fremviser gerne i postnummer: 7900
Årligt forbrug: 4800
Geografisk sted: 7900
Kontakt:

mini og overkogssikring

Indlæg af aamose » 15 jan 2013 16:48

Har monteret min styring på vægen, da jeg syntes at styringen kommer i vejen, når man skal fylde siloen, måtte dog også forlænge ledningerne :-)

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

mini og overkogssikring

Indlæg af pso » 16 jan 2013 22:13

Jeg har en mini med silo på højre side meningen fra nbe er man sætter overkogsnings sikring på modsatte side og sætter kedelføler ind i silo side
Bemærk der er en rund plade du kan trykke ud af silo.
Jeg havde så gang areal på venstre side og flyttede overkogssikring til bagside og fænomener ind i silo side
Du kan få vrøvl når skorstensfejer fordi overrkog kommer for tæt på røggrør

re20000
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 23
Tilmeldt: 02 apr 2013 01:27
Mit fyr: Blackstar 10 kW
Areal: 180
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4070

mini og overkogssikring

Indlæg af re20000 » 15 aug 2013 22:01

Jeg har også overkogssikringen inde i siloen. Jeg har sat en apparatkasse uden over den så der ikke kommer støv ind til den. Har bare limet den op inde på siden af siloen med en stribe silicone hele vejen rundt så det er tæt og kan så komme til overkogssikringen ved at skrue kassen åben. En madkasse eller tupperwarebox med et hul kan vel også gøre det, bare det kan holde til at blive skubbet til.
Et lignende problem er at siloens samlinger i sider og bund ikke er tætte så støv drysser ud og lægger sig i hulrummet under siloen, hvor brænderen sidder. Det kan potentielt give eksplosionsfare ligesom i en spån- eller melsilo. Jeg har tætnet alle samlinger i siloen med en ordentlig siliconebæ af samme årsag. Men det er åbenbart ikke et problem, der har bekymret de godkendende myndigheder, eller er det mig, der er lidt hys?

Nold

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

mini og overkogssikring

Indlæg af pso » 20 aug 2013 22:17

Rolig nu
Jeg har monteret mini siloen på højre side og fik samme problem
Ledningerne går ikke inde i siloen ved pillerne de går under siloen i den kasse som omslutter siloen
Jeg løste det således jeg byttede om på overkogssikringen og trykføleren. Så overkogssikring kom i studsen bagpå og trykføleren kom ind i silion.
Så kan ledningen godt nå, det kræver så lige at man bøjer metallet en smule for at trykrøret kringlet ud
Jeg gjorde fordi jeg simpelthen ikke har plads til at overkogssikring rager ud på venstre side
Forlængelse af ledning er jo ikke det store problem
Min styring sidder på væggen bag fyret i flugt med overkant af fyr så kan ledninger lige netop nå
Til gengæld synes jeg nbe har et problem med at den skarbe kanr på silo bagside kan skære iledniger så jeg har beskyttet dem med en stub ledningkanal somjeg har limet fast i gennemgangs hullet i under bagkant af silo


Besvar