Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ny herd

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
dannidines

Ny herd

Indlæg af dannidines » 04 apr 2012 20:50

mrjyden » 04 Apr 2012, 20:41 skrev:Det tegner ikke godt med de herder mon de får rette dem ind snart
original herden har jeg ikke haft nogen problemer med, så "rettet ind" er nok en skarp nok betegnelse - problemet med pillefolket er ofte, at der spares og købes for billige pille med lim, sand osv. i.

Den første test herd (32) havde jeg problemer med aske/slagge ophobning, men med den nye (33) har jeg lavere røggastemp, mindre aske.. men lidt mere mager forbrænding.. har dog ikke fin justeret.. Så med den nye kedel der kommer og en forventet virkningsgrad på 97+ %, sååååååå er NBE ret godt med i gamet som jeg ser det..


Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

Ny herd

Indlæg af Vangsgaard » 04 apr 2012 20:51

mrjyden » 04 Apr 2012, 20:41 skrev:Det tegner ikke godt med de herder mon de får rette dem ind snart
Hvad er det der ikke tegner godt, efter min holdning kører std herden da fortrinligt med en ordenlig indstilling

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Ny herd

Indlæg af mrjyden » 05 apr 2012 14:49

hvorofr begynde med oog lave andre herder hvis dem de har køre problem frit ser da mærkeligt ud at man sender nye herder ud hvis dem der sidder i anlæge virker men sagt jeg har selv den gammel woody model uden alle de nye dimser på den køre da der ud af men som sagt den nye er jo også ændret lidt på :great:

men alt nyt er der altid indkørsel problemmer med og det er ikke noget nyt i det

Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

Ny herd

Indlæg af Vangsgaard » 05 apr 2012 17:03

Selvfølgelig kan man altid forbedre ting og tidligere versioner, men tror mere det er tale om at man vil udvikle en mere efficient forbrænding som presser det sidste energi ud af pillerne og røggasserne

mick n
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 206
Tilmeldt: 04 mar 2012 19:44
Mit fyr: scotte blackstar mini
Areal: 120+80 kælder
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3100
Geografisk sted: 3100 hornbæk

Ny herd

Indlæg af mick n » 05 apr 2012 17:07

det er altid godt med lidt nytænkning
jeg har haft ekoheat DET VIRKER IKKE kører nu med black star mini og det spiller 100 %


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Ny herd

Indlæg af triumph » 05 apr 2012 19:23

Nu har jeg en (ældre) 16 kw, Der jo er det samme som en 24 kw. Det var den mindste man kunne få da jeg købte.
2/3 af året kunne jeg med fordel kører med skamol fætter, da det er svært at få optimal forbrænding under 30% last.
Man kommer til at kører med for højt luftoverskud, da for meget luft kørere uden om bål, og derved ikke deltager i forbrændingen.
Nu kører jeg med rumtermostat, hvilket betyder at jeg altid kører over 30% last, så jeg har ikke problemet længere.

Hvis man max har et forbrug på 10 kw, er det naturligtvis mere optimalt at kører med en 10 Kw, end med en 24 kw, men dermed ikke sagt at man ikke kunne optimere på luftfordeling i bålet/sørge for at man kan ren blæse, uden at smide piller ud af hærd

dannidines

Ny herd

Indlæg af dannidines » 06 apr 2012 06:22

mrjyden » 05 Apr 2012, 14:49 skrev:hvorofr begynde med oog lave andre herder hvis dem de har køre problem frit ser da mærkeligt ud at man sender nye herder ud hvis dem der sidder i anlæge virker men sagt jeg har selv den gammel woody model uden alle de nye dimser på den køre da der ud af men som sagt den nye er jo også ændret lidt på :great:

men alt nyt er der altid indkørsel problemmer med og det er ikke noget nyt i det

optimering er nok signalordet her :-) og som der også nævnes er det for at presse det mere ud af pillerne ved bl.a. sekundær luft lige over bålet via de forhøjede kanter på herden.

jeg er dog nysgerrig mrjyden, du skriver du har sådan gammel woody, men samtidig forhandler du bl.a. Ekoheat.. hvorfor pokker har du ikke sån moderne fætter sat op når nu du sælger dem?!

men vigtigere endnu, hvorfor er der ikke stokerpro rabatter fra dit firma :-D

Brugeravatar
MortenW
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 615
Tilmeldt: 04 apr 2010 17:54
Mit fyr: Blackstar 10Kw. Styring 7.0.
Areal: 134
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5240
Geografisk sted: Odense - Fyn
Givet likes: 36 gange
Modtaget likes: 6 gange

Ny herd

Indlæg af MortenW » 06 apr 2012 10:07

Hvis man køber en ny Scotte hos dig. Er denne nye "herd" så med i pakken?
levi » 09 Mar 2012, 22:19 skrev: Du skal få en ny herd af mig når jeg får dem i butikken :great:

Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 14 gange

Ny herd

Indlæg af vilhapiller » 19 sep 2012 18:44

Hej.

Hvad er status på den nye herd, er den færdig testet ?


Besvar