Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

kan ikke komme under 50 % i bløser regulering

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
levi

kan ikke komme under 50 % i bløser regulering

Indlæg af levi » 27 feb 2012 13:12

lamborg » 27 Feb 2012, 11:16 skrev:ahh Lars
% hedder stadigvæk det sammen 50-150 % . Men de % er af basic indstillingerne som du stiller der hvor Levi foreslår. Måske står din til en 16 eller 20 Kw så går det galt . Basic indstillinger for en 10 Kw er 15%-21% og 27% . At gå under dem synes jeg er lidt hmm men ok det kan jo gøres.
Ved lavlast ligger min på 64 % . Ja det er også deromkring på de andre . Hvis jeg går længere ned ryger den eller kan ikke se lys. Hvordan er dit skorstenstræk og har du trækstabilisator monteret. Måske ligger fejlen her da hvis trækket er for højt henter den luft gennnem din blæser.
Levi hvad betyder de der 5 min slukketid i Basic.
MVH

Claus
Slukketid betyder hvor længe brænderen må være om at slukke (Der hvor blæseren kører højt op for at afbrænde de sidste piller på herden).


levi

kan ikke komme under 50 % i bløser regulering

Indlæg af levi » 27 feb 2012 13:14

Lars Jørgensen » 27 Feb 2012, 12:25 skrev:Jeg tror jeg forstår vil lege lidt med denne finpudsning en af dagene. Tro mig lykkes det mig ikke at få mindre blæs hører i fra mig for jeg skal lige se om jeg kan spare 1 kilo piller :-)
Du får lige et dokument hvor du kan se vejledende blæserparametre (Dem der er i basis).

Så kan du se om den står helt ved siden af :great:
knowlegde of blower.pdf
(310 KiB) Downloadet 42 gange

Besvar