Effektivitet på kedel

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
calle

Effektivitet på kedel

Indlæg af calle »

Flemming DJ » 01 Feb 2012, 10:26 skrev:Hvor vigtigt er det så egentlig at skrabe/rense bagest i kedlen (Opop 418, vistnok)? Altså i rummet med skydeklappen, hvor røgrøret er.

Det er jo s*teme ikke til at tvinge en børste derned, når man har "skudt klappen til åben". Øl eller ej. :evil:
Hej Flemming.

Så er børsten for stor icon_cheesygrin.gif

OG - der er vel lidt at hente - selv om varmen har været på en lille vandretur. Min nye 40x65 passer fint. Dvs, at den tager 2 kedelflader på en gang :great: Mener det er i mellemrummet lige efter brænderrummet, at der skal bruges en anelse flere kræfter, men den nye rensestok, der er tykkere og med træhåndtag, klarer nemt opgaven. Pris ialt for stok og børste kr. 217,50.

Venlig hilsen

Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange

Effektivitet på kedel

Indlæg af Flemming DJ »

Næh, min 40 x 65 passer også fint i det sidste rum uden "skydeklap"... Men, i min kedel er der jo så det allerbageste med røgrøret gennem bagvæggen (vandbeholderen?). Der er så den klap, der kan skydes frem og tilbage med et håndtag bagpå kedlen - og den klap er den eneste vej ned til rummet med røgrøret.

Snakker vi om det samme rum så? :?
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk
calle

Effektivitet på kedel

Indlæg af calle »

Flemming DJ » 02 Feb 2012, 10:42 skrev:Næh, min 40 x 65 passer også fint i det sidste rum uden "skydeklap"... Men, i min kedel er der jo så det allerbageste med røgrøret gennem bagvæggen (vandbeholderen?). Der er så den klap, der kan skydes frem og tilbage med et håndtag bagpå kedlen - og den klap er den eneste vej ned til rummet med røgrøret.

Snakker vi om det samme rum så? :?
Det gør vi, men på min kedel står der bare Opop. Ved egentlig ikke hvilken model det er. På regningen står der bare, at det er en 16 kw. Tror det er den billigste man kan få.

Venlig hilsen
calle

Effektivitet på kedel

Indlæg af calle »

Har været ude at måle mig frem til, at det er en 418, som er 865 mm høj og 386 mm bred uden brænder.

Venlig hilsen
Flemming DJ
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2012
Tilmeldt: 06 nov 2009 13:39
Mit fyr: Opop + Sonnenkraft
Areal: 129 m2
Brændsel: RW Piller
Fremviser gerne i postnummer: 9740
Dagligt forbrug: Solskin en masse ;-)
Årligt forbrug: Ca. 4,1 ton
Geografisk sted: Jerslev J, Vendsyssel
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 3 gange

Effektivitet på kedel

Indlæg af Flemming DJ »

Det er nok den samme - må se om jeg kan luske børsten derned engang. :great:
Mvh Flemming

Bilpleje i Nordjylland: http://duensmobilebilpleje.dk

Besvar